Jak tworzyć materiały promocyjne do kampanii?

Podcast – odcinek #009

Chcesz zrobić kampanię sprzedażową swojego produktu cyfrowego? W takim razie istnieje duża szansa, że najbardziej przeraża Cię konieczność przygotowania treści do takiej kampanii. 

Jakiś czas temu zrobiliśmy ankietę wśród naszych czytelników i aż 32% z nich zadeklarowało, że chętnie stworzą swój produkt, ale jakby potem ten produkt mógł iść i sam się sprzedać, to byłoby super. Przygotowanie materiałów do kampanii sprzedażowej i zaplanowanie jej przebiegu spędza sen z powiek wielu przedsiębiorcom.

I wcale mnie to nie dziwi, bo pierwszy krok jest zawsze najtrudniejszy. Jak go zrobić, a więc od czego zacząć i w jaki sposób ułożyć sobie cały ten proces? Odpowiedź znajdziesz poniżej!

Zapraszam do słuchania, oglądania (tę wersję polecam) lub czytania.

No i nie zapomnij pobrać prezentu! 🎁 Link znajdziesz na końcu tej strony.

Aby pobrać odcinek kliknij TUTAJ.

Wersja video

Wskazówka: klikając w koło zębate możesz wybrać prędkość odtwarzania i obejrzeć nagranie w przyspieszeniu.

Wersja tekstowa

Jak zrobić dobrą kampanię reklamową?

I od czego w ogóle zacząć przygotowywanie kampanii sprzedażowej?

Zacznij od napisania oferty.

Jeżeli posiadasz produkt cyfrowy, dla którego masz już przygotowany opis produktu, to jesteś już w pół drogi do sukcesu – możesz go teraz po prostu rozwinąć lub dopracować. Jeżeli nie masz jeszcze napisanych żadnych informacji sprzedażowych o tym produkcie – to zacznij właśnie od nich.

Większość osób działa zupełnie odwrotnie! Zaczynają przygotowanie kampanii sprzedażowej od stworzenia postów na poszczególne media społecznościowe – co ma się pojawić na Facebooku, co na Instagramie, a co na LinkedInie. Po czym kilka dni przed startem kampanii wpadają w popłoch, bo w tym wszystkim zapomnieli o najważniejszym – napisaniu dobrej oferty sprzedażowej swojego produktu. 

Jasne, że finalnie najpierw powstaje kampania, a dopiero później przychodzi czas sprzedaży. Jeżeli jednak chcesz, żeby strategia sprzedaży była spójna, żeby wszystkie komunikaty prowadziły klienta prostą drogą do zakupu, to musisz zacząć od oferty, na podstawie której te komunikaty później powstaną.

Jak przygotować ofertę sprzedażową?

Co jest niezbędnym elementem skutecznej oferty sprzedażowej?Zacznij od tzw. briefu, w którym zbierzesz najważniejsze pytania, na które odpowiedzi powinny znaleźć się w Twojej ofercie.

I tutaj ciekawostka – jeżeli przygotowanie oferty sprzedażowej zlecasz copywriterowi i nie dostajesz od niego do wypełnienia żadnego briefu… to zastanowiłbym się poważnie nad taką współpracą. Dobry copywriter sprzedażowy nawet nie siada do komputera bez porządnego briefu 🙂

A jeżeli decydujesz się ofertę napisać samodzielnie, to Twój brief powinien odpowiedzieć na poniższe pytania:

✅ Jakie trzy najważniejsze potrzeby zaspokaja Twój produkt?

Jeżeli np. sprzedajesz e-booka na temat diety ketogenicznej, to Twój klient nie musi sam szukać wiedzy, bo jest zebrana w tym e-booku. Dostaje listę zakupów, oszczędza więc czas na szukaniu przepisów i otrzymuje też skomponowany jadłospis, w związku z czym nie musi samodzielnie wyliczać kalorii.

✅ Dlaczego w ogóle powstał ten produkt/ usługa?

Dobre produkty powstają jako rozwiązanie konkretnego problemu. Gdy ustalisz, jaki problem rozwiązuje Twój produkt, jesteś w stanie zidentyfikować problem klienta, uzmysłowić mu go i zaproponować skuteczne rozwiązanie.

✅ Dlaczego klient ma Ci zaufać?

Być może masz referencje od dotychczasowych klientów albo możesz pokazać efekty działania tego produktu w swoim biznesie. 

✅ Jakie trzy do pięciu rzeczy najbardziej wkurzają Twoich klientów?

Ja na przykład wiem, że moich klientów wkurza proces przygotowywania materiałów do kampanii, więc teraz pokazuję, jak można zrobić to szybciej i bardziej efektywnie 🙂

✅ Jakie typowe błędy popełniają Twoi klienci?

Typowym błędem moich klientów jest to, że przy tworzeniu treści do kampanii sprzedażowych najpierw zabierają się za tworzenie postów do mediów społecznościowych, a dopiero potem za tworzenie właściwej oferty, na podstawie której te posty powinny powstać. 

✅ Co odróżnia Twój produkt od innych tego typu produktów na rynku?

Być może oferujesz konsultację 1:1 albo warsztaty? Dołączasz karty pracy, wprowadzasz innowacyjne rozwiązania, które ułatwiają korzystanie z tego produktu? Co sprawia, że lepiej kupić Twój produkt, niż produkt konkurencji?

