Jak zarobić na tym, że klient narzeka?

Podcast – odcinek #008

“Z kim przestajesz, takim się stajesz”, “Unikaj wampirów energetycznych”, “Otaczaj się pozytywnymi ludźmi” – znasz te popularne frazesy?

Jest w nich dużo prawdy… ale nie wtedy, gdy w grę wchodzi biznes. Tutaj marudzenie i niezadowolenie mogą być czasami na wagę złota!

Wiem, że to brzmi na pozór niewiarygodnie, ale wsłuchiwanie się w głosy frustracji i krytyki to prosty przepis na rozwój Twojego biznesu! A zwłaszcza, jeżeli tworzysz produkty cyfrowe, takie jak: kursy i warsztaty online, webinary czy ebooki.

Jak to możliwe? Odpowiedź znajdziesz poniżej!

Zapraszam do słuchania, oglądania (tę wersję polecam) lub czytania.
No i nie zapomnij pobrać prezentu! 🎁 Link znajdziesz na końcu tej strony.

Aby pobrać odcinek kliknij TUTAJ.

Wersja video

Wskazówka: klikając w koło zębate możesz wybrać prędkość odtwarzania i obejrzeć nagranie w przyspieszeniu.

Wersja tekstowa

Dobry pomysł na produkt cyfrowy? Niezadowolony klient już Ci go znalazł!

Jeżeli ktoś Ci kiedyś powiedział, że nie powinno się podsłuchiwać, to chyba nie prowadził własnego biznesu 🙂

Posłuchaj, na co ludzie narzekają, jakie mają problemy, z czym sobie nie radzą, co im spędza sen z powiek, co ich frustruje.

Jeśli wsłuchasz się w ich problemy i znajdziesz na nie rozwiązanie… to znajdą się ludzie, którzy chętnie Ci za ten produkt zapłacą.

I właśnie dlatego marudzenie może być żyłą złota!

Gdzie szukać pomysłów biznesowych? W wyrażeniach klientów, na które warto nastawić swój wewnętrzny podsłuch.

✅ “Nienawidzę, gdy…”

Kiedyś mnóstwo osób mówiło, że nienawidzi czekać na kuriera. A potem powstały paczkomaty.

✅ “Jestem zmęczony tym, że…”

Kiedyś ludzie byli zmęczeni przygotowywaniem zdrowych posiłków na diecie. Potem powstały cateringi dietetyczne.

✅ “Szkoda, że nie da się tak, aby…”

Kiedyś ludzie narzekali (no dobra, to byłem ja!), że nie da się szybko zrobić mockupów do kursów online. Potem odkryłem mediamodifier.com

✅ “Dlaczego za każdym razem muszę…”

Kiedyś wkurzałem się, że każde swoje nagranie video dla kogoś muszę renderować i wgrywać na serwer. Potem na mojej drodze stanął loom.com i życie stało się piękne.

✅ “Wkurza mnie, że…”

Kiedyś ludzi wkurzało, że aplikacje społecznościowe rozpraszają ich przy pracy. A później powstała wtyczka “Kill News Feed” i prokrastynacja zyskała godnego przeciwnika.

Ignorowanie marudzenia klientów jest więc zapraszaniem ich do skorzystania z usług konkurencji.

Dlaczego klienci odchodzą?

Narzekanie klientów sprowadza się do dwóch rzeczy: albo klient sobie nie radzi z obsługą produktu, albo potrzebuje rozwiązania problemu, który go spotyka. Najczęściej to się łączy.

I w tym narzekaniu tkwi Twój przepis na sukces!

Jeżeli klient nie radzi sobie z obsługą jakiegoś produktu, możesz zrobić dwie rzeczy:

  1. Stworzyć produkt, który dokładnie, krok po kroku, tłumaczy dany proces (komentarz do góry, kto woli obejrzeć filmik instruktażowy, zamiast przekopywać się przez opasłą instrukcję obsługi!).
  2. Stworzyć produkt, który ten proces wręcz upraszcza.

Podam Ci przykład, który pewnie dobrze znasz. Wyobraź sobie, że ktoś chce stworzyć grafikę na swoje media społecznościowe, ale nie ma w tym żadnego doświadczenia, a wybór opcji w Photoshopie go przytłacza. Wtedy cała na biało wjeżdża… tak, dobrze myślisz: Canva! Łatwy w obsłudze program do tworzenia grafik, z którym poradzi sobie nawet największy laik.

A to wszystko dlatego, że ktoś kiedyś usłyszał, jak ludzie narzekają na Photoshopa i zrozumiał, że nie zawsze chodzi o to, by dać więcej niż konkurencja – czasami wygrywa ten, kto da mniej.

