Czym jest złoto, które lekceważy większość przedsiębiorców, a które determinuje, czy Twoje cyfrowe produkty będą rozchodzić się jak świeże bułeczki?
Dziś poznasz mój sekret do poznania Twojego idealnego klienta lepiej, niż on zna siebie sam − to ćwiczenie, które stworzyli konsultanci z firmy XPlane. Jeśli wykonasz je prawidłowo, to klienci dosłownie rzucą się na Twój produkt.
Zrozumiesz też, jaka jest jedna supermoc na 7 liter, dzięki której wejdziesz do głowy swojego potencjalnego klienta i zrozumiesz jego potrzeby, bolączki oraz pragnienia na dużo głębszym poziomie. Bez tej umiejętności kończy się zwykle na rozwiązywaniu problemu, którego nikt nie rozumie i wypuszczaniu e-produktu, którego nikt nie kupi.
Dodatkowo opowiem Ci moją osobistą historię związaną z nauczaniem szybkiego czytania. Dzięki temu przełamiesz jedną mentalną blokadę, która hamuje wielu przedsiębiorców przed większą sprzedażą i zyskami.
Wielka prośba i… PREZENT!
Włożyliśmy w to nagranie sporo pracy dlatego mam prośbę: pomóż mi dotrzeć do innych osób, którym to nagranie może pomóc. Może wśród znajomych masz kogoś, komu warto podesłać to video? Podeślij nagranie mailem, Messengerem albo udostępnij na Facebooku.
Z góry bardzo, bardzo dziękuję.
Przygotowałem dla Ciebie również rewelacyjne prezenty. Wspominam o nich pod koniec video.
Zapraszam do oglądania i komentowania!
Wskazówka: klikając w koło zębate, możesz wybrać prędkość odtwarzania i obejrzeć nagranie w przyspieszeniu.
Wersja audio
Aby pobrać odcinek, kliknij >>> TUTAJ <<<
Wersja tekstowa
Wolisz czytać, zamiast oglądać? Jesteś osobą niesłyszącą? W takim razie zapraszam do pobrania wersji tekstowej 🙂 Kliknij okładkę lub link zamieszczony poniżej:
Kliknij tutaj, aby pobrać wersję tekstową (PDF)
Spis linków
- “Business Model Generation” Alexander Osterwalder & Yves Pigneur – link do książki
- Szablon mapy empatii – link do pobrania
Zaproszenie
Na nowo pojawiła się możliwość dołączenia do grona zachwyconych kursantów programu “LICZY SIĘ KAMPANIA”!
Prezenty do pobrania
- Szablon ankiety, który możesz dostosować do swojego biznesu, aby dokładnie zbadać swoją społeczność.
- Nasza mapa empatii, która została zrobiona na potrzeby tej kampanii i kursu „Liczy Się Kampania”.
UWAGA! Aby otrzymać prezenty, proszę, napisz odpowiedź na pytanie w komentarzu pod tym wpisem:
Jakie dwie ważne lekcje wyciągasz z tego materiału?
W tym materiale zdobyłeś wiedzę na temat profilowania klientów, poznałeś moją historię z nauczaniem szybkiego czytania, dowiedziałeś się, czym jest mapa empatii oraz otrzymałeś pytania pomocnicze do ankiety. Czy wyciągasz z tego jakieś wnioski dla siebie i swojego biznesu?
WAŻNE:
Zostawiając komentarz, wyrażasz zgodę na to, że dostaniesz od nas automatycznie maila z linkiem do mapy myśli z tego nagrania. Stanie się to bez względu na to, czy skomentujesz wpis, czy skorzystasz z funkcji „odpowiedz” reagując na komentarz innej osoby.
Pamiętaj, żeby wpisując komentarz podać prawidłowy adres e-mail, ponieważ na ten adres zostanie wysłany link do mapy myśli.
Nie trafi on do naszej bazy i nie będziemy Ci wysyłać żadnych innych maili, jeśli nie jesteś zapisany na nasz newsletter.
Jeżeli chcesz skomentować poniższy wpis, ale NIE CHCESZ otrzymać wiadomości zwrotnej z linkiem do mapy myśli, to w polu „adres e-mail” wpisz: tylkokomentujeniechcepytan@gmail.com. Albo wymyśl coś innego
Natomiast jeśli chcesz otrzymywać ode mnie powiadomienia o nowych wpisach i dodatkowe materiały, które wysyłam tylko i wyłącznie newsletterem, to zapisz się tutaj. W pierwszej wiadomości dowiesz się, w jaki sposób przetwarzamy i chronimy Twój adres e-mail. Z newslettera możesz się w każdej chwili wypisać. W każdej wiadomości na dole jest link „Wypisz mnie z subskrypcji”. W razie wątpliwości zapoznaj się z naszą Polityką Ochrony Prywatności.
