Warto się POKAZAĆ! | Poranny Inspirator #69

Jak myślisz, co bardziej służy małym i średnim firmom: kierowanie biznesem „z ukrycia”, czy wyeksponowanie osobowości jakie stoją za jego powstaniem? Dlaczego 9 na 10 osób wie, kto kierował przez długie lata Apple, ale nie mają bladego pojęcia kto kieruje Samsungiem albo Sony? O tym dlaczego warto się wychylić jest dzisiejszy odcinek Porannego Inspiratora! Zapraszam 🙂

Aby być na bieżąco zachęcam do obserwowania kanałów, w których będą pojawiały się informacje o nowych odcinkach.

1. Subskrybuj kanał na YouTube ►http://bit.ly/subujpopiela

2. Polub fanpage ► https://www.facebook.com/liczysiewynik

Żeby dostawać powiadomienia wejdźcie na stronę główną fanpage:https://www.facebook.com/liczysiewynik

Jak najedziecie na przycisk „Lubię to”, to rozwinie wam się menu. I w sekcji „Powiadomienia” przełączcie na „wszystkie włączone”. Dzięki temu algorytm Facebooka nie będzie was pomijał i dostaniecie powiadomienie.

3. Snapchat  ► bartekpopiel

Zapraszam do oglądania i pamiętaj, że kolejny odcinek już jutro o 6:30!

 

Wersja tekstowa

Dzień dobry! Witam Cię w kolejnym Porannym Inspiratorze!

Dzisiaj porozmawiamy o tym, że… warto się pokazać 🙂

Na początek mam do Ciebie kilka pytań:

Czy wiesz może, kto jest prezesem firmy Sony? Albo firmy Panasonic? Albo Logitecha? Prawdopodobnie nie.

A czy pamiętasz, kto był prezesem Apple? Prawdopodobnie tak 🙂

Doskonale wiesz, że prezesem przez długie, długie lata był Steve Jobs.

A czy wiesz, kto jest właścicielem linii Ryanair? Albo Wizzaira? Prawdopodobnie nie masz pojęcia.

A wiesz, kto zarządza Virgin Atlantic? Jeśli siedzisz trochę w biznesie i interesujesz się tym i owym, to prawdopodobnie jesteś świadomy istnienia kogoś takiego, jak Richard Branson.

A czy wiesz, kto na ten moment zarządza Mercedesem, Audi albo Renault? Prawdopodobnie nie. Ja też nie mam zielonego pojęcia.

A czy wiesz, kto zarządza Tesla Motors? Pewnie słyszałeś o takim panu jak Elon Musk.

Dlaczego są firmy, których prezesów po prostu się zna, a są takie, o których obecności niby wiemy, ale nie mamy pojęcia, kto za nimi stoi?

Czasem zdajemy sobie sprawę z tego, kto jest liderem, a w przypadku innych firm nie mamy o tym zielonego pojęcia. Niektóre firmy są nam bliższe. Zobacz – Musk jest osobowością, jest twarzą, która jest wysuwana na front. Tak samo było ze Stevem Jobsem czy nadal jest z Richardem Bransonem.

Nigdy nie widziałem książki o osobie zarządzającej firmą typu Audi czy Logitech, natomiast książek na temat życia Bransona, Jobsa czy Gatesa nam nie brakuje. Niedawno wyszła książka na temat Elona Muska i jego drogi po ścieżce przedsiębiorczości. O tym, jak myśli, jak rozwija swoje biznesy.

To niesamowite, że zapoznając się z tymi materiałami, te firmy stają się nam bliższe.

Warto to również zastosować w Twoim biznesie.

Czas na kolejne pytania 🙂

Czy jak wchodzi się na Twoją stronę internetową, to czy od razu wiadomo, kto tą firmą zarządza? Czy chociaż w zakładce „o mnie” albo „o nas” jest Twoje zdjęcie? Jeżeli nie, to niech da Ci to do myślenia.

Zobacz: jak wchodzisz na mojego bloga LiczySieWynik.pl, to potrzebujesz maksymalnie trzech sekund, by się zorientować, kto jest jego autorem. Zobaczysz moją twarz w ikonce na górze, na okładce książki, do pobrania której Cię zachęcam, w różnego rodzaju materiałach wideo…

W ten sposób możemy zbudować lepszą relację z naszymi czytelnikami, widzami, potencjalnymi klientami.

Tak samo jest np. z blogiem Natalii Sławek z bloga jestrudo.pl. Albo z Michałem Kulą prowadzącym fotoblysk.com. Wchodząc na ich blogi, od razu widzisz, kto je prowadzi. To naprawdę mocno pomaga budować relacje ze swoją społecznością.

Właśnie dlatego blogerzy, YouTuberzy mają znacznie lepszą relację ze swoimi czytelnikami, niż na przykład dziennikarze piszący dla portali. Owszem – ich wypociny są z reguły podpisane, ale jeżeli nie ma tam żadnej twarzy, to nie ma tam żadnej relacji.

Opublikuj swoje zdjęcie, pokaż się na Facebooku, nagrywaj materiały wideo. Nieważne, czy to będzie portal, agencja interaktywna, czy Ty prowadzisz kawiarnię czy sklep mięsny, zakład pogrzebowy…

Warto się po prostu pokazać.

Jeżeli chcesz, możesz na własną rękę znaleźć sobie fotografa, ale ja też pozwolę sobie polecić Ci parę osób.

Jesteś z okolic Poznania? Polecam Igora Wojtkowiaka, który zajął się realizacją sesji na potrzeby promocji książki Michała Szafrańskiego „Finansowy Ninja”.

Jeżeli działasz w Polsce północno-wschodniej, to polecam Kamila Dunowskiego i jego Flowmakers Media.

Uwierz mi, że naprawdę warto się pokazać, wyjść do ludzi. Zamanifestować, kto jest twarzą firmy.

Nie musisz być profesjonalistą. Chodzi o AUTENTYCZNOŚĆ. To naturalność jest dzisiaj w cenie. To dzięki niej zaskarbisz sobie serca ludzi.

I w dzisiejszym materiale to już wszystko. Mam nadzieję, że podobał Ci się dzisiejszy odcinek.

Liczę na to, że już niedługo na Twojej stronie znajdę Twoje zdjęcia lub jakieś świetne materiały wideo. Gorąco liczę na to, że wykorzystasz tą wiedzę, którą Ci tu daję. Nie ma dla mnie nic ważniejszego od tego, byście z tej wiedzy po prostu korzystali, by Wasze biznesy rosły 🙂

I na dzisiaj to tyle. Jeżeli podobał Ci się dzisiejszy odcinek, to daj łapę w górę, zostaw komentarz i… widzimy się jutro o szóstej trzydzieści 🙂

Do zobaczenia, hej!

5/5 - (1 głosów)
Subskrybuj
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Piotr Koszecki
Piotr Koszecki
7 lat temu

Wszystko spoko, ale myślę, że jednak Michael O’Leary z Ryanair jest bardzo znany. I bardzo często się pokazuje. Pod tym względem i w tej branży (lotniczej) przebija Bransona.

Piotr Koszecki
Piotr Koszecki
7 lat temu
Reply to  Bartek Popiel

w Polsce to jednak myślę, że MOL jest bardziej znany. Choć na 50 osób losowo wybranych obaj mogliby dostać po 0 głosów 😉