Jaka jedna rzecz może PODWOIĆ Twoje zyski?

Czy wiecie, że jest taka jedna mała rzecz, której stosowanie może podwoić zyski w Waszych firmach? W skrócie omówiłem tą metodę w poniższym video, bo jak sami zobaczycie byliśmy w samym środku tych wydarzeń.

Ale to nie wszystko: mam też dla was bardzo nietypową niespodziankę. Zostawmy to sobie na koniec.

Metoda, którą chcę omówić to…okrojenie głównego produktu z dodatkowych opcji i zaproponowanie klientowi najprostszej możliwej wersji. Zdziwisz się ile osób jest zainteresowanych takimi rozwiązaniami 😉

Firmy prześcigają się w tym jak najlepiej zadbać o klienta. Dodawane są konsultacje, gwarancje, serwisy, indywidualne podejście, wyceny itp. Część zainteresowanych zostaje klientami, ale… co z tymi, którzy po zapoznaniu się z ofertą nie decydują się na zakup? Tu po raz kolejny kłania się podejście, o którym już wspominałem, czyli “wywróceniu wszystkiego do góry nogami“.

Mam Klienta, który zajmuje się projektowaniem stron internetowych. Robi naprawdę piękne szablony oparte na WordPress. Jednak taka strona trochę kosztuje i około 30% osób, którym robił wycenę decydowała się na zakup. Za moją namową Mariusz wprowadził jedną rzecz, która podwoiła jego zyski i jest znacznie mniej pracochłonna.

Co ciekawe, teraz zastanawia się czy całkowicie nie zrezygnować z robienia stron “szytych na miarę”. Co takiego zrobił? Do tego jeszcze wrócimy, ale najpierw zobacz to nagranie, żeby wszystko było jasne:

Co dokładnie robił mój Klient?

  1. Proponował zrobienie strony “szytej na miarę”. Wtedy taka strona ma unikalną grafikę, klient jest przeszkolony z obsługi WordPressa, ma prawo do zgłaszania poprawek dopóki strona nie zostanie pocięta i zakodowana. To była jego flagowa usługa (i tak samo działa większość firm zajmujących się tworzeniem stron)
  2. Trwają rozmowy, negocjacje, klient kupuje albo nie.
  3. Jeśli kupuje, to wpłaca zaliczkę i zaczyna się praca.
  4. Jeśli nie kupuje, to każdy szedł w swoją stronę.

Powiedziałem Mariuszowi, że to jest bardzo nierozsądne. Przecież poświęcił czas, jechał do tego klienta, przygotował dla niego wycenę i zamierza go tak po prostu zostawić?

Dlatego teraz robi jeszcze coś takiego:  jeśli jego klient mówi, że za drogo itp. to proponuje mu znacznie uproszczoną wersję.

Pokazuje klientowi 10 szablonów dopasowanych do jego branży ze strony themeforest.net. Mówi, że mogą mu wszystko zainstalować, podmienić treść, zmienić logo z szablonu na to, które już posiada, zmienić układ itp. ale bez żadnych szaleństw.

Żadnych zmian w kodzie i grafice. Zmieniają tylko tyle, na ile pozwala dany szablon. Taką usługę proponuje za 1/3 tego, co trzeba zapłacić za stronę zrobioną pod klienta.

I wiecie co się okazuje? 

Że większości ludzi nie robi to różnicy. Cieszą się, że za małą cenę mogą mieć stronę, która wyglądem i funkcjonalnością niczym nie ustępują tym tworzonym od zera. Moim zdaniem płatne szablony są znacznie lepsze niż autorskie rozwiązania, ale to już zupełnie inny temat.

