Jak szybko napisać skuteczną ofertę bez pomocy copywritera?

Podcast – odcinek #016

Bartek, ja nie potrafię pisać! – jeżeli to jest Twoja pierwsza reakcja na myśl o tym, że masz coś napisać, to mam dla Ciebie dobrą wiadomość – kłamiesz. 🙂 

Serio. No bo powiedz mi – piszesz wiadomości na messengerze? Odpisujesz na komentarze w mediach społecznościowych? Zdarzyło Ci się wysłać kiedyś jakiegoś maila?

Tak myślałem. Potrafisz więc pisać. 

A teraz pokażę Ci skuteczną technikę, dzięki której okaże się, że potrafisz napisać też skuteczną ofertę. I to bez pomocy copywritera!

Jak to możliwe? Odpowiedź znajdziesz poniżej!

Z tego materiału dowiesz się:

✅ Jaką rolę w pisaniu ofert odgrywa Twój mindset

✅ Poznasz metodę B.A.G, która ułatwi Ci przygotowywanie ofert

✅ Zobaczysz na konkretnym przykładzie, jak wykorzystać tę metodę

✅ Dowiesz się nad czym możesz zacząć pracować, jak opanujesz już metodę B.A.G

Zapraszam do słuchania, oglądania (tę wersję polecam) lub czytania.

No i nie zapomnij pobrać prezentu! ? Link znajdziesz na końcu tej strony.

Aby pobrać odcinek kliknij TUTAJ.

Wersja video

Wskazówka: klikając w koło zębate możesz wybrać prędkość odtwarzania i obejrzeć nagranie w przyspieszeniu.

Wersja tekstowa

Jak szybko napisać skuteczną ofertę bez pomocy copywritera metodą Before – After Grid? 

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest taka tabelka:

Tabela Before-After Grid

Być może są osoby, które kupują jakieś produkty lub usługi tylko dlatego, że nie mają co robić z pieniędzmi, ale pewnie zgodzisz się ze mną, że należą do zdecydowanej mniejszości.

Możesz z dużym prawdopodobieństwem założyć, że klient zrobi u Ciebie zakupy wtedy, kiedy Twój produkt będzie rozwiązaniem jego problemu. 

I metoda before-after, czyli z ang. przed-po polega właśnie na tym, by klientowi ten problem uzmysłowić, a potem pokazać rozwiązanie i płynące z niego korzyści.

Ten proces ma cztery etapy:

  1. Pokaż ból.
  2. Pogłębij ten ból.
  3. Pokaż rozwiązanie.
  4. Pokaż, jakie korzyści płyną z rozwiązania.

Do każdego z tych czterech etapów przypisane jest jedno pytanie w tabeli, na które odpowiadamy zarówno z perspektywy PRZED zakupem produktu, jak i PO skorzystaniu z niego. 

Dosyć jednak tej teorii, sprawdźmy, jak ta metoda działa w praktyce! Pokażę Ci to na prostym przykładzie, dzięki któremu łatwo zrozumiesz, o co w tym wszystkim chodzi. 

Jak dzięki metodzie before-after grid zdefiniować problem klienta?

Wyobraź sobie, że udzielasz licealistom korepetycji z matematyki. W celu zdobycia nowych klientów chcesz napisać skuteczną ofertę. Aby to zrobić, musisz odpowiedzieć sobie najpierw na cztery poniższe pytania. 

Co klient ma? (fakty)

Co Twój klient ma teraz, co sprawia, że Twoja oferta może go zainteresować? Ma słabe oceny z matematyki, prawdopodobnie wraca ze szkoły tylko po to, by znów usiąść do nauki, ciągle poprawia kolejne sprawdziany i nie pozostaje mu zbyt dużo czasu na inne aktywności.  

Co klient czuje?

Jak się w związku z tą sytuacją czuje? Zapewne jest zestresowany, ma w sobie dużo frustracji i bezsilności. Jest też zmęczony i zrezygnowany.

Jak wygląda jego przeciętny dzień? 

Twój klient raczej niezbyt chętnie chodzi do szkoły. Tam bywa obiektem krytyki nauczycieli i kpin kolegów, którzy z matematyką lepiej sobie radzą. A po powrocie do domu zderza się z niezadowoleniem rodziców, gdy ci pytają o jego oceny i postępy w nauce.

Jaki status ma Twój klient? 

Jest słaby z matematyki, co może rzutować na jego poczucie własnej wartości i ogólne zadowolenie z życia.

Tak wygląda sytuacja Twojego klienta, zanim zdecyduje się skorzystać z Twoich usług. A teraz zobaczmy, jak ta tabelka się zmieni, gdy skorzysta z korepetycji z Tobą.

Co klient ma? (fakty)

Zyskał świetne oceny, więcej wolnego czasu, nie ma też już zaległości w nauce.

Co klient czuje?

Lepiej się czuje, ma większy spokój w sobie, a jego poczucie własnej wartości i pewność siebie uległy poprawie.

Jak wygląda jego przeciętny dzień?

Teraz Twój klient chętnie chodzi do szkoły, jest przygotowany i aktywny na lekcjach. Relacje z rodzicami też się poprawiły, bo już się tak nie martwią o jego oceny. A na dodatek, jako że Twój klient nie spędza już tyle czasu na nauce, to ma w końcu czas na swoje zainteresowania.

Jaki status ma Twój klient?

Jego status to teraz pewny siebie uczeń na medal!

I to by było na tyle, tabelka wypełniona! Da się zrobić, prawda?

Teraz wystarczy przełożyć te odpowiedzi na ofertę. 

Jak napisać ofertę, która sprzedaje?

Może ona brzmieć tak:

„Maturzysto! 

