Jakie procedury ułatwiają nam pracę?

Przykładowe procedury w firmie
Przykładowe procedury w firmie

Ktoś mądry powiedział kiedyś : “Jeśli chcesz gdzieś dojść, najlepiej znajdź kogoś, kto już tam doszedł.”

Bo skoro masz do zrobienia konkretne zadanie, to czemu nie skorzystasz z gotowca?

Jeśli wciąż nie wiesz od czego zacząć standaryzację w swojej firmie i w jakiej formie spisać procesy i procedury, to  koniecznie zapoznaj się z dzisiejszym materiałem!

Pokazuję w nim jak wyglądają i jak rozpisaliśmy procesy, m.in. nagrywania webinaru i montażu wideo, żeby ograniczyć do minimum ilość błędów i przerzucania się mailami. Rozpisanie takiego ciągu przyczynowo-skutkowego pomoże Ci nie tylko uporządkować wiedzę i łatwiej delegować zadania, ale zobaczysz też z lotu ptaka które z nich są kluczowe, a gdzie tylko biegasz z pustymi taczkami.

Z nagrania (lub tekstu) dowiesz się:

  • Jak wyglądają przykładowe procedury w naszej firmie?
  • W jaki sposób komunikują się między sobą członkowie zespołu?
  • Czym się różni proces od procedury?

Jeżeli nie widziałeś poprzednich materiałów z tej serii, to mocno zachęcam do nadrobienia zaległości.

  1. 19 powodów, dla których powinieneś wprowadzić procedury w swojej firmie
  2. Jak stworzyć procedury w firmie i od czego zacząć?
  3. Jak podzielić obowiązki w firmie?
  4. Jakim programem robić w firmie procesy, procedury i instrukcje?

W dzisiejszym nagraniu zobaczysz fragment kursu “Liczy Się Strategia”, do którego będzie można ponownie się zapisać na początku 2019 roku. Jeżeli chcesz być poinformowany o starcie kampanii w pierwszej kolejności, to kliknij tutaj i zapisz się na listę priorytetową.

Wskazówka: w prawym dolnym rogu odtwarzacza jest mała zębatka. Po kliknięciu w nią możesz zmienić prędkość odtwarzania video.

Jesteś zainteresowany kursem “Liczy Się Strategia”, o którym wspominam pod koniec nagrania?  W takim razie kliknij w przycisk znajdujący się poniżej, i zapisz się na listę priorytetową.

.

Wersja tekstowa

Porozmawiajmy na temat procesów. Warto stworzyć procesy pozyskania klienta, sprzedaży czy proces obsługi po pierwszym zakupie. To są rzeczy, które pojawiają się w firmie przez cały czas.

Przejdziemy teraz do przykładów. Pokażę Wam w jaki sposób nagrywaliśmy wideo, robiliśmy montaż, oraz jakie mamy procedury gdy robimy webinar.

Przykład 1 – Nagrywanie wideo

W tej chwili możesz zobaczyć procedurę, która jest stworzona w pionie.

Na początku następuje sprawdzenie baterii:

  • Czy są naładowane?
  • Czy mamy wystarczający zapas?
  • Czy ładowarki są przygotowane?

Dalej sprawdzamy karty:

  • Czy są sformatowane?
  • Czy mamy ich dostatecznie dużo?
  • Czy są ponumerowane? (to ostatnie po prostu ułatwia montaż)

W przypadku montowania materiału z dwóch aparatów ważne jest, żeby było zaznaczone gdzie była karta nr 1, a gdzie karta nr 2. To ułatwia ustawienie całej reszty.

Kolejny punkt to make-up, a więc nakładanie podkładu, by moja twarz nie świeciła się jak buty przed weselem. Dalej mamy ustawienie kadru:

  • Czy wszystko jest widoczne?
  • Czy drugi plan nie psuje kompozycji?

Nie dotyczy to nagrań na green screenie, bo pod green screen możemy podłożyć cokolwiek nam się spodoba.

Kolejna rzecz to ustawienie ostrości i upewnienie się milion razy, czy rzeczywiście jest ustawiona na tym, na czym być powinna. Gdybyśmy źle ustawili ostrość, to obraz byłbym rozmazany przez cały czas.

To są tego typu rzeczy, które zawsze trzeba sprawdzić, by nie okazało się po pół godziny nagrywania, że jestem lekko zamglony, a jakiś punkt za mną jest wyostrzony.

Dalej mamy nagrywanie, czyli to, co tygryski lubią najbardziej. Sama treść. A na koniec zgranie materiałów na dysk. Oczywiście później jest jeszcze zawiezienie całości do montażu i wiele innych rzeczy, ale tutaj mamy tylko checklistę dotyczącą nagrywania.

Przechodzimy już do kolejnego przykładu. Kolejna procedura to montaż.

Przykład 2 – Montaż

Po przesłaniu plików do montażu powstaje pierwsza wersja. Krzysztof montuje ją i podsyła mi do podglądu. Wtedy możemy dać mu znać, czy coś trzeba poprawić, przyciąć, zmienić, dodać przybliżenie, albo zmienić kadr – na przykład na pulpit komputera.

Dalej jest współpraca z klientami, a więc jeśli mówimy o montażu dla kogoś z zewnątrz, to chodzi o naniesienie poprawek wskazanych przez klienta.

Później powstaje druga wersja, opcjonalnie kolejne poprawki, no i ostateczna wersja.

Pytamy, czy klient akceptuje materiał. Dajemy też znak, że kolejne poprawki są płatne. Chodzi po prostu o to, że zawsze możemy znaleźć coś, co można poprawić. Można znaleźć lepszą przebitkę, uciąć coś sekundę wcześniej, zmienić. Ale nie możemy pracować nad jednym materiałem w nieskończoność 🙂

Przejdziemy do kolejnego przykładu.