Po jakimś czasie okazało się, że 3 na 10 osób nadal bierze wersję unikalną, ale z pozostałych 7 osób, aż 5 decyduje się na wersję uproszczoną!, czyli stworzenie strony na gotowym szablonie 😀 Teraz mój Klient zastanawia się czy całkiem nie zrezygnować z robienia stron od zera, bo praca na gotowych szablonach sprawia, że:

  • klient od razu wie jak mniej więcej będzie wyglądała strona
  • zrobienie strony na gotowym szablonie zajmuje 20% czasu, jaki trzeba poświęcić na pracę indywidualną
  • pracy jest mniej (żadnego grzebania w kodzie, cięcia grafiki itp.)
  • w firmie jest większy przepływ gotówki

Ale to nie koniec zabawy!

Później następuje tzw. praca na klientach, dzięki czemu ten sam klient wraca jeszcze kilka razy po inne strony, ale to już wyższa szkoła jazdy.

Jak widzicie jedna rzecz sprawiła, że zyski mojego Klienta zostały podwojone.

Prowadzisz lub zamierzasz prowadzić biznes? Mogę to samo zrobić dla Ciebie 🙂

Moi drodzy chcę zrobić pewien eksperyment i wprowadzam możliwość całkowicie bezpłatnych, 45 minutowych konsultacji ze mną. Konsultacje odbędą się na Skypie. Zatem jeżeli chcesz mieć więcej klientów, zwiększyć sprzedaż, poprawić marketing online i offline, to wypełnij krótką ankietę, która znajduje się poniżej.

Dzięki Twoim odpowiedziom będę znacznie lepiej przygotowany do rozmowy. To jest całkowicie bezpłatne, ale na ten moment mogę przyjąć tylko 30 osób. Jeśli zbierze się taka ilość, to link do ankiety po prostu zniknie.

Za konsultacje ze mną jeden na jeden klienci płacili 500 zł za godzinę, więc myślę, że warto skorzystać.

Edycja: zapisy wstrzymane 🙂 Jak eksperyment wypadnie pomyślnie za kilka tygodni ponownie będzie możliwość bezpłatnych konsultacji. Wszystkim 101 zapisanym gratuluję i bierzemy się do pracy!  

Kliknij tutaj i zapisz się na bezpłatne konsultacje


Co mi dała konsultacja z Bartkiem Popielem?

Zacznę najpierw od tego dlaczego się odezwałem do Bartka. Prowadzę od kilku lat bloga rozwojdlaefektow.pl Nie prowadzę go po to, żeby nie zarabiać i nie zdobywać klientów. Miałem jednak problem żeby regularnie (miesiąc w miesiąc) zarabiać na swoich działaniach. Nie wiedziałem co robię źle. Wiedziałem, że Bartek jakoś poskładał to wszytko u siebie bardzo skutecznie więc odezwałem się do niego z prośbą o konsultację. Zgodził się.

Czułem, że kierowałem swój marketing do zbyt szerokiego grona odbiorców. Bartek pokazał jak zakomunikować co i dla kogo robię. Teraz blog przyciąga właściwych ludzi, którzy zapisują się na listę adresową. Pozmieniałem leje sprzedażowe i regularnie pojawiają się potencjalni klienci na konsultacje, pojawiają się też klienci kupujący infoprodukty.

Poprawiłem formularze zapisu na listy adresowe zgodnie ze wskazówkami i inwestycja w konsultacje zwróciła się prawie cała po 2 dniach. Kilka dni później wdrożyłem pozostałe dalsze z konsultacji i to już był czysty zysk.

Ustaliliśmy dalszy plan działań żeby zwiększać zasięg bloga i skuteczniej pozyskiwać klientów. Potrzebowałem kogoś doświadczonego w budowaniu własnego biznesu, kto spojrzy na wszystko z dystansu i powie co pozmieniać żeby lepiej zarabiało. No i znalazłem 🙂 Wdrożyłem dopiero może 1/3 tego co wynikło w trakcie konsultacji, a już są mierzalne efekty zarobkowe.

Mikołaj Grząślewicz
RozwojDlaEfektow.pl

Kliknij tutaj i zapisz się na bezpłatne konsultacje

Jaka jedna rzecz może PODWOIĆ Twoje zyski?
4.8 (95.25%) 59 votes

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o
Łukasz Hann
Gość
Łukasz Hann

Zawsze jest dobrze dostać od Ciebie choćby jedną małą uwagę, bądź pomysł. Dlatego nie przestawaj proszę z nagrywaniem.