To bardzo ważne, żebyś zapoznał się z powyższą treścią, zanim dodasz komentarz.
Rozmowa z klientem, analiza
2 Lekcje – 1. potrzeby klienta głęboko skrywane. 2. Pozbycie się nieśmiałości w oferowaniu klientowi swoich usług.
lekcje wyciągnięte z tego materiału to mapa empatii – wcześniej nie spotkałam się z tym, tam było więcej niż 2 lekcje 🙂
dokładnie! 🙂 Jak zwykle dużo mięcha! 😉
Dokładnie, mapa empatii coś nowego
Dokładnie to samo mi Bartek uświadomił – całościowe podejście do tworzenia profilu idealnego klienta
Cieszę się, że mogłem pomóc
– narzędzia służące poznaniu Klienta
– odwaga w działaniu
1.Warto robić ankietę przed startem online
2.trzeba mieć dobrze rozpisany plan działania
Trzeba przeanalizować dokładnie naszego klienta.
Dzięki za ten wpis !
Bardzo ważne, możliwe że najważniejsze dla Biznesu to to, co myśli, co słyszy, co czuje nasz potencjalny Klient. Jeżeli to przepracujemy i dobrze określimy, nasz marketing, nasza oferta, nasza komunikacja z Klientem będzie zdecydowanie skuteczniejsza! Dzięki Bartek :).
Zgadzam sie z tym w 100%
Świetnie rozpisana mapa empatii i przede wszystkim przykładowy uzupełniony szbalon, sam konkret :)) dzięki!
uświadomienie sobie kim jest mój klient, zaraz zabieram się do pracy. Mapa empatii- będzie nieoceniona. takie przykłady inspirują!
Badanie klienta żeby poznać jego oczekiwania, plan działania
Po pierwsze – dziękuję za świetny materiał! Jesteś wielki! Niesamowita wartość! Najważniejsza lekcja to mapa empatii, na jakim poziomie szczegółowości można opisać klienta. No i lekcja druga, że warto faktycznie zrobić risercz i pytać potencjalnych klientów o szczegóły. No i pomysł z ankietą super:)
1. Zmiana orientacji: słuchaj klienta, notuj, oferuj.
2. Mapa empatii
1. Mapa empatii – ukryte pragnienia
2. Dodanie nr telefonu do certyfikatu
przekonałam się do zrobienia ankiety PRZED
Konstrukcja analizy, bardzo przydatne
Dziękuję za rewelacyjne rozłożenie na czynniki pierwsze. Takie rzeczy tylko u Bartka?
Lekcja dla mnie, to jeszcze raz zrobić analizę klienta.
Tym razem dobrze.
1. Sprzedaż przez internet to przyszłość biznesu
2. Zanim wprowadzisz produkt na rynek zbadaj czego potrzebują potencjalni klienci.
mapa empatii oraz mocne podkreślenie, że nasi klienci zwykle nie myślą tak samo jak my bo mogą mieć zupełnie inne cele korzystając z naszej wiedzy
Klient nie poda mi na tacy, tego co chcę wiedzieć – muszę zainwestować w relację z nim aby uzyskać potrzebną wiedzę, a także mapa empatii – o stworzeniu profilu klienta wiem od dawna, natomiast to coś nowego dla mnie 🙂 Dzięki za jak zwykle olbrzymią dawkę wiedzy.
1. Najpierw dobrze poznaj klienta. 2. Później stwórz produkt, którego naprawdę potrzebuje.
Też sądzę, że te dwa punkty są ważne 🙂
🙂
1. Dokładne przeanalizowanie klienta, dotychczas robiłem to po łebkach.
2. Konkretny szablon do tej analizy
+ info co wpisać mapie empatii
+ przypomnienie, żeby gadać z ludźmi 😉
Dwie najważniejsze lekcje to: zawęź grupę swoich odbiorców i badaj ich potrzeby poprzez ankietę i mapę empatii.
Super materiał, który zachęca do ulepszenia swoich ofert handlowych i dostosowanie ich do lepszej grupy odbiorców. Dzięki??
1. Mapa empatii
2. Konsultacja zamiast/oprócz ankiety
Zaciekawiłeś mnie tą mapą empatii. Akurat ruszam z jednym programem i mam wrażenie, że w ogóle nie rozumiem potencjalnych klientów.