Przykład 3 – Webinar

Mamy teraz trochę nieco szerszy przypadek, bo jest to cała procedura dotycząca tworzenia dobrego webinaru. Mówię o tym obszerniej w kursie, ale póki co przejdziemy przez kilka punktów.

Przygotowania przed webinarem:

1. Sprawdzenie prezentacji. Prezentacja powinna być w formacie 4×3, zapisana w formacie pdf. Taka najbardziej pasuje do programu ClickMeeting, z którego wtenczas korzystałem (już nie korzystam).

2. Wyciszenie telefonów.

3. Ustawienie świateł i kamery.

4. Podgląd i podsłuch na drugim laptopie. Jeśli prowadzę webinar, to przy biurku obok usadowiony jest Kamil, który na bieżąco sprawdza, czy wszystko dobrze działa, czy nie przerywa dźwięku itd. Ma nadane prawa administratora na wypadek, gdyby trzeba było wyłączyć czat.

5. Backup dźwięku.

6. Nagrywanie na ClickMeeting. Musimy kliknąć właściwy przycisk.

7. Nagrywanie kamerki.

8. Linki w pliku *.TXT. Prowadząc webinar często dajemy informacje dodatkowe. Jeśli ktoś chciałby narzędzie do nauki matematyki, to może skorzystać ze świetnego kalkulatora dostępnego w internecie. Ta aplikacja nazywa się Poolicz.pl. Można na niej nie tylko otrzymać wynik, ale zobaczyć też krok po kroku jak dane równanie powinno być rozwiązane.

Odsyłamy więc ludzi do materiałów edukacyjnych, kanałów matematycznych lub własnych, starszych już materiałów, które są dostępne na YouTube’ie. Wiele rzeczy mam już przygotowanych, żeby nie tłumaczyć tego samego wiele razy. Odsyłam wtedy zainteresowanych pod właściwe adresy.

9. Call to Action – w przypadku kursu płatnego jest to zachęcenie do kupna, skorzystania z jakiejś oferty.

 

Szerzej o tym jak robić webinary mówię w kursie “Liczy Się Strategia”. Powyższa checklista dotyczy tylko przygotowania.

Liczy Się Strategia 2019

To jest tylko wierzchołek góry lodowej.  Znacznie więcej tego typu treści znajdziesz w kursie „Liczy Się Strategia”.  W tej chwili tego kursu nie można zakupić. Na początku 2019 roku otworzymy ponowne zapisy.

Kliknij w przycisk znajdujący się poniżej i zapisz się na listę priorytetową.

Cały kurs „Liczy się strategia” to 186 filmów,  więc to naprawdę ogromna kopalnia wiedzy.  Wielu uczestników pierwszej edycji kursu zrobiło naprawdę fenomenalne postępy w swoich biznesach.  Niektórzy wręcz całkowicie zmienili modele biznesowe, albo otworzyli zupełnie nowe firmy.

Udostępnisz dalej?

Mam do Ciebie prośbę na sam koniec.  Chciałbym, żebyś pomógł mi w szerzeniu tego materiału. Jeżeli możesz, to udostępnij go na Facebooku,  wyślij komuś mailem albo Messengerem.  Podeślij komuś linka z treścią: „Hej, to jest coś z czym moim zdaniem powinieneś się zapoznać!”.

Z góry bardzo, bardzo Ci dziękuję!❤❤❤

Jeżeli masz jakieś pytania, prośby, sugestie, albo po prostu chcesz napisać, że zrobiliśmy dobrą robotę, no to śmiało – nie krępuj się 😉

Jakie procedury ułatwiają nam pracę?
4.5 (90.91%) 11 votes

8
Dodaj komentarz

avatar
4 Comment threads
4 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
6 Comment authors
Bartek PopielMalgorzataOlgaBartek PopielMichał Recent comment authors
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Przemek
Gość
Przemek

Bartku jak prosisz o prośby to proszę o listę 50 elementów wg których przygotowujesz oferty 🙂

Bartek Popiel
Admin

Cześć 🙂 Prośba zostanie spełniona na szkoleniu z pisania ofert, które szykuję na marzec 2019 😉

Michał
Gość
Michał

Super lista. Bartek czy mógłbyś wrzucić procedury, według których przygotowujesz artykuły na bloga?

Bartek Popiel
Admin

Cześć! Michał procedura powstawania artykułu już od dawna zamieszczona jest na blogu. Znajdziesz ją tutaj:
https://liczysiewynik.pl/artykul-filarowy-dlaczego-warto-je-miec-na-blogu/

Olga
Gość
Olga

Bartku dziękuje za wartościowe materiały.

Bartek Popiel
Admin
Bartek Popiel

Proszę bardzo 🙂

Malgorzata
Gość

Bartku, jestem fanką list, więc dla mnie materiał b.przydatny. Wierzę również w procedury, zwłaszcza w sytuacjach krytycznych, gdy szarpią nami emocje. Gdy kierowałam firmą, najdotkliwiej bolały straty wynikające z faktu, że ktoś zapomniał o procedurze. Wśród moich znajomych dużo jest osób, które prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą. Napisz proszę, jakie są procedury minimum, które warto mieć dla siebie. Serdecznie pozdrawiam i dziękuję za teksty

Bartek Popiel
Admin
Bartek Popiel

W artykule https://liczysiewynik.pl/procedury-w-firmie-jak-zaczac/ poruszam tę kwestię, myślę, że tam znajdziesz dostatecznie dużo wskazówek 🙂