Jak lepiej zrozumieć klienta i dlaczego persona zakupowa to nie wszystko?

Czym jest złoto, które lekceważy większość przedsiębiorców, a które determinuje, czy Twoje cyfrowe produkty będą rozchodzić się jak świeże bułeczki?

Dziś poznasz mój sekret do poznania Twojego idealnego klienta lepiej, niż on zna siebie sam − to ćwiczenie, które stworzyli konsultanci z firmy XPlane. Jeśli wykonasz je prawidłowo, to klienci dosłownie rzucą się na Twój produkt.

Zrozumiesz też, jaka jest jedna supermoc na 7 liter, dzięki której wejdziesz do głowy swojego potencjalnego klienta i zrozumiesz jego potrzeby, bolączki oraz pragnienia na dużo głębszym poziomie. Bez tej umiejętności kończy się zwykle na rozwiązywaniu problemu, którego nikt nie rozumie i wypuszczaniu e-produktu, którego nikt nie kupi. 

Dodatkowo opowiem Ci moją osobistą historię związaną z nauczaniem szybkiego czytania. Dzięki temu przełamiesz jedną mentalną blokadę, która hamuje wielu przedsiębiorców przed większą sprzedażą i zyskami.

Wielka prośba i… PREZENT!

Włożyliśmy w to nagranie sporo pracy dlatego mam prośbę: pomóż mi dotrzeć do innych osób, którym to nagranie może pomóc. Może wśród znajomych masz kogoś, komu warto podesłać to video? Podeślij nagranie mailem, Messengerem albo udostępnij na Facebooku. 

Z góry bardzo, bardzo dziękuję.

Przygotowałem dla Ciebie również rewelacyjne prezenty. Wspominam o nich pod koniec video.

Zapraszam do oglądania i komentowania!

Wskazówka: klikając w koło zębate, możesz wybrać prędkość odtwarzania i obejrzeć nagranie w przyspieszeniu.

Wersja audio


Aby pobrać odcinek, kliknij >>> TUTAJ <<<

Wersja tekstowa

Wolisz czytać, zamiast oglądać? Jesteś osobą niesłyszącą? W takim razie zapraszam do pobrania wersji tekstowej 🙂 Kliknij okładkę lub link zamieszczony poniżej:

Kliknij tutaj, aby pobrać wersję tekstową (PDF)

Spis linków

  1. “Business Model Generation” Alexander Osterwalder & Yves Pigneur – link do książki
  2. Szablon mapy empatii – link do pobrania

Zaproszenie

Zapraszam na pokład kursu LICZY SIĘ KAMPANIA
Jeżeli masz swój własny e-produkt (e-book, kurs, szkolenie, webinary) lub planujesz taki stworzyć, to mam dla Ciebie idealne szkolenie!

 

Kurs „Liczy Się Kampania” zmieni Twój biznes w 5 ważnych obszarach:

  1. Wygeneruje potężne zastrzyki gotówki ze sprzedaży produktów (rekord jednego z naszych kursantów to 760 000 zł łącznie – z kilku prowadzonych kampanii).
  2. Umocni Twoją pozycję na rynku, dzięki czemu zwiększy się Twoja rozpoznawalność oraz autorytet − pojawisz się na „radarze” osób, które wcześniej nie miały pojęcia o Twoim istnieniu.
  3. Przyspieszy proces budowania i rozwoju Twojej społeczności (lista mailingowa, fani na Facebooku, followersi na Instagramie), bez której ciężko o znakomite wyniki w biznesie.
  4. Otworzy wiele nowych drzwi, jak współpraca z liderami z branży, dzięki czemu Twój autorytet wzrośnie, a klienci, zamiast do konkurencji zaczną przychodzić do Ciebie
  5. Wygeneruje dodatkowy czas dla Ciebie oraz Twoich bliskich.  Zamiast ślęczeć nad zbędną pracą, możesz iść na basen, na siłownię, na spacer. Dzięki regularnemu odpoczynkowi i regeneracji stajesz się skuteczniejszym przedsiębiorcą.

Zapisz się na listę zainteresowanych kolejną edycją  >>> TUTAJ <<<

Prezenty do pobrania

  1. Szablon ankiety, który możesz dostosować do swojego biznesu, aby dokładnie zbadać swoją społeczność.
  2. Nasza mapa empatii, która została zrobiona na potrzeby tej kampanii i kursu „Liczy Się Kampania”.

UWAGA! Aby otrzymać prezenty, proszę, napisz odpowiedź na pytanie w komentarzu pod tym wpisem

Jakie dwie ważne lekcje wyciągasz z tego materiału?

