Rozbuduj BIZNES | Poranny Inspirator #90

Czy to co robisz w swoim biznesie, to jest maksimum tego, jak możesz pomóc swoim Klientom? A może oni chętnie korzystaliby z dodatkowych usług czy produktów, ale zmuszasz ich do korzystania z usług konkurencji, bo u Ciebie po prostu nie ma tego, czego oni jeszcze potrzebują? Czy warto od razu wyjść z szerszą ofertą do Klienta? O tym wszystkim w dzisiejszym odcinku Porannego Inspiratora 🙂

Aby być na bieżąco zachęcam do obserwowania kanałów, w których będą pojawiały się informacje o nowych odcinkach.

1. Subskrybuj kanał na YouTube ►http://bit.ly/subujpopiela

2. Polub fanpage ► https://www.facebook.com/liczysiewynik

Żeby dostawać powiadomienia wejdźcie na stronę główną fanpage:https://www.facebook.com/liczysiewynik

Jak najedziecie na przycisk „Lubię to”, to rozwinie wam się menu. I w sekcji „Powiadomienia” przełączcie na „wszystkie włączone”. Dzięki temu algorytm Facebooka nie będzie was pomijał i dostaniecie powiadomienie.

3. Snapchat  ► bartekpopiel

Zapraszam do oglądania i pamiętaj, że kolejny odcinek już jutro o 6:30!

 

Dzień dobry! Witam Cię w kolejnym Porannym Inspiratorze!

Dziś weźmiemy pod lupę temat ROZBUDOWY SWOJEGO BIZNESU.

Krótko mówiąc: chodzi o to, by wykorzystać potencjał istniejącej już marki do tworzenia nowych projektów.

Jeżeli na przykład prowadzisz dobrze prosperującą i ustawioną firmę o wypracowanej pozycji na rynku, to co stoi na przeszkodzie, by na bazie tej firmy miało wyrosnąć coś generującego dodatkowy dochód?

Ciekawym przykładem takiej praktyki jest to, co zrobiła Żaneta, autorka ZNACZKI JAK ROBACZKI. Kiedy jej blog się rozrósł, kiedy wypracowała już konkretną pozycję, to po prostu dobudowała do niego sklep na którym sprzedaje bardzo ładne, drewniane zabawki.

Polecam Ci – zajrzyj sobie, zobacz, jak to wygląda.

A kiedy już zajrzysz, to powiem Ci jedno – właśnie o to chodzi.

Masz jedną, dobrze funkcjonującą rzecz? Więc dobuduj do niego inne elementy przynoszące zysk. Zobacz, jak sprytnie zrealizował taką strategię McDonald.

Jeszcze jakiś czas temu skojarzenia z tą marką były jednoznaczne: fast-foody. Przez ostatnie lata widocznie postanowiono jednak coś z tym zrobić. Efektem tego jest rozbudowa dodatkowej przestrzeni w każdym McDonaldzie. Wydzielona, inaczej umeblowana… Chodzi oczywiście o McCafe.

Różnica jest taka, że w „zwykłym” McDonaldzie kupisz kawę za 6zł, a w McCafe za tą samą kawę (tyle tylko, że zamiast w kubku, to podaną w filiżance) zapłacisz już 9zł.

Poza tym, sama przestrzeń McCafe wygląda zupełnie inaczej – kwestia wystroju. Można już umówić na jakieś konkretne spotkanie, na jakąś rozmowę.

Na kanwie jednego biznesu powstało coś innego.

Kolejny przykładem jest firma Polski Bus. Jak wiesz, ich pojazdami można się przemieszczać zarówno po Polsce, jak i po części europejskich miast, np. Wiedeń w Austrii.

Jakiś czas temu Polski Bus wprowadził nową usługę: Polski Bus Gold. Jest to odpowiednik pierwszej klasy w samolocie. Masz większy komfort, większe fotele, które możesz dowolnie rozkładać – podróż jest po prostu znacznie wygodniejsza. Płacisz nieco więcej, ale na miejsce docierasz szybciej i w znacznie bardziej komfortowych warunkach.