Paweł Cisek
Gość
Paweł Cisek

Dzięki za artykuł, już chyba wiem, co powinienem zrobić:) Zgłoszenie wysłane, bo przyda się świeże spojrzenie na mój biznes.

Piórko na Biurko (u Śnieżynki)
Gość
Piórko na Biurko (u Śnieżynki)

Tak 😉

Kamila z Kreatorni Zmian
Gość
Kamila z Kreatorni Zmian

Juhu! Zdążyłam 🙂 Dobrze subskrybować newsletter! 🙂

Rafał Kwaśniok
Gość
Rafał Kwaśniok

Tak tak tak! 😀

Dorota
Gość
Dorota

Konsultacje tylko w tematach biznesu, tak?

Dobrawa Szmyt
Gość
Dobrawa Szmyt

Jasne ze tak. Dzieki.

Artur
Gość
Artur

Tak! Siedzę trochę w sprzedaży, ale nie słyszałem jeszcze o takiej technice. Wręcz przeciwnie… Całość brzmi logicznie, może to działać 😉

Magdalena Rolnik
Gość
Magdalena Rolnik

tak 🙂 takie myśli ad hoc są często najbardziej trafne i dają dużo inspiracji. Nagrywaj często 😀

Dareiusz Wiza - Katowice
Gość
Dareiusz Wiza - Katowice

Bartku a czy zdajesz sobie sprawę że udzielając takich “rad” nakręcasz spiralę walki cenowej? Zwłaszcza jak sam napisałeś w branży bardzo konkurencyjnej? (pracowałem w niej w 2002 roku wiec wiem co mówię). Takie “sugestie” sprawiają, że klienci wydają mniej a więc firma i handlowiec zarabia mniej, sprawiają że coraz więcej ludzi i większym stopniu zwraca uwagę głównie albo tylko na cenę. to jest chore i dziwię się że przykładasz do tego swój udział 🙁

Dawid Czerw
Gość
Dawid Czerw

Tak!

Maciej
Gość
Maciej

Tak 😉 Zdecydowanie Twoja wiedza jest przydatna i zawsze prezentowana w luźny prosty sposób ! 🙂

Krystian Fiedoruk
Gość
Krystian Fiedoruk

tak!

Dawid M : zorganizowani
Gość
Dawid M : zorganizowani

Zwięźle, krótko i na temat. Czekam na kolejne część! 🙂
Co do samej rady – świetny, przykład działania zasady Pareto. Czasem 20% tego co oferujemy
może odpowiadać za 80% zysków. 🙂
Od teorii i książkowych reguł do praktyki, jednak często daleka droga…Fajnie wiec, że
pokazujesz praktyczne, łatwe do wdrożenia przykłady.
Podrawiam,
Dawid

Piotr Korczynski
Gość
Piotr Korczynski

Ot taka brzytwa Ockhama w praktycznym zastosowaniu 🙂 Przy okazji – pewnie się z tym spotkałeś – podobne wnioski wynikają ze Strategii Błękitnego Oceanu i graficznie przedstawione jest to jako dwa przenikające się trójkąty – jeden skierowany do góry, drugi do dołu. Produkt idealny znajduje się w strefie wspólnej – dolny trójkąt, to wartość dla klienta, górny to koszty jakie klient musi ponieść. Strefa wspólna to tzw innowacja wartości funkcje oczekiwane przez klienta (najlepiej aby były to funkcje które nie są zaspokojone przez konkurencję – wtedy jest to tzw. innowacja wartości). Wygrywa dostawca, który potrafi jak najtańszym kosztem dobrze spełnić… Czytaj więcej »

Piotr Emocjonalny
Gość
Piotr Emocjonalny

no to jeszcze zależy co kto robi. ale jak jesteśmy kreatywni, to wszystko się da okroić potanić.

