Czy w Twojej branży organizowane są targi albo konferencje? Jeśli tak to świetnie! Jeśli tylko masz taką możliwość, to zrób co tylko się da, żeby móc na takiej konferencji wystąpić. Wierz mi, to mocno wpłynie na to jak postrzegany jesteś Ty i Twoja firma.
Wystąpienia publiczne mogą mieć gigantyczne przełożenie na to: z kim podpisujesz kontrakty, jakiej wielkości zamówienia robią klienci, kto dla Ciebie pracuje. Przekłada się to również na ceny i lojalność klientów. Interesujące? W takim razie zobacz dzisiejszy odcinek!
Aby być na bieżąco zachęcam do obserwowania kanałów, w których będą pojawiały się informacje o nowych odcinkach.
1. Subskrybuj kanał na YouTube ►http://bit.ly/subujpopiela
2. Polub fanpage ► https://www.facebook.com/liczysiewynik
Żeby dostawać powiadomienia wejdźcie na stronę główną fanpage:https://www.facebook.com/liczysiewynik
Jak najedziecie na przycisk „Lubię to”, to rozwinie wam się menu. I w sekcji „Powiadomienia” przełączcie na „wszystkie włączone”. Dzięki temu algorytm Facebooka nie będzie was pomijał i dostaniecie powiadomienie.
3. Snapchat ► bartekpopiel
Zapraszam do oglądania i pamiętaj, że kolejny odcinek już jutro o 6:30!
Wersja tekstowa
Dzień dobry! Witam Cię w kolejnym nagraniu z serii PORANNY INSPIRATOR!
Dzisiaj będziemy mówić o tym, że warto czasem… WYJŚĆ NA SCENĘ 🙂
Praktycznie w każdej branży odbywają się różnego rodzaju konferencje, sympozja, zjazdy. Zawsze ktoś tam występuje. Dlaczego nie miałbyś to być… Ty? Gorąco Cię do tego namawiam!
Dlaczego? Już tłumaczę 😀
Zauważ, że to nauczyciel zawsze stał na środku. Nauczyciel, który był autorytetem. Taki rodzaj myślenia jest głęboko zakorzeniony w naszym umyśle – ktoś na środku, na scenie, to autorytet.
Jesteśmy przyzwyczajeni do takiego myślenia: skoro siedzimy wśród publiczności, czy to w klasie w podstawówce, w gimnazjum, w liceum, czy później na aulach uniwersyteckich na studiach, to jesteśmy uczniami. Osoba na środku, na scenie, jest nauczycielem.
Dlatego zastanów się, jak Ty to możesz wykorzystać. Pomyśl, jak bardzo Ci się to może przydać.
Jak na przykład wyglądałoby zdjęcie na Twojej stronie internetowej, na którymś siedziałbyś na jakiejś konferencji gdzieś w siódmym rzędzie wśród publiczności? Na nikim nie zrobi to żadnego wrażenia.
Zupełnie inaczej by to wyglądało, gdybyś był na scenie i słuchałoby Cię pięćdziesiąt, sto, dwieście osób. Twój autorytet od razu mocno idzie do góry. Ty jesteś na scenie i ktoś Ciebie słucha. Jesteś autorytetem.
To ma jeszcze jeden duży plus. Będąc na takiej konferencji, gdzie jest 200-300 osób, nie ma szans, żebyś porozmawiał z każdym osobna. Nie ma możliwości zamienienia z każdym kilku słów, przybicia piątki, zostawienia swojej wizytówki. To fizycznie niemożliwe.
Natomiast będąc jednym z prelegentów… każdy zna Ciebie. Albo był na Twojej prezentacji albo wiedział, że masz wystąpić albo przynajmniej „obiło mu się to o uszy”, nie jesteś więc dla niego jakimś anonimowym, nieznanym człowieczkiem.
Tak to wygląda.
Warto wychodzić na środek.
Zauważ, że z tej metody korzystali ludzie tacy jak Musk, Jobs, Branson, a na naszym polskim podwórku są to przykładowo Michał Sadowski z Brand24, który też często występuje na różnego rodzaju konferencjach branżowych dotyczących start-upów. Pan Rafał Brzoska, który jest prezesem In-Post, również bardzo często pokazuje się na różnego rodzaju eventach.
Między innymi dzięki temu te osoby są autorytetami w swojej branży, a ich firmy są bliższe naszemu sercu (oczywiście jakość produktu też musi być na wysokim poziomie).
Jeżeli uważasz, że się nie nadajesz, bo się nie znasz na występach publicznych, to przestań rozglądać się za kolejnymi wymówkami, tylko idź na jakiś kurs, na jakieś krótkie szkolenie.
Zresztą…. osoby, które siedzą wśród publiki, są bardzo wyrozumiałe. Wiedzą, że Ty na co dzień nie zajmujesz się profesjonalnie występami, więc wiele zostanie Ci wybaczone.
Później tego typu zdjęcie, gdzie jesteś na scenie, ludzie Cię słuchają… to coś naprawdę bezcennego. Zatem pomyśl –kiedy będzie jakaś konferencja? Kiedy będzie jakieś sympozjum, jakiś zjazd?
Zastanów się, do kogo musisz się odezwać? Jak powinieneś się zaprezentować? Co trzeba zrobić, żeby znaleźć się na środku?
Pamiętaj, że wychodząc na środek od razu jesteś autorytetem. To też podnosi percepcję Twojej wartości.
Dzięki temu, że będziesz gdzieś się pokazywał, wzrośnie Twoja wartość.
Jeżeli podobał Ci się dzisiejszy odcinek, to oczywiście zachęcam – wbij kciuka w górę, subskrybuj kanał na YouTubie, polub stronę na Facebooku.
Do zobaczenia jutro o szóstej trzydzieści, hej!
[…] Wyjdź NA SCENĘ | Poranny Inspirator #71 […]