Jak dobrze zacząć i zakończyć moduł w kursie online? Poznaj zasadę 3 x P

Oto trzeci i ostatni materiał w serii poświęconej tworzeniu kursów online, które angażują klientów i dostarczają im realnych efektów.

Jeśli ominęły Cię 2 poprzednie, to możesz je szybko nadrobić, klikając w linki poniżej:

Dlaczego dzielę się tymi materiałami bezpłatnie? Bo z przykrością muszę stwierdzić, że wśród wielu twórców kursów online widzę podejście, które robi wiele krzywdy kursantom, a w konsekwencji również im samym. 

To podejście brzmi: najważniejsza jest wiedza, a to jak będzie ona podana, nie ma znaczenia. No, właśnie że ma. I to ma znaczenie kolosalne! Przyswajalność materiału jest w pełni zależna od sposobu, w jaki jest on podawany. To, jaka jest dynamika lekcji, a idąc dalej, jak skonstruowane są moduły, ma olbrzymi wpływ na wyniki kursantów.

Dzięki odpowiednim zabiegom użytym w trakcie przekazywania wiedzy można znacząco podnieść procent zapamiętywania przekazywanych informacji. A także liczbę osób, które docierają do końca kursu.

Dziś chciałbym się z Tobą podzielić nagraniem, w którym omawiam jeden z takich zabiegów. Mowa o technice 3 razy P, którą stosuje się przy budowaniu modułów kursu.

Włącz poniższe wideo, by dowiedzieć się:

  • Czym jest zasada 3 razy P? 
  • Jak ją wykorzystać tworząc kurs online?
  • Jak powinno wyglądać rozpoczęcie i zakończenie modułu?
  • W jaki sposób dać kursantowi poczucie sprawczości i zachęcić go do dalszej pracy z kursem?

Gorąca prośba!

Z poniższego nagrania dowiesz się, czym jest 3xP i jakie daje efekty, a ja mam do Ciebie gorącą prośbę o 1xP. Czyli o przesłanie tego materiału 1 osobie 😉

Research, zebranie wiedzy, przetestowanie jej w praktyce, a później udostępnienie Ci sprawdzonego rozwiązania w formie wideo kosztowało mnie sporo pracy, dlatego zależy mi na tym, by przyniosła ona jak największy efekt i dotarła do możliwie największej liczby osób, które mogą jej potrzebować.

Będę Ci ogromnie wdzięczny jeśli podeślesz ten materiał choć jednej osobie działającej na rynku kursów online lub udostępnisz go na swoim profilu. 

Z góry wielkie dzięki!

Zapraszam do oglądania i komentowania!

Wskazówka: klikając w koło zębate, możesz wybrać prędkość odtwarzania i obejrzeć nagranie w przyspieszeniu.

Wersja tekstowa

Jesteśmy w serii nagrań, w której pokazuję co zrobić, żeby zwiększyć zaangażowanie osób, które kupują kursy online.

Z tych materiałów dowiesz się, co możesz zrobić, żeby Twój kurs był ciekawy, angażujący i wciągający niczym najlepsze produkcje Netflixa.

W pierwszej części pokazałem, dlaczego warto dołożyć wszelkich starań do tego, żeby klienci zaplanowali sobie, kiedy będą przerabiać Twój kurs. W nagraniu numer dwa omówiłem koncepcję nisko wiszących owoców, która determinuje, jak w ogóle potoczą się losy klienta.

Zachęcam do zapoznania się z poprzednimi częściami. Na początku tego wpisu znajdziesz linki do poprzednich materiałów. Naprawdę warto to nadrobić i obejrzeć całą serię, ponieważ te wszystkie trzy materiały są ułożone w nieprzypadkowej kolejności.

Dzisiaj porozmawiamy o tym, jak dobrze zacząć i zakończyć każdy moduł Twojego kursu. Dowiesz się m.in. jak za pomocą zasady 3 razy zrobić prawidłowy wstęp do każdego z modułów tak, aby ludzie przeszli do kolejnych lekcji i nie zatrzymywali się w miejscu.

