OTO (One Time Offer) – co to jest i dlaczego warto to stosować?

Podcast – odcinek #022

Jeżeli powiem Ci, że za pomocą tylko jednej strategii możesz zarobić od kilku do kilkunastu tysięcy w swoim biznesie, pewnie spojrzysz na mnie z lekkim niedowierzaniem.

A jeżeli dodam, że wdrożenie tej strategii wymaga od 2 do maksymalnie 10 godzin Twojej pracy, to otworzysz oczy jeszcze szerzej i zapytasz, gdzie jest haczyk.

Nie ma! Za to jest szansa, że implementacja tej strategii zupełnie zniweluje w Twojej firmie koszty na reklamę… I to naprawdę nie jest nic wyjątkowo trudnego!

Co to za strategia i jak ją wykorzystać w swojej firmie? Odpowiedź czeka na Ciebie poniżej!

Z nagrania dowiesz się:

✅ Jak zmniejszyć lub całkowicie zlikwidować koszty reklamy?

✅ Jaki niewybaczalny błąd popełniają blogerzy i właściciele portali tematycznych?

✅ Co zrobić, żeby na Twój newsletter zapisywało się co najmniej kilkadziesiąt osób każdego dnia?

Zapraszam do słuchania, oglądania (tę wersję polecam) lub czytania.

No i nie zapomnij pobrać prezentu! ? Link znajdziesz na końcu tej strony.

Aby pobrać odcinek kliknij TUTAJ.

Wersja video

Wskazówka: klikając w koło zębate możesz wybrać prędkość odtwarzania i obejrzeć nagranie w przyspieszeniu.

Wersja tekstowa

Co to jest OTO (ONE TIME OFFER) i w jaki sposób działa?

Mówiąc najprościej – OTO to jednorazowa oferta ograniczona czasowo, która pojawia się dopiero po wykonaniu określonej czynności.

Przykład? Proszę bardzo.

Wyobraź sobie, że ktoś zapisuje się na Twoją listę mailingową. Zostawia Ci więc swój adres e-mail, na który chce otrzymywać Twój newsletter. Zapewne liczy też wtedy na obiecywany zwykle w takiej sytuacji lead magnet. Może być nim mini e-book, audiobook, checklista, bądź inne źródło wiedzy na konkretny temat, które ludzie otrzymują w zamian za pozostawienie swojego adresu mailowego.

I to właśnie, po zapisaniu na newsletter może wyskoczyć na stronie OTO. Będzie to powiązana tematycznie oferta innego produktu, który może tych ludzi zainteresować. Nie stawia się tutaj raczej na drogie produkty, które zrobią sporą wyrwę w czyimś budżecie, ale na takie, co do których łatwo podjąć decyzję zakupową i z których szybko można skorzystać.

Powinien też pojawić się tam zegar odliczający czas do końca trwania oferty – to może być piętnaście minut, pół godziny lub więcej, ale jak na OTO przystało, musi być to jednorazowa oferta ograniczona czasowo.

Dlaczego warto wykorzystywać oferty jednorazowe?

Przede wszystkim dlatego, że jest to wartościowe dla klienta.

Skoro klient zapisuje się na Twój newsletter, to znaczy, że interesuje go wiedza, którą się dzielisz i jest mu ona potrzebna do rozwoju siebie lub swojego biznesu. Dzięki OTO może więc otrzymać tej wiedzy jeszcze więcej i to w dobrej cenie.

Prawdopodobnie taki klient znacznie chętniej skorzysta też później z Twoich droższych produktów, bo dzięki tej tańszej rzeczy pozna jakość, którą oferujesz oraz efekty, które za nią idą.

To tak, jak z fachowcami – jeżeli znajdziesz takiego, który dobrze wyremontuje Ci małą toaletę, to przy remoncie dużej łazienki też do niego zadzwonisz, bo wiesz, że zna się na swojej robocie i możesz mu zaufać.

OTO stanowi również dodatkowe źródło dochodu dla Ciebie!

Wyobraź sobie, że organizujesz webinar i zapisuje się na niego 1000 osób. Ustawiasz wtedy OTO na wcześniej przygotowany produkt za np. 29 zł. Jeżeli ten produkt kupi 10% uczestników, masz 2900 zł dodatkowego zarobku i to bez większego wysiłku.

A jeżeli inwestujesz w reklamę tego webinaru, to zysk z OTO może sprawić, że koszt tej reklamy całkowicie Ci się zwróci.

Jak przygotować dobre OTO (ONE TIME OFFER)?

Pierwszą rzeczą, którą potrzebujesz, jest aktywator, a więc to, po co ludzie się do Ciebie w ogóle zgłaszają, dzięki czemu wchodzą z Tobą w kontakt. Aktywatorem może być zapis na newsletter, zapis na webinar, landing page albo pop-up pojawiający się na stronie, po upłynięciu określonego czasu.