Problem polega na tym, że w wielu przypadkach najpierw trzeba zrobić ten produkt flagowy – coś super – a potem okrajać 😉

Piotr Korczynski
Gość
Piotr Korczynski

nie, wystarczy zrobić produkt który spełnia minimalne wymagania klienta.
Tzw. wersja beta. Klient potem sam podpowie czego potrzebuje więcej

Marcin Mniej
Gość
Marcin Mniej

Z mojej własnej perspektywy mogę się tylko w 100% zgodzić z tym co piszesz. Sam działam w podobnej branży (instalacja sieci w małych biurach itp.) i dokładnie tak to działa.Chodzi o to, że właściciele małych firm naprawdę nie mają czasu ani głowy do czegoś, na czym się nie znają. Oni nie chcą wysłuchiwać przez godzinę jakie są opcje. Kiedyś tak właśnie robiłem – zasypywałem ludzi informacjami. Później się dziwiłem, czemu nikt nie odpowiada na oferty.A oni po prostu chcą, żeby działało.I jeszcze jedna rada – dla kogoś kto ma mały biznes. Warto od razu, na samym początku, szczerze zapytać klienta… Czytaj więcej »

Ela Obara
Gość
Ela Obara

Bardzo ciekawy artykuł. Chętnie przeczytam/posłucham ich więcej 😉

nata
Gość
nata

Tak

Grzegorz
Gość
Grzegorz

Świetne są takie materiały i też mówię “tak” 🙂 Znowu nowy pomysł na prosty produkt wpadł do głowy, dzięki! 🙂

Marta Bozzolo
Gość
Marta Bozzolo

Tak

Marzanna Bilska
Gość
Marzanna Bilska

Oj Bartek, to ja się chyba NAUCZĘ robić salto w podziękowaniu jeśli się zmieszczę!

Kazimierz Bartczak
Gość
Kazimierz Bartczak

Bartku wspaniały materiał i TEŻ mówię TAK Pozdrawiam

Rafał
Gość
Rafał

Forma takich materiałów mi osobiście bardzo odpowiada, często taki spontaniczny przekaz daje więcej do myślenia. Pozdrawiam!

Ola
Gość
Ola

Tak! Świetny filmik 🙂

Tomasz Rogowski
Gość
Tomasz Rogowski

Tak, chcę więcej! 😉

Goska
Gość
Goska

tak, było ok

Mikołaj Grząślewicz
Gość
Mikołaj Grząślewicz

Tak. Masz już tak gadane że nawet nagranie “z łapy” wychodzi ciekawie i praktycznie.

Ludziska, nie wiem co Bartek kombinuje z konsultacjami, ale o ile je daje jeszcze bezpłatnie to brać! 🙂

Paulina Sz
Gość
Paulina Sz

Tak

Anna Janus
Gość
Anna Janus

Treściwe, przydatne. Czekam na wiecej.Pozdrawiam serdecznie cała rodzinkę. Szczególne uściski dla Księżniczki:)

Marzanna Bilska
Gość
Marzanna Bilska

Oczywiście że TAK! To są rady na wagę złota!

Kamil Krawczyk
Gość
Kamil Krawczyk

tak, mimo że nagrywasz z ręki to i tak masz lepszą jakość niż niektórzy ludzie nagrywający na yt + dobra jakość dźwięku.

Andrzej Głowacki
Gość
Andrzej Głowacki

Nie do końca szedłbym w tym kierunku. Porównanie do Ikea – ok, rozumiem, ale to nie to samo. 1) Klient mówi, że cena jest za wysoka.Odpowiadam – ale w porównaniu do czego? 2) Schodzenie z ceny to średnia opcja. Klient weźmie coś tańszego, bo może – pytanie czy zna wszystkie za i przeciw? 3) Szablonów jest mnóstwo. Wiele ma zbyt dużo elementów, które nie są tam w ogóle potrzebne. Np. “kombajny” z możliwością zmiany szaty graficznej z poziomu zaplecza, masa dodatków itd. Duża z nich cześć ma luki w szablonie na poziomie bezpieczeństwa.Masa dodatków, które są tam implementowane, aby szablon… Czytaj więcej »

Paweł Łukasz Mikołajczuk
Gość
Paweł Łukasz Mikołajczuk

Świetny wpis:) Można kontakt do Twojego klienta od robienia stron internetowych???