Mapa empatii i odwaga, to byłoby to. Dzięki za ten materiał!
1. muszę zwężyć swoją ofertę 2. muszę lepiej zrozumieć mojego klienta
Dziękuję za tak szczegółowe informacje. Ta mapa empatii z przykładami jest niesamowita!
Muszę przede wszystkim zacząć rozumieć swoich klientów i przeanalizować ich zachowania.
Dużo lekcji wyciągnęłam, a najważniejsze to zawężenie, specjalizacja swojej działalności oraz podchodzenie do klientów, jak zachęcać ich do rozmowy i w jaki sposób podchodzić do kampanii.
1. Głęboko skrywane emocje
2. Zawężenie grupy docelowej
Tak na gorąco: 1. przypomnienie o tym, ,że warto zawęzić pole działania, ofertę.2. potęga zadawania pytań i dokumentowania, nie polegania na pamięci jeśli chodzi o badanie potrzeb klienta.
super materiał
Dziękuję za tę lekcję. Mapę empatii znam i korzystam z tego narzędzia, pracując jako moderator Design Thinking, ale dzisiaj zabieram ze sobą kilka dodatkowych pytań, które zadam sobie samej myśląc o swoich klientach. Podobał mi się przykład, że dobry dobór odbiorców buduje też społeczność, która ma szansę się na siebie otworzyć i dzięki temu również skuteczniej korzystać z naszej oferty ku satysfakcji każdej ze stron.
1. dokładna analiza klienta
2. mapa empatii
Jak bardzo głęboko można poznać klienta i przekazywać tę wiedzę w przekazie marketingowym. I jak bardzo idziesz z zasadą “walk the talk”. Szacuneczek
Przemyślenie, czy to co robię/chcę zrobić zainteresuje potencjalnego klienta z jego wszystkimi rozterkami/obawami/problemami
Bardzo celna uwaga o ankietach, bo w sumie pytań otwartych, z których się można czegoś dowiedzieć ludziom się nie chce uzupełniać, a zamknięte to narzucenie swojego sposobu myślenia, a nie klienta, konsultacje lepsze
Rozszyfrować klienta dzięki mapie empatii to coś nowego, dziękuję Bartku! No i na pewno ankieta, Jak zawsze samo mięso.
zrozumienie drugiego człowieka, zbudowanie relacji
Przeanalizuj dokładnie potrzeby klienta
Wykorzystaj mapę empatii
Ze potrzeby klienta nie są takie oczywiste, jak myślimy oraz że analiza klienta przed sprzedażą jest kluczowa. Odwaga – ogromnie ważny składnik sukcesu sprzedaży!
1. Ankietę trzeba dopracowywać 3 kolejne dni. 2. Pogłębiona rozmowa z klientem.
Dwie ważne lekcje:
1. Uważnie słuchaj i przyglądaj się klientowi, tak by zbić jego potencjalne obiekcje, dużo wcześniej niż je sobie uświadomi.
2. Analizuj potrzeby klienta, by uszyć świetnie skrojony produkt i dowieźć klientowi rozwiązani(a)e.
1 . Stworzenie awatara idealnego klienta jako klucz do zwiększenia sprzedaży.
2 . Mapa empatii i pytania pomocnicze do jej stworzenia.
Cenne wskazówki, by przyjrzeć się zeszłorocznym współpracom i nie bać się zawężenia grupy docelowej. Rozmowa/konsultacja zamiast suchej ankiety
Jak zwykle same mięcho. Dzięki za wpis i live ?
Moje dwie lekcje: 1) profil klienta uzupełnić o mapę empatii (lekcja i zadanie do wykonania w jednym 😉 ) – cały czas miałam poczucie, że jednak stworzony przeze mnie profil jest niedoskonały, ciągle mi czegoś brakowało; sądzę, że mapa empatii bardzo mnie do tego przybliży
2) wykorzystać potencjał bezpłatnych konsultacji, aby uzupełnić profil klienta o wiarygodne informacje
Dziękuję za ten materiał – bardzo wartościowy, dużo cennych wskazówek. Pozdrawiam serdecznie.
1. Trzeba dosłownie wejść w buty drugiej osoby, zrozumieć wszystko z czym się zmaga, jakie ma bóle i frustracje
2. Powrót do przeszłości – rozmowa z klientami. Raz już to zrobiłam dzwoniąc do wszystkich, którzy zakupili mój kurs online i byli zachwyceni! Cieszyli się i czuli się wyróżnieni 🙂 Więc teraz jeszcze raz się do nich odezwę ale już raczej smsem