W tym materiale zdobyłeś wiedzę na temat profilowania klientów, poznałeś moją historię z nauczaniem szybkiego czytania, dowiedziałeś się, czym jest mapa empatii oraz otrzymałeś pytania pomocnicze do ankiety. Czy wyciągasz z tego jakieś wnioski dla siebie i swojego biznesu?

WAŻNE:

Zostawiając komentarz, wyrażasz zgodę na to, że dostaniesz od nas automatycznie maila z linkiem do mapy myśli z tego nagrania. Stanie się to bez względu na to, czy skomentujesz wpis, czy skorzystasz z funkcji „odpowiedz” reagując na komentarz innej osoby.

Pamiętaj, żeby wpisując komentarz podać prawidłowy adres e-mail, ponieważ na ten adres zostanie wysłany link do mapy myśli.

Nie trafi on do naszej bazy i nie będziemy Ci wysyłać żadnych innych maili, jeśli nie jesteś zapisany na nasz newsletter.

Jeżeli chcesz skomentować poniższy wpis, ale NIE CHCESZ otrzymać wiadomości zwrotnej z linkiem do mapy myśli, to w polu „adres e-mail” wpisz: tylkokomentujeniechcepytan@gmail.com. Albo wymyśl coś innego 😉

Natomiast jeśli chcesz otrzymywać ode mnie powiadomienia o nowych wpisach i dodatkowe materiały, które wysyłam tylko i wyłącznie newsletterem, to zapisz się tutaj. W pierwszej wiadomości dowiesz się, w jaki sposób przetwarzamy i chronimy Twój adres e-mail. Z newslettera możesz się w każdej chwili wypisać. W każdej wiadomości na dole jest link „Wypisz mnie z subskrypcji”. W razie wątpliwości zapoznaj się z naszą Polityką Ochrony Prywatności.

To bardzo ważne, żebyś zapoznał się z powyższą treścią, zanim dodasz komentarz. 

Subskrybuj
Powiadom o
guest
219 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub
Jakub
10 miesięcy temu

Rozmowa z klientem, analiza

Daniel
10 miesięcy temu

2 Lekcje – 1. potrzeby klienta głęboko skrywane. 2. Pozbycie się nieśmiałości w oferowaniu klientowi swoich usług.

Aga
Aga
10 miesięcy temu

lekcje wyciągnięte z tego materiału to mapa empatii – wcześniej nie spotkałam się z tym, tam było więcej niż 2 lekcje 🙂

lukasz
lukasz
10 miesięcy temu
Reply to  Aga

dokładnie! 🙂 Jak zwykle dużo mięcha! 😉

Jacek
Jacek
9 miesięcy temu
Reply to  Aga

Dokładnie, mapa empatii coś nowego

Monika
10 miesięcy temu

– narzędzia służące poznaniu Klienta
– odwaga w działaniu

Baska
10 miesięcy temu

1.Warto robić ankietę przed startem online
2.trzeba mieć dobrze rozpisany plan działania

Grażyna
Grażyna
10 miesięcy temu

Trzeba przeanalizować dokładnie naszego klienta.

Ania
Ania
10 miesięcy temu
Reply to  Grażyna

Dzięki za ten wpis !

Damian
Damian
10 miesięcy temu

Bardzo ważne, możliwe że najważniejsze dla Biznesu to to, co myśli, co słyszy, co czuje nasz potencjalny Klient. Jeżeli to przepracujemy i dobrze określimy, nasz marketing, nasza oferta, nasza komunikacja z Klientem będzie zdecydowanie skuteczniejsza! Dzięki Bartek :).

Lidia
Lidia
10 miesięcy temu
Reply to  Damian

Zgadzam sie z tym w 100%

Ilona
Ilona
10 miesięcy temu

Świetnie rozpisana mapa empatii i przede wszystkim przykładowy uzupełniony szbalon, sam konkret :)) dzięki!

Ewa
Ewa
10 miesięcy temu

uświadomienie sobie kim jest mój klient, zaraz zabieram się do pracy. Mapa empatii- będzie nieoceniona. takie przykłady inspirują!