Niech zgadnę:

  • Spędzasz dużo czas nad podręcznikiem do matematyki, ale i tak masz słabe oceny?
  • Wkurzasz się, że inni uczniowie idą do przodu, a Ty musisz wracać na poprawki sprawdzianów?
  • Stresuje Cię, że nie nadążasz z przyswajaniem nowego materiału?
  • Udajesz, że nie słyszysz pytania, gdy rodzice pytają o szkołę, bo nie masz nic dobrego do powiedzenia?

W takim razie zapraszam Cię na lekcje za mną!

  • Nauczę Cię matematyki krok po kroku, na prostych przykładach. Wszystko stanie się w końcu jasne, nawet jeżeli teraz przerasta Cię choćby tabliczka mnożenia.
  • Raz na zawsze pożegnasz stres związany z matematyką!
  • Rodzice będą dumni z Twoich ocen, może nawet sypną groszem na kino albo nową grę. I wasze relacje też pewnie się poprawią.
  • Skończą się długie godziny nad podręcznikiem i wreszcie będziesz mieć czas na swoje zainteresowania!

To jak, zaczynamy? Zadzwoń i umówimy się na pierwsze, zupełnie bezpłatne spotkanie! Dopiero po nim podejmiesz decyzję co do dalszej współpracy!”

No nie wiem, jak Ty, ale ja po przeczytaniu tego ogłoszenia sam nabrałem ochoty na korki z matmy, choć czasy liceum mam już dawno za sobą 🙂

Jak widzisz, skuteczne ogłoszenie to zaledwie 4 elementy, których wprowadzenie nie tylko ułatwi Ci napisanie oferty, ale przede wszystkim sprawi, że będzie ona skuteczna.

W ten sposób działają przecież wszystkie reklamy. Pomyśl tylko o popularnych reklamach leków. Najpierw widzimy aktora, któremu ogromny ból rozsadza zatoki. Oczywiście, utrudnia mu to życie – nie może zmywać naczyń, albo bawić się z wnukami. Po czym bierze tabletkę X i nagle ból mija, a nasz bohater znów może cieszyć się życiem!

Takie proste, a takie skuteczne.

Jeżeli chcesz zagłębić się w ten temat jeszcze bardziej, to mamy na naszym blogu artykuł, w którym rozkładam na czynniki pierwsze wszystkie elementy tworzenia ofert, żeby odpowiedzieć na pytanie:

⏩️ JAK NAPISAĆ OFERTĘ, KTÓRA SPRZEDAJE? ⏪️

Do tego jednak, żeby w ogóle zacząć pisać oferty swoich produktów czy usług, te cztery składniki metody Before – After Grid wystarczą Ci w zupełności! 

Zaproszenie

A jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o pisaniu ofert, to zapisz się na nasz newsletter, już wkrótce poinformujemy Cię o zapisach na nowy, bezpłatny webinar

24 sposoby budowania listy mailingowej

Dzięki zapisowi na newsletter zyskasz:

✅ Aktualne i wartościowe wskazówki marketingowe wprost od praktyka.

✅ Szeroką i łatwą do wdrożenia wiedzę, którą wykorzystasz w dopasowany do siebie sposób.  

✅ Informacje o zbliżających się wydarzeniach (szkolenia, webinary, nowe produkty) w pierwszej kolejności.

✅ Pakiet materiałów dotyczących budowania listy mailingowej, który pomoże Ci budować trwałą i zaangażowaną relację z Twoimi odbiorcami i klientami. 

>> Na newsletter zapiszesz się TUTAJ <<

Materiały bonusowe

Mapa Myśli

Kliknij TUTAJ lub na miniaturę, aby pobrać mapę myśli, na podstawie której powstało nagranie

Mapa myśli

Linki do miejsc i osób wymienionych w odcinku:

5/5 - (1 głosów)
Subskrybuj
Powiadom o
guest

4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
AleksanderM
AleksanderM
1 rok temu

Świetny wpis. Widać, że jest bardzo merytorycznie przygotowany. Jest to wspaniała kopalnia wiedzy! Pomysł z tą tabelką – majstersztyk. Wszystko ona faktycznie ułatwia. Teraz już czuję, że temat pisania ofert nie będzie dla mnie aż tak czarną magią. Wielkie dzięki! Pozdrawiam! 🙂

Ola Wojciechowska
1 rok temu
Reply to  AleksanderM

Cześć, Aleksandrze, dziękujemy za feedback. Bardzo się cieszę, że nasz wpis aż tak przypadł Ci do gustu, mam nadzieję, że faktycznie pisanie ofert stanie się teraz dla Ciebie choć odrobinę łatwiejsze 🙂 Dobrego dnia!

Artur
Artur
1 rok temu

Dzięki za porządny wpis, inne spojrzenie na tworzenie oferty. Dla mnie istotne było w sumie pokazanie korzyści klienta, oraz to jaki będzie efekt naszej wspólnej drogi. To co opisujesz jest dużo bardziej rozbudowane i pomaga „wycisnąć” z oferty więcej, bardziej ją dopracować. Bałem się, że napiszesz coś zaraz o tym, że AI stworzy ofertę za nas, ale to jeszcze nie ten czas 🙂

Ola Wojciechowska
1 rok temu
Reply to  Artur

Cześć, Arturze, cieszę się, że dostrzegłeś, że ten wpis pozwala bardziej dopracować ofertę. Co do AI – owszem, AI może nas wspomóc np. wygenerować dodatkowe pomysły, które możemy wykorzystać w naszej ofercie, ale to jeszcze nie ten poziom, by napisać za nas całą, pełnowartościową i skuteczną ofertę 🙂 Dobrego dnia!