MonikaBk
Gość
MonikaBk

Tak! Super filmik! Rob więcej 🙂 pozdrawiam 🙂

Szymon Karwasz
Gość
Szymon Karwasz

Zgłoszenie wysłane 🙂 Ciekawe czy się Bartku, wyrobisz ze wszystkimi konsultacjami, bo zapewne mnóstwo chętnych będzie 😀
Do usłyszenia !

Anna i Artur
Gość
Anna i Artur

Oczywiście, że tak! Pozdrawiam i życzę miłego dnia 🙂

Joanna Węgrzyn
Gość
Joanna Węgrzyn

tak! 🙂 Bardzo wartościowe rady! 🙂

Monika Bieniek
Gość
Monika Bieniek

Samo wypełnienie ankiety bylo motywujące, takie pytania powinnismy zadawac sobie często aby porozmawiać z wlasnym sobą, zrobic sobie taki “rachunek sumienia” swojego postępowania aby zastanowić się dokąd idziemy? Czy ta droga którą kroczymy jest właściwa? Czy kieruje nas w stronę sukcesu czy moze całkowicie w drugą stronę?
Dziękuję bardzo za świetny artykuł z nagraniem spontannicznym ale na naprawdę wysokim poziomie i za ankietę która daje do myślenia 🙂
Pozdrawiam serdecznie 🙂

Robert
Gość
Robert

Tak! świetna opcja 😉 thx

Klaudia S.
Gość
Klaudia S.

Świetny materiał! Działaj tak dalej 🙂

Katarzyna
Gość
Katarzyna

Bardzo fajny pomysł – takie pigułki wiedzy, dodatkowo na przykładzie z życia wziętym 🙂 Dawaj więcej 🙂

Krzysztof Jucha
Gość
Krzysztof Jucha

tak super, krótko i konkretnie

Patryk Wójcik
Gość
Patryk Wójcik

Tak – zdecydowanie fajny i ciekawy materiał. Wydaje mi się, że wiele firm popada w wir usług dodatkowych. Opakowując swoje produkty całym szeregiem dodatków. Jednak nie wszystkie produkty tego potrzebują, a klienci czasem nie chcą wyjść na ignorantów i zamiast zapytać, czy można kupić sam produkt, bez dodatków, po prostu kupią od kogoś innego. Możemy kiedyś dojść do takiego paradoksu, że sam produkt (dobrej jakości) sprzedawany bez dodatków będzie przewagą konkurencyjną (jeżeli wszyscy ulegną szaleństwu usług dodatkowych). A czasami tak jak mówisz, chcemy zrobić ładnie wyglądającą stronę dla naszego biznesu, ale nie koniecznie musi ona być szyta na miarę i… Czytaj więcej »

Emilia |Psychologia Fotografii
Gość
Emilia |Psychologia Fotografii

Fajnie mówisz, przyjemnie się Ciebie słucha 😀 dużo wartościowej wiedzy, dziękuję 🙂

Madjuggler7
Gość
Madjuggler7

świetne filmiki bardzo praktyczne , pomocne wskazówki. Chętnie zobaczę więcej

oO
Gość
oO

Go ahead!

Eugeniusz Nowak
Gość
Eugeniusz Nowak

Po prostu TAK!

Magdalena Cywińska
Gość
Magdalena Cywińska

wszystko jak zawsze na TAK! bardzo mi się podobają nagrania z tzw łapy 🙂

Anna
Gość
Anna

Bartku, jak zwykle super wiedza i świetne wskazówki