Łukasz
Łukasz
10 miesięcy temu

Badanie klienta żeby poznać jego oczekiwania, plan działania

Last edited 10 miesięcy temu by Łukasz
Małgorzata
Małgorzata
10 miesięcy temu

Po pierwsze – dziękuję za świetny materiał! Jesteś wielki! Niesamowita wartość! Najważniejsza lekcja to mapa empatii, na jakim poziomie szczegółowości można opisać klienta. No i lekcja druga, że warto faktycznie zrobić risercz i pytać potencjalnych klientów o szczegóły. No i pomysł z ankietą super:)

Andrzej
Andrzej
10 miesięcy temu

1. Zmiana orientacji: słuchaj klienta, notuj, oferuj.
2. Mapa empatii

Marta
Marta
10 miesięcy temu

1. Mapa empatii – ukryte pragnienia
2. Dodanie nr telefonu do certyfikatu

Barbara
Barbara
10 miesięcy temu

przekonałam się do zrobienia ankiety PRZED

Rafał
Rafał
10 miesięcy temu

Konstrukcja analizy, bardzo przydatne

Dorota
10 miesięcy temu

Dziękuję za rewelacyjne rozłożenie na czynniki pierwsze. Takie rzeczy tylko u Bartka🙂
Lekcja dla mnie, to jeszcze raz zrobić analizę klienta.
Tym razem dobrze.

Anna
Anna
10 miesięcy temu

1. Sprzedaż przez internet to przyszłość biznesu
2. Zanim wprowadzisz produkt na rynek zbadaj czego potrzebują potencjalni klienci.

Jacek
10 miesięcy temu

mapa empatii oraz mocne podkreślenie, że nasi klienci zwykle nie myślą tak samo jak my bo mogą mieć zupełnie inne cele korzystając z naszej wiedzy

Kasia
Kasia
10 miesięcy temu

Klient nie poda mi na tacy, tego co chcę wiedzieć – muszę zainwestować w relację z nim aby uzyskać potrzebną wiedzę, a także mapa empatii – o stworzeniu profilu klienta wiem od dawna, natomiast to coś nowego dla mnie 🙂 Dzięki za jak zwykle olbrzymią dawkę wiedzy.

Ela
Ela
10 miesięcy temu

1. Najpierw dobrze poznaj klienta. 2. Później stwórz produkt, którego naprawdę potrzebuje.

Aleksandra
Aleksandra
10 miesięcy temu
Reply to  Ela

Też sądzę, że te dwa punkty są ważne 🙂

Dominik
Dominik
10 miesięcy temu

🙂

Paweł
10 miesięcy temu

1. Dokładne przeanalizowanie klienta, dotychczas robiłem to po łebkach.

2. Konkretny szablon do tej analizy

Ewa
Ewa
10 miesięcy temu

+ info co wpisać mapie empatii
+ przypomnienie, żeby gadać z ludźmi 😉

Agnieszka
Agnieszka
10 miesięcy temu

Dwie najważniejsze lekcje to: zawęź grupę swoich odbiorców i badaj ich potrzeby poprzez ankietę i mapę empatii.

Szymon Owedyk
10 miesięcy temu

Super materiał, który zachęca do ulepszenia swoich ofert handlowych i dostosowanie ich do lepszej grupy odbiorców. Dzięki🤓👍

igor
10 miesięcy temu

1. Mapa empatii
2. Konsultacja zamiast/oprócz ankiety

Grzegorz
Grzegorz
10 miesięcy temu

Zaciekawiłeś mnie tą mapą empatii. Akurat ruszam z jednym programem i mam wrażenie, że w ogóle nie rozumiem potencjalnych klientów.

Piotr
10 miesięcy temu

Mapa empatii i odwaga, to byłoby to. Dzięki za ten materiał!

Piotr
Piotr
10 miesięcy temu

1. muszę zwężyć swoją ofertę 2. muszę lepiej zrozumieć mojego klienta

Anetta
Anetta
10 miesięcy temu

Dziękuję za tak szczegółowe informacje. Ta mapa empatii z przykładami jest niesamowita!

Piotr
10 miesięcy temu

Muszę przede wszystkim zacząć rozumieć swoich klientów i przeanalizować ich zachowania.

Gosia
Gosia
10 miesięcy temu

Dużo lekcji wyciągnęłam, a najważniejsze to zawężenie, specjalizacja swojej działalności oraz podchodzenie do klientów, jak zachęcać ich do rozmowy i w jaki sposób podchodzić do kampanii.

Bea
Bea
10 miesięcy temu

1. Głęboko skrywane emocje
2. Zawężenie grupy docelowej

Celina
Celina
10 miesięcy temu

Tak na gorąco: 1. przypomnienie o tym, ,że warto zawęzić pole działania, ofertę.2. potęga zadawania pytań i dokumentowania, nie polegania na pamięci jeśli chodzi o badanie potrzeb klienta.