Poznasz także 5 rzeczy, które musisz powiedzieć we wstępie do modułu, aby skutecznie zmotywować uczestników do dalszego przerabiania kursu.

Materiały, które udostępniam w tej serii pochodzą z kursu “Liczy Się Zaangażowanie”, który już niebawem będzie miał swoją premierę. Serdecznie zapraszam Cię do kolejnej części. Działamy!

Początek i koniec modułów

Ten moduł zaczniemy od lekcji na temat tego, jak zacząć i zakończyć każdy moduł w Twoim kursie oraz jak to przekłada się na zaangażowanie uczestników.

3 razy P

Istnieje taka zasada jak 3 razy P. W każdej szkole trenerskiej uczy się, że jeżeli chcesz, aby grupa coś zapamiętała, to jest taka słynna zasada 3xP, a mianowicie najpierw powiedz im, co im powiesz. Czyli, że na tym szkoleniu dowiecie się… Ja na początku każdego modułu też mówię, czego się z niego dowiecie. Wymieniam konkretne rzeczy. Czyli powiedz im, co im powiesz.

Drugie P to jest: powiedz, co masz powiedzieć, czyli przedstawiasz core, rdzeń swojego kursu. Następnie podsumuj to, co już zostało powiedziane, czyli z pierwszego modułu dowiedziałeś się… – wtedy Twoi uczestnicy lepiej to zapamiętają.

Teraz rozłożymy na czynniki pierwsze wstęp do modułu, czyli to, co do tej pory miałeś okazję słyszeć.

Co warto powiedzieć we wstępie?

  • Temat – „witam Cię bardzo serdecznie, w tym module porozmawiamy o…”;
  • Wiedza – jak nowa wiedza ma się do tego, co już kursanci wcześniej się nauczyli. Czyli można powiedzieć: „po tym jak przerobiliśmy temat XYZ, czas na kolejny poziom”;
  • Czego się dowiedzą z tego modułu – „w tym module dowiesz się…” wymieniamy wszystkie rzeczy, jakie będą poruszone w tym module;
  • Co im to da? – tu wymieniasz korzyści „dzięki temu zyskasz/sprawisz…”. Coś na zasadzie „z  tego modułu dowiesz się też jak zakończyć swój moduł, dzięki temu całość zostanie lepiej podsumowana, a uczestnicy Twojego kursu lepiej zapamiętają Twoją wiedzę, która została przez Ciebie przekazana”;
  • Zachęta do dalszej nauki „już wiesz, co się tu przed nami szykuje, zatem zachęcam cię, włącz kolejną lekcję”.

I tak może wyglądać wstęp do każdego modułu, może mieć mniej więcej taką strukturę.

Zakończenie modułu

Teraz porozmawiamy o zakończeniu. Jak powinniśmy zakończyć moduł? Moim zdaniem dobrze by było, gdyby na końcu każdego modułu były gratulacje. Naprawdę warto pogratulować osobom, które przerabiają Twój kurs. Każdy człowiek ma mniejszą lub większą potrzebę uznania. Ja zawsze gratuluję kursantom ukończenia danego modułu. Możesz też zrobić z tej okazji osobne wideo, gdzie składasz gratulacje uczestnikowi – mała rzecz, a cieszy. ? Możemy też nadawać rangi i oznaki – o tym też jeszcze będziemy rozmawiać.

W niektórych kursach robiłem małe wideo, gdzie były gratulacje i podziękowanie za obejrzenie całego modułu, a do tego były rangi. Ludzie się wtedy cieszą, czują się docenieni, że właśnie zrobili coś fajnego.

Kolejną rzeczą może być – czego się dowiedzieli, czyli podsumowanie: „W tym module porozmawialiśmy o takich tematach jak…”.

Możesz też wymienić korzyści, czyli „rozmawialiśmy o takich tematach jak XYZ, dzięki temu już potrafisz/już wiesz co robić…”.

Dalej – co na tym etapie powinni umieć. Nie wiem, czy pamiętasz, ale w pierwszym module coś takiego pojawiło się na samym końcu. Ja tam powiedziałem „już teraz wiesz, jak robić angażujące lekcje, na tym etapie powinieneś już wiedzieć, jak zacząć swój kurs, jakiej długości powinny być te lekcje, jakie smaczki dodawać do tego, żeby ludzie chcieli przerabiać kurs do samego końca…” itd.