Kolejną rzeczą jest produkt, który oferujesz w ramach OTO. To może być e-book, mini kurs, checklista lub inne niedrogie i przydatne Twoim klientom narzędzie.

A ostatnią rzeczą, której nie może zabraknąć, jest licznik mierzący czas do końca trwania oferty. Można wtedy śledzić użytkownika po ciasteczkach lub po IP, żeby mieć pewność, że rzeczywiście trafi na tę ofertę tylko jeden raz i albo z niej skorzysta w tym odliczanym czasie, albo straci tę szansę.

Jak wygląda oferta jednorazowa w praktyce?

Świetnym przykładem jest Ebookpoint, który stosuje tzw. ofertę dnia. I każdego dnia jeden konkretny e-book jest do nabycia w wyjątkowo niskiej cenie, bo za 9,90 zł. Po 24 godzinach ta ograniczona czasowo oferta po prostu przepada.

Ebookpoint - Ebook dnia

Fenomenalnie robi to też X-kom, u którego znajdziemy tzw. “gorący strzał”. Gorący strzał to oferta sprzętu, który przez krótki czas może być zakupiony ze sporą zniżką. Trzeba się jednak spieszyć, bo jest to oferta ograniczona czasowo i liczba produktów ze zniżką jest limitowana.

X-Kom Gorący strzał

U nas też możesz spotkać OTO! 

Ostatnio przy zapisach na darmowy webinar zaoferowaliśmy dostęp do innego, wcześniej organizowanego webinaru, za 19,90 zł. Czas na skorzystanie z oferty po zapisie na webinar wynosił 30 min.

Sporo ludzi chętnie kupiło ten produkt, a przecież ja nie musiałem wykonywać tak naprawdę żadnej dodatkowej pracy, bo ten webinar miałem już wcześniej przygotowany.

Jak więc możesz zauważyć, OTO jest rozwiązaniem, które warto stosować w swoim biznesie. Nie tylko sprawi, że zwrócą Ci się koszty reklamy, ale też nie będzie to dla Ciebie ani trudne, ani czasochłonne.

Pamiętaj przy tym, że ta oferta musi być dopasowana tematycznie do treści, po którą ludzie początkowo w ogóle do Ciebie przychodzą. Jeżeli ktoś zapisuje się na Twój newsletter o wegańskim stylu życia, to prawdopodobnie e-book z 30 przepisami na mięso z grilla oferowany w ramach OTO nie będzie dobrym pomysłem, nawet jeśli będziesz go sprzedawać za pół darmo.

Jest jeszcze jeden OGROMNY plus, o którym za rzadko się mówi. Gdy ktoś zapisuje się na Twój webinar lub newsletter i otrzymuje od Ciebie tę jednorazową ofertę, to nawet jeżeli z niej nie skorzysta, dowie się jednej ważnej rzeczy. 

Dowie się, że sprzedajesz. Masz biznes i na nim zarabiasz.

I kiedy później pojawią się z Twojej strony konkretne oferty biznesowe, np. na bezpłatnym webinarze, to nikt już nie będzie zdziwiony czy oburzony tym, że prowadzisz biznes i oferujesz ludziom także płatną wartość.

Czy teraz mi wierzysz, że plusów stosowania jednorazowych ofert ograniczonych czasowo jest sporo, a haczyków nie ma wcale? 🙂 

Nic, tylko brać i wdrażać we własnej firmie!

Zaproszenie

A jeśli chcesz dowiedzieć się, jak sprawić, by ludzie po zakupie - przerabiali Twoje kursy, to zapraszam na pokład kursu Liczy Się Zaangażowanie!

Dzięki kursowi “Liczy Się Zaangażowanie” zyskasz:

✅ Nowe, wewnętrzne źródło klientów, którzy będą wracać po więcej i kupować.

✅ Mocną pozycję w swojej niszy. Jako ktoś, kto dostarcza wysoką JAKOŚĆ… a nie tylko sprzedaje. 

✅ Więcej pieniędzy. Zadowoleni klienci będą polecać Twoje kursy kolejnym osobom.

✅ Szansę na wyróżnienie się. Wyróżnisz się w oceanie byle jakich kursów, które teraz  zalewają polski rynek. Dzięki temu klienci przyjdą do Ciebie (zamiast do konkurencji).

✅ Święty spokój. Przestaniesz być niewolnikiem Gigantów Reklamowych. Nawet jeśli dostaniesz bana na FB czy Google, to nie wpadniesz w kryzys.

✅ 1000 wiernych fanów – szybciej od konkurencji. Inwestujesz w dźwignię, dzięki której klienci będą wracać i dużo szybciej rozwiniesz swój biznes. 

>> Pełną ofertę przeczytasz  TUTAJ <<

Materiały bonusowe

Mapa Myśli

Kliknij TUTAJ lub na miniaturę, aby pobrać mapę myśli, na podstawie której powstało nagranie

Mapa myśli

 

Oceń ten wpis
Subskrybuj
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments