Chcesz wejść na konkurencyjny i dochodowy rynek, ale wiesz się się odróżnić od konkurencji? Chcesz dobrze podsumować projekty, które zostały zakończone? W takim razie koniecznie powinieneś sobie zadać TE cztery pytania. Bo to są pytania na wagę złota.
Zapraszam do kolejnego odcinka Porannego Inspiratora!
Aby być na bieżąco zachęcam do obserwowania kanałów, w których będą pojawiały się informacje o nowych odcinkach.
1. Subskrybuj kanał na YouTube ►http://bit.ly/subujpopiela
2. Polub fanpage ► https://www.facebook.com/liczysiewynik
Żeby dostawać powiadomienia wejdźcie na stronę główną fanpage:https://www.facebook.com/liczysiewynik
Jak najedziecie na przycisk „Lubię to”, to rozwinie wam się menu. I w sekcji „Powiadomienia” przełączcie na „wszystkie włączone”. Dzięki temu algorytm Facebooka nie będzie was pomijał i dostaniecie powiadomienie.
3. Snapchat ► bartekpopiel
Zapraszam do oglądania i pamiętaj, że kolejny odcinek już jutro o 6:30!
Wersja tekstowa
Dzień dobry! To jest Poranny Inspirator!
Dzisiaj dostaniesz ode mnie 4 pytania na wagę złota. Pytania, które powinieneś sobie zadać po każdym projekcie biznesowym. Albo wtedy, gdy zamierzasz wprowadzić na rynek nowy produkt. Albo wtedy, kiedy sam zamierzasz wejść na rynek całkowicie dla Ciebie obcy.
Te 4 pytania to:
– Czego nie robić?
– Co zacząć robić?
– Czego robić mniej?
– Czego robić więcej?
Przeczytaj te pytania raz jeszcze. Jak one powinny działać?
Myślisz nad zakończonym projektem albo analizujesz rynek, którym jesteś zainteresowany. Patrzysz na swoją (przyszłą?) konkurencję i na to, co na tym rynku się dzieje i… na podstawie tego wszystkiego zadajesz sobie powyższe 4 pytania. I teraz pokażę Ci, jak to wygląda w praktyce.
Weźmy pod lupę firmę Polski Bus. Przedsiębiorstwo, która weszło na polski rynek kilka ładnych lat temu i które na pewnym etapie całkowicie zdominowało przejazdy między miastami. Stali się bardzo znani – myślę, że głównie ze względu na to, że postawili sobie te 4 pytania. Zobacz:
Czego nie robić?
Polski Bus od samego początku zdecydował się na brak kas fizycznych. Nie można było kupić ich biletów w żaden inny sposób, jak tylko przez internet.
Co zacząć robić?
Oni byli pierwszymi, którzy zapewniali na pokładach swoich autobusów wi-fi i zdecydowali się rozdawać posiłki i przekąski. To była rzecz zaczerpnięta z linii lotniczych.
Czego robić mniej?
Polski Bus miał tylko stacje docelowe. Przykładowo – jeśli ruszali w Katowicach, to zatrzymywali się tylko w Łodzi i jechali dalej do Poznania. W każdym razie mieli znacznie mniej przystanków niż konkurencja – może 2-3. Chodziło o to, żeby jak najszybciej dotrzeć do celu podróży. Więc raz jeszcze: czego robić mniej? Robić mniej przystanków.
Czego robić więcej?
Zabierać więcej ludzi poprzez zapewnienie większych, bardzo charakterystycznych autobusów. Zamiast brać na pokład 40-50 pasażerów, mieli dwa razy większe pojazdy, które pomieszczą 100 osób. Spalanie takiego wozu jest niewiele większe, niż normalnego, używanego przez większość konkurencji autobusu.
I tak to wyglądało w przypadku Polskiego Busa. Jak będzie wyglądało w Twoim?
Jak wchodzisz na rynek, zadaj sobie te 4 pytania: Czego nie robić? Co zacząć robić? Czego robić mniej? Czego robić więcej? Wierz mi, że dzięki temu możesz się mocno wyróżnić na każdym rynku. To bardzo istotna rzecz, proste ćwiczenie, ale… kiedy zrobisz je naprawdę rzetelnie, to możesz odkryć niesamowite możliwości. To również świetny sposób, żeby totalnie odróżnić się od konkurencji.
W dzisiejszym Inspiratorze to już wszystko. Jeżeli podobał Ci się ten materiał, pokaż to dając lajka i zostawiając komentarz.
Do jutra!
Taki zwykły PKS, i bida