Strategiczny KALENDARZ | Poranny Inspirator #75

Czy masz już pomysł na to, co przygotować dla swoich klientów z okazji Mikołaja, świąt Bożego Narodzenia, albo Sylwestra? Zauważ, że wielkie firmy mają wszystko zaplanowane. To nie jest przypadek, że zaraz po Wszystkich Świętych na sklepowe półki wjeżdżają czekoladowe mikołaje, świąteczne ozdoby i pojawiają się promocje.

Gwarantuję Ci, że po nowym roku zobaczymy “sprzedaż bez VAT” i “wietrzenie magazynów” w sklepach RTV, a w salonach samochodowych będą wyprzedaże rocznika 2016.

Wielkie sieci zawsze mają przygotowaną strategię działania na dany rok.

Większość małych biznesów tego nie robi, ale jeżeli czytasz te słowa to znaczy, że jesteś poważnym człowiekiem i chcesz zbudować stabilną firmę. Właśnie dlatego weźmiesz sobie te wskazówki do serca. Przynajmniej mam taką nadzieję ?

Jeżeli zrobisz tylko tą jedną rzecz, weźmiesz kalendarz i strategicznie zaplanujesz co będziesz robił przez najbliższe 12 miesięcy, to za rok Twoja firma będzie w zupełnie innym miejscu. Zapraszam na kolejny odcinek 😀

Aby być na bieżąco zachęcam do obserwowania kanałów, w których będą pojawiały się informacje o nowych odcinkach.

1. Subskrybuj kanał na YouTube ►http://bit.ly/subujpopiela

2. Polub fanpage ► https://www.facebook.com/liczysiewynik

Żeby dostawać powiadomienia wejdźcie na stronę główną fanpage:https://www.facebook.com/liczysiewynik

Jak najedziecie na przycisk „Lubię to”, to rozwinie wam się menu. I w sekcji „Powiadomienia” przełączcie na „wszystkie włączone”. Dzięki temu algorytm Facebooka nie będzie was pomijał i dostaniecie powiadomienie.

3. Snapchat  ► bartekpopiel

Zapraszam do oglądania i pamiętaj, że kolejny odcinek już jutro o 6:30!

 

Dzień dobry! Witam Cię w kolejnym Porannym Inspiratorze!

Tematem dzisiejszego odcinka jest STRATEGICZNY KALENDARZ SWOICH DZIAŁAŃ.

Pomysł na ten odcinek wyłonił się po przeszło stu bezpłatnych konsultacjach z właścicielami małych i średnich firm, które przeprowadziłem w ostatnim czasie. Bardzo często w ich trakcie nasuwał mi się taki sam wniosek: w małych firmach ludziom brakuje strategii działania.

Większość osób w ogóle tego nie robi, nie praktykuje strategicznego myślenia. A brak strategii jest – moim zdaniem – powodem tak częstych porażek w biznesie.

Jeżeli Ty dobrze zastosujesz wskazówkę, którą za chwilę Ci przekażę, to gwarantuję Ci: to zmieni Twój biznes. Stworzenie swojego strategicznego kalendarza działań jest pierwszym krokiem do zbudowania solidnej, całościowej strategii, która pomoże Ci zdobyć przewagę konkurencyjną na rynku.

Ten temat już pojawiał się w moich materiałach, ale po wspomnianych konsultacjach wiem, że naprawdę niewiele osób postanowiło wdrożyć moje wskazówki w życie. Mam nadzieję, że tym odcinkiem uda mi się ich w końcu zainspirować do tego, by porządnie wzięli się za robotę 😀

Tymczasem jeżeli ktoś spotyka się z tym tematem po raz pierwszy, to niech wie, że mówimy o naprawdę potężnej rzeczy.

Przechodząc do sedna: bierz przykład z wielkich firm. Zauważ, że jak było takie EURO, to np. MediaMarkt sprzedawało telewizory po bardzo okazyjnych cenach, zrobili wtedy naprawdę dużą promocję. Jak była Olimpiada – to samo.

Wszystkie wielkie firmy, ogromne markety, różnego rodzaju koncerny zawsze mają coś na podorędziu. Zawsze coś przygotowują z okazji różnego rodzaju świąt: czy to jest Boże Narodzenie, czy Mikołaj, czy powrót do szkoły czy każdego rodzaju inna okazja… oni cały czas trzymają rękę na pulsie.

Teraz proponuję Ci jedno proste ćwiczenie: weź kartkę a4, połóż ją w poziomie, podziel ją na pół, a następnie podziel ją pionowymi kreskami na 6 pól. Powinieneś w ten sposób uzyskać 12 pól, tak jak na grafice poniżej.

strategiczny kalendarz

Jak widzisz – każde jedno pole to jeden miesiąc.

Teraz weź jakiś kalendarz z zaznaczonymi nadchodzącymi świętami (te na grafice są tylko przykładem) i pomyśl – co możesz zrobić każdego miesiąca? Jakie punkty strategiczne możesz nanieść na swój kalendarz? Jakie jedno, wielkie wydarzenie wpisać do każdego z tych pól?

Warto też się zastanowić nad tym, czy by raz do roku, przy którejś dacie, przy którymś święcie, nie zrobić czegoś naprawdę dużego.

Zaplanuj też oczywiście jakieś mniejsze działania, a także pomyśl nad tym, co będziesz robił pomiędzy poszczególnymi świętami. Zaplanuj akcje pomiędzy akcjami. Pomyśl, co będziesz robił pomiędzy tymi zaznaczonymi w kalendarzu wydarzeniami.