Romek
Romek
10 miesięcy temu

super materiał

Karolina
Karolina
10 miesięcy temu

Dziękuję za tę lekcję. Mapę empatii znam i korzystam z tego narzędzia, pracując jako moderator Design Thinking, ale dzisiaj zabieram ze sobą kilka dodatkowych pytań, które zadam sobie samej myśląc o swoich klientach. Podobał mi się przykład, że dobry dobór odbiorców buduje też społeczność, która ma szansę się na siebie otworzyć i dzięki temu również skuteczniej korzystać z naszej oferty ku satysfakcji każdej ze stron.

Marcin
Marcin
10 miesięcy temu

1. dokładna analiza klienta
2. mapa empatii

Antoni
Antoni
10 miesięcy temu

Jak bardzo głęboko można poznać klienta i przekazywać tę wiedzę w przekazie marketingowym. I jak bardzo idziesz z zasadą “walk the talk”. Szacuneczek

Joanna
Joanna
10 miesięcy temu

Przemyślenie, czy to co robię/chcę zrobić zainteresuje potencjalnego klienta z jego wszystkimi rozterkami/obawami/problemami
Bardzo celna uwaga o ankietach, bo w sumie pytań otwartych, z których się można czegoś dowiedzieć ludziom się nie chce uzupełniać, a zamknięte to narzucenie swojego sposobu myślenia, a nie klienta, konsultacje lepsze

Sława
Sława
10 miesięcy temu

Rozszyfrować klienta dzięki mapie empatii to coś nowego, dziękuję Bartku! No i na pewno ankieta, Jak zawsze samo mięso.

Last edited 10 miesięcy temu by Sława
Marek
Marek
10 miesięcy temu

zrozumienie drugiego człowieka, zbudowanie relacji

Mateusz
Mateusz
10 miesięcy temu

Przeanalizuj dokładnie potrzeby klienta
Wykorzystaj mapę empatii

Anna
10 miesięcy temu

Ze potrzeby klienta nie są takie oczywiste, jak myślimy oraz że analiza klienta przed sprzedażą jest kluczowa. Odwaga – ogromnie ważny składnik sukcesu sprzedaży!

Roman
Roman
10 miesięcy temu

1. Ankietę trzeba dopracowywać 3 kolejne dni. 2. Pogłębiona rozmowa z klientem.

Ewa
Ewa
10 miesięcy temu

Dwie ważne lekcje:
1. Uważnie słuchaj i przyglądaj się klientowi, tak by zbić jego potencjalne obiekcje, dużo wcześniej niż je sobie uświadomi.
2. Analizuj potrzeby klienta, by uszyć świetnie skrojony produkt i dowieźć klientowi rozwiązani(a)e.

Adam
10 miesięcy temu

1 . Stworzenie awatara idealnego klienta jako klucz do zwiększenia sprzedaży.
2 . Mapa empatii i pytania pomocnicze do jej stworzenia.

Agnieszka
Agnieszka
10 miesięcy temu

Cenne wskazówki, by przyjrzeć się zeszłorocznym współpracom i nie bać się zawężenia grupy docelowej. Rozmowa/konsultacja zamiast suchej ankiety

Radosław
Radosław
10 miesięcy temu

Jak zwykle same mięcho. Dzięki za wpis i live 👍

Anna
Anna
10 miesięcy temu

Moje dwie lekcje: 1) profil klienta uzupełnić o mapę empatii (lekcja i zadanie do wykonania w jednym 😉 ) – cały czas miałam poczucie, że jednak stworzony przeze mnie profil jest niedoskonały, ciągle mi czegoś brakowało; sądzę, że mapa empatii bardzo mnie do tego przybliży
2) wykorzystać potencjał bezpłatnych konsultacji, aby uzupełnić profil klienta o wiarygodne informacje
Dziękuję za ten materiał – bardzo wartościowy, dużo cennych wskazówek. Pozdrawiam serdecznie.

Marlena
Marlena
10 miesięcy temu

1. Trzeba dosłownie wejść w buty drugiej osoby, zrozumieć wszystko z czym się zmaga, jakie ma bóle i frustracje
2. Powrót do przeszłości – rozmowa z klientami. Raz już to zrobiłam dzwoniąc do wszystkich, którzy zakupili mój kurs online i byli zachwyceni! Cieszyli się i czuli się wyróżnieni 🙂 Więc teraz jeszcze raz się do nich odezwę ale już raczej smsem