7 kroków do większej wydajności

Kliknij tutaj i odbierz bezpłatnego ebooka „Przestań jęczeć i weź się wreszcie do roboty!”

Aby osiągnąć efekty trzeba ciężko i mądrze pracować. Pracowitość jest przewagą konkurencyjną z prostego powodu-ludzie są coraz bardziej leniwi. Dlatego Ci, którzy są pracowici osiągają efekty szybciej i zyskują więcej.

Ten artykuł zawiera siedem bardzo konkretnych kroków. Oczywiście po przeczytaniu go możesz zamknąć przeglądarkę i po raz kolejny dowiesz się czegoś ciekawego. Ale czy cokolwiek zmieni się w Twoim życiu? Zmieni się jeśli ruszysz swoje cztery litery i weźmiesz się do roboty.

Z pewnością część tych rzeczy ( a może i wszystkie ) są dobrze Ci znane. Tylko ciekawe w jakim stopniu rzeczywiście z tego korzystasz?

1. Co chcesz zrobić?

Większość ludzi, którzy interesują się rozwojem osobistym wie, że trzeba zapisywać swoje cele. Wiedzieć to jedno, a robić to co innego. Obecnie na forum Grupy Mastermind mamy stworzony dział, w którym opisujemy swoje cele tygodniowe.

Później na spotkaniach omawiamy co udało się zrobić, i co chcemy zrobić w kolejnym tygodniu. Po pierwsze mam swoje cele spisane, po drugie deklaruję to głośno przed innymi ludźmi. Jako, że jestem założycielem tej grupy staram się dawać przykład i realizować to, do czego się zobowiązuję 🙂 Czy to działa? Ojjj jeszcze jak 😀

Posłużę się tutaj przykładem pisania książki. To może być każda inna czynność, ale to jest u mnie aktualna sprawa.

Zamiast zapisywać „będę pisał książkę” piszę „napiszę 20 stron w wordzie, czcionka Times New Roman, rozmiar 14, interlinia 1,5”. Ostatnio nie udało mi się tego w pełni zrealizować bo napisałem ok. 13 stron. Jednak gdybym założył, że napiszę 10 stron, to faktycznie mógłbym napisać tylko 6.

Swoje cele przeglądam codziennie zaraz po przebudzeniu, żeby nastawić się mentalnie na działanie.

2. Plan dotarcia na miejsce

Można mieć większy cel, ale on zawsze składa się z mniejszych kroków. Te kroki są prostsze w wykonaniu i zajmują mniej czasu. Nie schudniesz od razu 15 kilo, ale możesz zrzucić 1kg w tygodniu. Dlatego zaplanuj co zrobisz, aby zrzucić ten 1kg tygodniowo. To może być jeden długi spacer w ciągu dnia, jedzenie częściej, ale mniej, ostatni posiłek przed 19.

Plan musi być konkretny, a wykonanie tych kroków ma zbliżać Cię do wyznaczonego celu.

3. Co zrobisz DZISIAJ!

Kiedy masz już konkretny cel, masz plan jak do niego dotrzeć, wiesz jakie zadania trzeba wykonać, to od czego zaczniesz? Wracając do pisania książki: mam cel, wiem co powinienem zrobić. Zadaniem na dziś jest napisanie choćby 3 kartek A4. Co muszę zrobić aby wykonać to w spokoju? Zamknąć przeglądarkę, wyciszyć telefon, skoncentrować się na pracy i postanowić, że przez godzinę nie robię nic innego poza pisaniem.

Czy Ty wiesz jakie jest Twoje zadanie startowe? Co możesz zrobić dzisiaj aby przybliżyć się do celu?

4. Najpierw rzeczy ważne

Tego można się nauczyć. Wiele osób zaczyna dzień od sprawdzania poczty, facebooka, twittera itd. Zaglądaj na te strony dopiero kiedy zrobisz coś ważnego. Wstań, załatw poranną toaletę, poćwicz trochę aby dodać sobie energii do działania, zjedź śniadanie i ZRÓB TO, CO WAŻNE. Osobiście maila sprawdzam pierwszy raz dopiero ok. 10-11.