Następnie może być też jakieś zadanie do zrobienia. Może to być zawarte w wideo podsumowującym, ale może też być jako osobny materiał.

Na koniec możesz zaprosić do quizu lub do kolejnego modułu. O quizach też jeszcze porozmawiamy. Jest to coś naprawdę bardzo fajnego. Jeśli będziesz miał quizy, to będą one jeszcze przed wstępem do modułu. Czyli będzie quiz, wstęp do modułu, lekcje, zakończenie i znowu quiz.

Ok. I to by było na tyle. A teraz uwaga. To, że, już wiesz, jak zrobić początek i koniec modułu, to nic nie znaczy. Teraz trzeba to zastosować w swoich kursach, ponieważ to jest mała rzecz, ale wierz mi, że  ona niebywale zwiększa zaangażowanie kursantów.

Na koniec jeszcze małe przypomnienie. Jak być może wiesz, niedługo odbędzie się bezpłatne szkolenie na temat tego, co zrobić, żeby ludzie pokochali Twój kurs. Zaproszenie z linkiem do zapisów znajdziesz poniżej.

Serdecznie zapraszam. Miej na uwadze to, że tylko osoby, które są na żywo, mogą zadawać pytania. Ja nie udzielam konsultacji, więc jeżeli nurtują Cię jakieś kwestie związane z budową kursów online, przeprowadzaniem kampanii sprzedażowej czy w ogóle z biznesem online, to przygotuj listę pytań i jak tylko będę mógł odpowiedzieć na Twoje pytanie, to z wielką chęcią to zrobię. Mam też nadzieję, że zobaczymy się na pokładzie kursu “Liczy Się Zaangażowanie”.

Zaproszenie

Zapraszam na pokład kursu Liczy Się Zaangażowanie!

? Prowadzisz biznes online? 

? Sprzedajesz swoją wiedzę opakowaną w kursy online? 

? …i chcesz zarabiać na nich więcej, częściej i szybciej, aby cieszyć się bezpieczeństwem finansowym?

Mam coś właśnie dla Ciebie!


 

Dzięki kursowi “Liczy Się Zaangażowanie” zyskasz:

✅ Nowe, wewnętrzne źródło klientów, którzy będą wracać po więcej i kupować.

✅ Mocną pozycję w swojej niszy. Jako ktoś, kto dostarcza wysoką JAKOŚĆ… a nie tylko sprzedaje. 

✅ Więcej pieniędzy. Zadowoleni klienci będą polecać Twoje kursy kolejnym osobom.

✅ Szansę na wyróżnienie się. Wyróżnisz się w oceanie byle jakich kursów, które teraz  zalewają polski rynek. Dzięki temu klienci przyjdą do Ciebie (zamiast do konkurencji).

✅ Święty spokój. Przestaniesz być niewolnikiem Gigantów Reklamowych. Nawet jeśli dostaniesz bana na FB czy Google, to nie wpadniesz w kryzys.

✅ 1000 wiernych fanów – szybciej od konkurencji. Inwestujesz w dźwignię, dzięki której klienci będą wracać i dużo szybciej rozwiniesz swój biznes. 


>> Pełną ofertę przeczytasz  TUTAJ <<

Oceń ten wpis
Subskrybuj
Powiadom o
guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Agnieszka
Agnieszka
3 lat temu

Cześć Bartek! Lubię, że w swoich kolejnych materiałach trafiasz w PUNKT, w moje kolejne pytania, zagwozdki i niewiadome dotyczące internetów. Jesteś mi w tej podróży przewodnikiem w takiej odległości przede mną, że torując drogę, pokazujesz którędy iść i jednocześnie na tyle blisko, że nieźle przebierając nogami, nadążam. Wciąć motywujesz, by dziarsko działać, bo…

Nie ma co czekać! Dziękuję za powyższy materiał, bo sprawy oczywiste na stacjonarnej sali szkoleniowej już takie nie są w świecie online. Do zobaczenia na szkoleniu.