Jak więc zatrzymać klientów? Dwa słowa: badanie potrzeb.

Nie chcę wyjść na plotkarza, który tylko obgaduje innych, więc podam Ci kilka przykładów z własnego podwórka!

Kilka lat temu organizowaliśmy w naszej firmie warsztaty “Liczy Się Oferta”. Odbyło się kilka edycji, na drodze kolejnych stanął słynny wirus z 2020 roku, bo to były warsztaty na żywo.

Powstały dlatego, że planowałem zrobić kurs online z pisania ofert sprzedażowych. Kiedy jednak zacząłem rozmawiać ze swoimi klientami, usłyszałem mnóstwo obaw co do tego, czy oni rzeczywiście zmobilizują się i tę ofertę napiszą, gdy codzienne aspekty prowadzenia biznesu wymagają ich ciągłej uwagi. A tu jednak muszą usiąść i skupić się na pisaniu.

Doszedłem więc do wniosku, że trzeba to zrobić inaczej – zebrałem tych klientów w jednym miejscu na dwudniowych warsztatach. Dałem im czysty zeszyt, a zabrałem komputery i telefony. Przez dwa dni nie mieli więc nic innego do roboty poza pisaniem oferty i rozpracowywaniem wszystkich jej szczegółów. I to zadziałało! Pisali tak, że aż się za długopisem kurzyło!

Cały czas myślę o wznowieniu tych warsztatów, bo uczestniczyli w nich niesamowici ludzie, wybitni specjaliści z Polski oraz innych części Europy. I to, co się tam działo, to była czysta magia produktywności! Zresztą, tutaj możesz przeczytać ich opinie:

➡️ http://liczysieoferta.pl/opinie ⬅️

Kolejnym produktem, który powstał dlatego, że wsłuchaliśmy się w głos naszych klientów, jest “Webinarowy Multitool”. Ten produkt uczy robienia webinarów… ale nie jest kursem! Multitool stanowi odpowiedź na prośby klientów, którzy chcieli mieć zebrane w jednym miejscu wszystkie instrukcje, szablony i checklisty niezbędne do poprowadzenia skutecznego webinaru.

Ba, nasz bestsellerowy kurs “Liczy Się Kampania” też powstał przecież dlatego, że ludzie widzieli, jak skuteczne są nasze kampanie sprzedażowe, jakie wyniki generują kampanie naszych klientów i też chcieli wykręcać takie liczby przy sprzedaży swoich produktów. Stworzyliśmy więc kurs, który właśnie tego uczy i efekty kursantów są najlepszym dowodem na to, że to był strzał w dziesiątkę!

Jaki z tego wniosek? Idź za głosem niezadowolenia klientów z Twojej branży, a znajdziesz drogę do rozwoju swojego biznesu.

Zaproszenie

A jeśli te wskazówki to nadal dla Ciebie za mało, zapraszam po jeszcze więcej na listę zainteresowanych kursem “Liczy Się Kampania!”

Dzięki kursowi “Liczy Się Kampania” zyskasz:

✅ Umiejętność przyciągania uwagi potencjalnych klientów.

✅ Wiedzę, jak przeprowadzić skuteczny webinar sprzedażowy.

✅ Więcej pieniędzy. Wygeneruje potężne zastrzyki gotówki ze sprzedaży produktów.

✅ Umocni Twoją pozycję na rynku, dzięki czemu zwiększy się Twoja rozpoznawalność oraz autorytet − pojawisz się na „radarze” osób, które wcześniej nie miały pojęcia o Twoim istnieniu.

✅ Przyspieszy proces budowania i rozwoju Twojej społeczności (lista mailingowa, fani na Facebooku, followersi na Instagramie), bez której ciężko o znakomite wyniki w biznesie.

✅ Otworzy wiele nowych drzwi, jak współpraca z liderami z branży, dzięki czemu Twój autorytet wzrośnie, a klienci, zamiast do konkurencji zaczną przychodzić do Ciebie.

✅ Wygeneruje dodatkowy czas dla Ciebie oraz Twoich bliskich. Zamiast ślęczeć nad zbędną pracą, możesz iść na basen, na siłownię, na spacer. Dzięki regularnemu odpoczynkowi i regeneracji stajesz się skuteczniejszym przedsiębiorcą.

>> Na listę zainteresowanych zapiszesz się TUTAJ <<

Prezent do pobrania

Kliknij TUTAJ lub na miniaturę, aby pobrać mapę myśli, na podstawie której powstało nagranie.

 

Oceń ten wpis
Subskrybuj
Powiadom o
guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
Jak sprawdzić, czy ktokolwiek kupi mój produkt? - Liczy się Wynik
22 dni temu

[…] Jak zarobić na tym, że klient narzeka? […]