Powtarzaj to systematycznie, a szybko przekonasz się o efektach. Trochę przypomina to wbijanie gwoździa: uderzasz raz, drugi i kolejny, aż w końcu gwóźdź jest wbity-efekt osiągnięty. Za pierwszym razem może się nie udać, ale bądź konsekwentny.

5. Koncentracja

Wydano tomy na ten temat. Brak koncentracji jest moim zdaniem głównym powodem braku osiągania marzeń. Zbyt wielkie rozproszenie uwagi nie daje żadnych efektów. W jakiejś książce podano świetną metaforę odnośnie koncentracji. Brzmiała ona mniej więcej tak:

„Promienie słoneczne kiedy grzejną nie powodują wielkich zniszczeń, ale wystarczy, że skorzystasz z lupy, która skupia światło i możesz rozpalić ogień”.

Bądź jak ta lupa i koncentruj energię w jedno miejsce.

Dokładnie w taki sposób karatecy łamią po 10 desek jednocześnie. Wiedzą gdzie uderzyć, wiedzą jak, i są maksymalnie skoncentrowani. Normalny człowiek jak podejdzie do desek bez przygotowania to mało tego, że żadnej deski nie złamie, to jeszcze zrobi sobie krzywdę.

Moim najlepszym sposobem na wyćwiczenie koncentracji było wyznaczenie ramowego czasu. Obiecuję sobie, że będę wykonywał konkretne zadanie np. przez godzinę. Przez ten czas nie będę robił żadnych przerw, nie będę nigdzie zaglądał, z nikim rozmawiał – totalna izolacja.

Dzięki takiemu działaniu czytasz właśnie tej wpis 🙂

6. Naucz się odmawiać

Najlepszym sposobem do mówienia „nie” innym osobom jest nie dopuszczenie do takiej możliwości. Po prostu jak robisz coś ważnego, masz wyciszony telefon i ktoś dzwoni, to Ty nie musisz mówić: „Przepraszam, ale…” – bo nie odbierasz. Oddzwonisz jak skończysz.

Sam musiałem się tego nauczyć, ale w końcu zdałem sobie sprawę z tego, że przez 18 lat nie miałem telefonu i było ok. Równie dobrze mógłbym właśnie lecieć samolotem lub siedzieć na ważnym spotkaniu.

Wyzwaniem będzie mówienie „nie” sobie samemu. Kiedy zajmujesz się jakąś czynnością będziesz produkował różne myśli. Będziesz „wodzony na pokuszenie” aby zajrzeć do maila, Youtube czy Facebooka. Wtedy właśnie ma paść głośne „NIE!” Pokaż, że masz jaja i jak się za coś bierzesz – to konkretnie 😉 Pracowitość popłaca.

Przeglądanie for i blogów nie jest zgodne z celem, który chcesz osiągnąć, więc możesz zajrzeć później, albo w ogóle zrezygnować z obecności na nich. Przynajmniej do czasu osiągnięcia wyznaczonego celu.

7. Informuj o postępach

Jeżeli masz taką możliwość to informuj kogoś o tym co zamierzasz zrobić i jak Ci idzie. Najlepiej ustal konkretny dzień i konkretną godzinę. Osobiście o swoich postępach mówię w każdy wtorek o 7:00 na spotkaniach Grupy Mastermind. To genialnie mobilizuje i zwiększa wydajność.

Jeszcze raz:
1. Wyznacz konkretny cel
2. Zaplanuj jak go osiągniesz
3. Zacznij od zaraz
4. Zaczynaj od rzeczy naprawdę ważnych
5. Koncentruj się – bądź jak laser!
6. Mów „nie!” – przeważnie sobie samemu
7. Składaj raporty ze swoich postępów

Mam nadzieję, że ten artykuł nie będzie po prostu kolejnym przeczytanym artykułem na Twoim koncie. Czytanie nic nie zmieni i jeżeli nic nie zrobisz w kierunku realizacji swoich marzeń to właśnie straciłeś kilka minut.

Jeśli chcesz więcej praktycznych i niesłychanie skutecznych metod na motywację do pracy, to pobierz bezpłatnego ebooka: „Przestań jęczeć i weź się wreszcie do roboty!”

Aby pobrać ebooka kliknij tutaj.

przestań jęczeć
7 kroków do większej wydajności
4.7 (94.96%) 135 votes