To jest właśnie to. Reakcja na prośby klientów. Polskim Busem przemieszcza się przecież również wielu biznesmenów udających się na wyjazdy służbowe. Na pewno był jakiś segment klientów zgłaszających, że są w stanie zapłacić więcej w zamian za bardziej komfortowe warunki.

Nie jestem pewny, czy to faza testów, czy opcja Gold została wprowadzona na stałe, ale jest to idealny przykład mechanizmu, o którym mówimy.

Zobacz, jak to może działać na przykładzie fryzjera. Standardowy fryzjer po prostu obcina włosy. Gdyby natomiast ktoś chciał wprowadzić jakieś dodatkowe rzeczy, rozbudować ten biznes, to wśród możliwości, które przed nim stoją, jest na przykład masowanie głowy i sprzedaż kosmetyków.

Bo jak klientki przychodzą i są zainteresowane tymi rzeczami, których używasz w trakcie pracy, w trakcie układania ich włosów, to czemu by ich tego nie sprzedać z jakąś odpowiednią marżą?

Oczywiście trzeba to robić rozsądnie. Nie można przecież proponować żelu do włosów facetowi, który przyszedł obciąć się na łyso 😀

Musisz być też wyczulony na różnego rodzaju sygnały. Musisz być uważny wobec tego, o co klienci pytają.

“A czy u was można to lub tamto?”

“A szkoda, że u was nie da się zrobić jeszcze tego czy tamtego.”

Jeżeli to się powtarza dość często, to może warto wprowadzić tę pożądaną usługę?

Jeżeli na przykład klientki odwiedzające fryzjera stwierdzające „szkoda, że nie da się u was zrobić paznokci, szkoda, że nie robią tu tipsów…”, to może warto zadbać o taką usługę?

Na moim przykładzie. Kiedy uruchomiłem bloga i zaczynałem pisać artykuły, nagrywać wideo, ogólnie zacząłem dbać o ten content, to z czasem zaczęły pojawiać się pytania w stylu: Słuchaj Bartek, czy można umówić się u Ciebie na konsultację?

Więc… uruchomiłem konsultacje.

Jak robiłem różnego rodzaju szkolenia, to też pojawiały się pytania: czy to szkolenie będzie nagrywane? Bo nie mogę przyjechać, a nagranie chętnie bym kupił.

Więc… zacząłem nagrywać szkolenia 🙂

Zatem pamiętaj: możesz dobudowywać do tego biznesu kolejne elementy, ale bardzo ważne w tym wszystkim jest to, co mówiłem w jednym z poprzednich Inspiratorów, a mianowicie: koncentracja. Skup się na jednej rzeczy. Na tej jednej rzeczy wypłyń, dokładaj drewna do płonącego już ogniska i dopiero z czasem możesz dobudowywać do swojej „rakiety”, do swojego „imperium” kolejne, dodatkowe elementy.

Tak, jak zrobił to chociażby Microsoft. Wypłynęli na oprogramowaniu komputerowym, a teraz mają w swojej ofercie mnóstwo różnych rzeczy. Tak samo jak marka Google, tak samo jak marka Apple i niemalże wszystkie, duże firmy, które mają swoje flagowe produkty, a kolejne segmenty dobudowują z czasem. Tak samo zrób Ty.

Na dzisiaj to tyle. Jeżeli podobał Ci się ten Inspirator, to wbij kciuka w górę, zostaw komentarz..

Jest też wersja audio, więc jeżeli preferujesz słuchanie, to audiobook jest do Twojej dyspozycji 🙂

Na dzisiaj to wszystko, do zobaczenia jutro o szóstej trzydzieści! 🙂

5/5 - (2 głosów)
Subskrybuj
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments