Wyznacz PRIORYTETY | Poranny Inspirator #23

Jest jedna prosta strategia, dzięki której o wiele szybciej pójdziesz do przodu ze swoimi projektami. Ta strategia to MIT – Most Important Task. Jest szalenie prosta, ale jednocześnie bardzo skuteczna. Zobacz krótkie omówienie w dzisiejszym odcinku Porannego inspiratora!

Aby być na bieżąco zachęcam do obserwowania kanałów, w których będą pojawiały się informacje o nowych odcinkach.

  1. Subskrybuj kanał na YouTube ►http://bit.ly/subujpopiela
  2. Polub fanpage ► https://www.facebook.com/liczysiewynik

Żeby dostawać powiadomienia wejdźcie na stronę główną fanpage:https://www.facebook.com/liczysiewynik

Jak najedziecie na przycisk „Lubię to”, to rozwinie wam się menu. I w sekcji „Powiadomienia” przełączcie na „wszystkie włączone”. Dzięki temu algorytm Facebooka nie będzie was pomijał i dostaniecie powiadomienie o nowym poście ode mnie 🙂

Zapraszam do oglądania

 

Wersja tekstowa

Dzisiaj porozmawiamy o bardzo fajnej strategii zarządzania sobą w czasie oraz wyznaczania swoich priorytetów – czyli tego, jak robić zadania, które są naprawdę, rzeczywiście ważne i które przybliżą Cię za do realizacji Twoich celów, marzeń, planów.

Mowa o strategii MIT, czyli „Most Important Task” (ang. Najważniejsze zadania). Spotkałem się z nią po raz pierwszy tym na blogu Leo Babauty, zenhabits.net.

O co chodzi z tą strategią?

Cała jej idea opiera się na realizacji TYLKO I WYŁĄCZNIE 3 NAJWAŻNIEJSZYCH zadań. Tylko 3, nie więcej.

Chodzi o to, że one muszą być zrobione na samym początku dnia. To znaczy: najszybciej, jak się da. Czasami – wiadomo – dzień zaczyna się od trochę innych czynności, niż sama praca. Ja na przykład, zanim zasiądę do biura, idę sobie pobiegać. Ale później już nie ma „zmiłuj”.

Po prostu – najszybciej, jak to tylko możliwe, zrób 3 najważniejsze zadania.

Dopiero później przeznacz swój czas na maile, odpowiedzi na Facebooku, kontakt z pracownikami i tak dalej i tak dalej.

Czego mają dotyczyć te 3 najważniejsze zadania? To może być na przykład: marketing, sprzedaż, praca nad produktami, nowe artykuły, nowe scenariusze, jakieś plany, strategie. Takie rzeczy, które naprawdę, w sposób realny przybliżają Cię do twoich celów i Twoich marzeń.

Jak możesz zacząć eksperymentowanie z tą metodą? To proste. Po pierwsze – zrób sobie listę zadań do wykonania na jutro. Być może spisywanie czekających Cię zadań w postaci listy „to do” jest już Twoim nawykiem. Jeśli nie, to proponuję sobie podobny zwyczaj wyrobić, bo to naprawdę kapitalna sprawa.

Tak czy siak, zrób sobie tą listę. Zastanów się, co masz jutro zrobić, po czym zaznacz (jakimś zakreślaczem, jakimś ptaszkiem, mazakiem, cokolwiek) 3 najważniejsze rzeczy.

Pamiętaj – nie najprzyjemniejsze, ale najważniejsze!

Następnie powtarzaj to ćwiczenie przez minimum tydzień.

Wierz mi, że jeżeli przez tydzień będziesz robił 3 najważniejsze rzeczy tak szybko, jak się tylko da w ciągu dnia, to zaczną dziać się cuda.

Szybciej zobaczysz efekty.

Zorientujesz się, że realizacja Twoich planów nagle przyśpieszyła!

Odkryjesz, że przybliżasz się do Twoich celów… więc nieważne, czy piszesz książkę, artykuły, wideo czy cokolwiek innego… naprawdę polecam Ci wciągnięcie strategii MIT – Most Important Task – na listę swoich codziennych narzędzi organizowania dnia pracy.

Jeżeli podobała Ci się to ćwiczenie i chciałbyś dostawać więcej tego typu wskazówek, to daj łapę w górę, udostępnij ten artykuł i wideo, napisz komentarz, subskrybuj nasz kanał, polub naszą stronę na Facebooku – dzięki temu będziesz powiadamiany o kolejnych tego typu rzeczach, a ja będę jeszcze bardziej zmotywowany do przygotowywania podobnych materiałów! 😀

Dlatego mam nadzieję, że podobają Ci się moje Poranne Inspiratory i obiecuję Ci, że jeżeli będzie aktywność po Twojej stronie, to będziemy kręcić tego dużo, dużo więcej.

Pozdrawiam serdecznie, do zobaczenia, hej!

 

5/5 - (4 głosów)
Subskrybuj
Powiadom o
guest

2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Karolina
Karolina
13 dni temu

Co jeśli ten MIT jest na cały dzień pracy (np przygotowanie raportu) i nie da się upchnąć 3 MIt w ciągu dnia, a już na pewno nie rano?

Bartek Popiel
12 dni temu
Reply to  Karolina

Jeśli jedno z wybranych przez Ciebie zadań wymaga poświęcenia mu dużo więcej czasu, to warto skupić się na jego dokończeniu. Pozostałe można odłożyć na kolejny dzień. Wtedy to one będą tymi zadaniami, którymi w pierwszej kolejności trzeba się zająć.

Najważniejsze jest skupienie się w danym momencie tylko na tej jednej, NAJWAŻNIEJSZEJ rzeczy, którą robisz. Dzięki temu osiągniesz dużo lepsze efekty.

Mam nadzieję, że to rozwiąże Twoje pytanie. Być może pomoże Ci też te video o piramidzie produktywności https://www.youtube.com/watch?v=MS3fXIKfvhc&t=2s