Czy będziesz pracował nad zasięgiem, o którym mówiłem ostatnio?

Czy będziesz pracował nad podniesieniem swojej wartości?

Czy będziesz pracował nad nawiązywaniem relacji?

To bardzo ważne rzeczy, których także nie można zaniedbywać.

I teraz tak: w styczniu możesz zrobić jakieś „wietrzenie magazynów”.

W lutym mamy walentynki, więc może jakaś promocja? Coś na zasadzie:

„kochani klienci, my was tak bardzo kochamy, że obniżamy ceny o 20%, zatem zapraszamy 14tego lutego!”.

Zauważ, że wtedy wychodzą różnego rodzaju komedie romantyczne, w marketach mamy pełno serduszek, różnego rodzaju misiów, więc ta strategia musi się sprawdzać. Przecież już teraz różnego rodzaju branże korzystają z tego. Pomyśl, jak Ty to możesz zastosować u siebie.

W marcu jest dzień kobiet.

W kwietniu przypada z reguły Wielkanoc.

W maju mogą być jakieś urodziny, dzień matki.

W czerwcu jest Dzień Dziecka, początek lata.

Lipiec, sierpień – może jakaś wyprzedaż wakacyjna?

We wrześniu mamy powrót do szkoły.

W październiku studenci wracają na studia.

W listopadzie jest Halloween.

W grudniu jest Mikołaj, Boże Narodzenie, Sylwester.

Widzisz? Praktycznie co miesiąc przypada okazja, którą możesz wykorzystać. Oczywiście nie mówię, żebyś zagospodarował każde z tych świąt, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by wybrać sobie trzy-cztery-pięć i naprawdę solidnie się do tych akcji przygotować.

Ja na przykład „żongluję” tymi wydarzeniami. Czasem coś zrobię na Walentynki, czasem nie. Czasem coś zrobię na swoje urodziny, czasem nie. Kiedyś zrobiliśmy coś na Mikołaja, a rok później już nie.

Do tego wszystkiego możesz dołożyć inne, bardziej osobiste okazje. Na przykład: rocznica ślubu, narodziny dziecka, urodziny firmy. Możesz z tych okazji zrobić jakiś event, jakieś pakietowanie. Mogą to być też Twoje urodziny, zwłaszcza, jeśli czeka Cię świętowanie z jakiejś „okrągłej” rocznicy: 30, 40 lat.

Ja w tym obchodziłem trzydziestkę, więc postanowiłem z tej okazji zrealizować Wielką Kampanię Urodzinową. Szczegółowo o całej akcji możesz przeczytać TUTAJ, ale tak w skrócie: planowałem wszystkie swoje produkty wycofać już rok przy okazji zmiany domeny (z bartekpopiel.pl na LiczySieWynik.pl), ale uznałem, że urodziny będą ku temu znacznie lepszą okazją. Okazało się to naprawdę dobrą decyzją, bo kampania wygenerowała nam 89 726zł w cztery dni 🙂

Dzięki temu pozyskałem finansowanie na kolejne projekty, dokupiłem trochę sprzętu. Cała seria Porannych Inspiratorów, którą oglądasz obecnie, jest realizowana dzięki sukcesowi tej kampanii.

Więc jeszcze raz: musisz myśleć strategicznie. To jest pierwszy krok. Usiądź z kalendarzem, zaplanuj, co w którym miesiącu będzie zrobione, nad czym będziesz pracował pomiędzy tymi akcjami. To jest pierwsza, najważniejsza rzecz. A co dalej?

Za jakiś czas planuję zrealizować szkolenie online dotyczące strategii. Jeżeli jest to jest temat, który Cię interesuje i chciałbyś się dowiedzieć, w jaki sposób zbudować strategię pozwalającą uzyskać przewagę rynkową i zapewnić firmie stałe dochody, to daj mi po prostu znać.

Jestem w stanie się założyć, że takie szkolenie podwoi albo nawet potroi Twoje zyski w przeciągu roku – oczywiście zależeć to też będzie od Twojego zaangażowania, ale wierz mi, że strategia potrafi przynieść spektakularne rezultaty.

Dlatego proszę, daj znać w komentarzu, czy takie szkolenie by Cię interesowało, okej? 🙂

I w dzisiejszym odcinku to już wszystko.

Pozdrawiam Cię serdecznie i do zobaczenia jutro o szóstej trzydzieści, hej!

 

 

5/5 - (3 głosów)
Subskrybuj
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Paweł Kępa
Paweł Kępa
7 lat temu

Tak Bartek – czekam na takie szkolenie i chciałbym z niego skorzystać

Anna Kramarz-Sańpruch
Anna Kramarz-Sańpruch
7 lat temu

Mnie też się marzy takie szkolenie, bo pracy nad strategią, nad biznesem – a nie W biznesie – nigdy za wiele 😉 Zastanawiam się jak w przypadku mojej branży zastosować coś takiego – nie będzie łatwo ale poczytam jeszcze trochę Inspiratorów i pewnie coś się pojawi 😉 Dziękuję za Twoje materiały – obserwuję Cię od długiego czasu, pamiętam premierę “Zrobię to dzisiaj” i jest naprawdę fantastyczną sprawą patrzeć na Twój rozwój i wartość, jaką dajesz ludziom. Chapeau bas, Bartku, tak trzymaj 🙂 Pięknego weekendu!