✅ Jakie obiekcje klient może mieć przed zakupem? Jak na nie odpowiesz? 

Klient może stwierdzić, że produkt jest za drogi lub że Ty masz za mało doświadczenia, by dzielić się wiedzą w danym zakresie. Może też nie mieć pewności, czy ten produkt rzeczywiście działa. Te najczęstsze obiekcje warto obalić w ofercie – zanim klient przyjdzie i je wyrazi.

✅ Jakie masz dowody na to, że to, co oferujesz, rzeczywiście działa?

Tutaj możesz przedstawić rekomendacje swoich klientów czy wyniki przeprowadzonych testów.

✅ Co klient zyska, jak kupi Twój produkt?

Być może oszczędzi mu to czas albo pieniądze. A być może zyska dostęp do konkretnej społeczności, która zaoferuje mu biznesowe wsparcie i wymianę doświadczeń. Cokolwiek to jest – powinien dowiedzieć się o tym z oferty tego produktu. 

✅ Co klient straci, jeżeli nie kupi Twojego produktu?

To pytanie łączy się z poprzednim – gdy wiesz, co zyska przy zakupie, możesz uzmysłowić mu też, co straci, gdy tego produktu nie kupi.

✅ Po jakim czasie klient zobaczy efekty?

To ważna informacja, która z jednej strony może inspirować do działania, a z drugiej strony oszczędzić rozczarowań osobom w gorącej wodzie kąpanym 🙂

Tych pytań może być oczywiście dużo więcej, ale jeżeli odpowiesz sobie na powyższe, to dużo łatwiej będzie Ci stworzyć skuteczną ofertę sprzedażową. 

A jeżeli chcesz wiedzieć więcej o samym pisaniu oferty i formie, jaką powinna mieć, podrzucam link do tekstu na naszym blogu, który krok po kroku opisuje poszczególne jej części:

➡️ https://liczysiewynik.pl/jak-napisac-oferte-ktora-sprzedaje/ ⬅️

Masz już ofertę sprzedażową – i co dalej? 

Dowiedz się, jak tworzyć posty, które sprzedają.

Gdy masz już gotową ofertę sprzedażową, możesz odetchnąć z ulgą, bo najtrudniejsza część za Tobą! Teraz pozostaje Ci wybrać te elementy oferty, które wykorzystasz w treści materiałów sprzedażowych. 

Możesz stworzyć post z obiekcjami klientów, na które odpowiesz w formie infografiki, story, rolki lub karuzeli.

Kolejnym wpisem może być ten, w którym pokażesz problem, jaki mają Twoi klienci i przedstawisz rozwiązanie w postaci Twojego produktu lub usługi.

A może zrobisz post o tym, jakie błędy najczęściej popełniają Twoi klienci i pokażesz, w jaki sposób Twój produkt pomoże im ich uniknąć?

Prawda jest taka, że wiele osób nie ma ochoty czytać długiej oferty na stronie internetowej. Jeżeli jednak przedstawisz im tę ofertę w mniejszych dawkach, w formie postów, czy krótkich filmików, to okaże się, że chętnie ją przyswoją. 

I gdy później dostaną link do strony zakupu, gdzie ta oferta będzie czekała na nich zebrana w całość, to znając już najważniejsze jej elementy – będą mogli przejść od razu do zakupu.

Jak widzisz, przygotowanie treści do kampanii promocyjnej Twojego produktu wcale nie musi być drogą przez mękę, na której kilka razy się zgubisz. Wystarczy, że zadasz sobie odpowiednie pytania, tworząc brief, potem odpowiesz na nie, tworząc ofertę, a na końcu podzielisz tę ofertę na części, które staną się poszczególnymi materiałami sprzedażowymi. 

Zaproszenie

A jeśli chcesz nauczyć się tworzyć skuteczne oferty sprzedażowe, to już teraz sprawdź - 30 elementów skutecznej oferty sprzedażowej

Dzięki minikursowi “30 elementów skutecznej oferty sprzedażowej”:

✅ Poznasz prosty element, który spowoduje, że ponad 50% osób, które trafi na Twoją ofertę, przeczyta całą jej zawartość.

✅ Odkryjesz prosty sposób na to, żeby fenomenalnie napisać pierwszy akapit Twojej oferty (jak nie będzie on zbyt dobry, to ludzie nie przejdą dalej i nic nie kupią).

✅ Dostaniesz zestaw pytań, które zawarte w ofercie powodują, że klient sam dochodzi do wniosku, że potrzebuje Twojej pomocy.

Dowiesz się, jakie elementy dodać do swojej oferty, aby Twój klient nie mógł jej z niczym porównać, a jeśli nie ma punktu odniesienia, to nie ma podstaw do tego, żeby uznać Twoją ofertę za zbyt drogą 😉

✅ Poznasz metodę, dzięki której Twoi klienci wyobrażą sobie lepszą przyszłość, jeśli skorzystają z Twojego produktu lub usługi.

✅ Dostaniesz przykłady najskuteczniejszych nagłówków, dzięki czemu masz gwarancję, że Twoja oferta przyciągnie uwagę potencjalnego klienta.

>> Pełną ofertę przeczytasz TUTAJ <<

Materiały bonusowe

Mapa Myśli

Kliknij TUTAJ lub na miniaturę, aby pobrać mapę myśli, na podstawie której powstało nagranie

Linki do miejsc i osób wymienionych w odcinku:

Oceń ten wpis
Subskrybuj
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments