Jakie procedury ułatwiają nam pracę?

Przykładowe procedury w firmie
Przykładowe procedury w firmie

Ktoś mądry powiedział kiedyś : “Jeśli chcesz gdzieś dojść, najlepiej znajdź kogoś, kto już tam doszedł.”

Bo skoro masz do zrobienia konkretne zadanie, to czemu nie skorzystasz z gotowca?

Jeśli wciąż nie wiesz od czego zacząć standaryzację swojej pracy w firmie i w jakiej formie spisać procesy i procedury, to  koniecznie zapoznaj się z tym materiałem!

Pokazuję w nim jak wyglądają i jak rozpisaliśmy procesy, m.in. nagrywania webinaru i montażu wideo, żeby ograniczyć do minimum ilość błędów i przerzucania się mailami. Rozpisanie takiego ciągu przyczynowo-skutkowego pomoże Ci nie tylko uporządkować wiedzę i łatwiej delegować zadania, ale zobaczysz też z lotu ptaka które z nich są kluczowe, a gdzie tylko biegasz z pustymi taczkami.

Z nagrania (lub tekstu) dowiesz się:

  • Jak wyglądają przykładowe procedury w naszej firmie?
  • W jaki sposób komunikują się między sobą członkowie zespołu?
  • Czym się różni proces od procedury?

Jeżeli nie widziałeś poprzednich materiałów z tej serii, to mocno zachęcam do nadrobienia zaległości.

  1. 19 powodów, dla których powinieneś wprowadzić procedury w swojej firmie
  2. Jak stworzyć procedury w firmie i od czego zacząć?
  3. Jak podzielić obowiązki w firmie?
  4. Jakim programem robić w firmie procesy, procedury i instrukcje?

W nagraniu zobaczysz fragment kursu “Liczy Się Strategia”.

Wskazówka: w prawym dolnym rogu odtwarzacza jest mała zębatka. Po kliknięciu w nią możesz zmienić prędkość odtwarzania video.

.

Wersja tekstowa

Porozmawiajmy na temat procesów. Warto stworzyć procesy pozyskania klienta, sprzedaży czy proces obsługi po pierwszym zakupie. To są rzeczy, które pojawiają się w firmie przez cały czas.

Przejdziemy teraz do przykładów. Pokażę Wam w jaki sposób nagrywaliśmy wideo, robiliśmy montaż, oraz jakie mamy procedury gdy robimy webinar.

Przykład 1 – Nagrywanie wideo

W tej chwili możesz zobaczyć procedurę, która jest stworzona w pionie.

Nagrywanie video - procedura

Na początku następuje sprawdzenie baterii:

  • Czy są naładowane?
  • Mamy ich wystarczający zapas?
  • Ładowarki są przygotowane?

Dalej sprawdzamy karty:

  • Czy są sformatowane?
  • Mamy ich dostatecznie dużo?
  • Są ponumerowane? (to ostatnie po prostu ułatwia montaż)

W przypadku montowania materiału z dwóch aparatów ważne jest, żeby było zaznaczone gdzie była karta nr 1, a gdzie karta nr 2. To ułatwia ustawienie całej reszty.

Kolejny punkt to make-up, a więc nakładanie podkładu, by moja twarz nie świeciła się jak buty przed weselem. Dalej mamy ustawienie kadru:

  • Czy wszystko jest widoczne?
  • Czy drugi plan nie psuje kompozycji?

Nie dotyczy to nagrań na green screenie, bo pod green screen możemy podłożyć cokolwiek nam się spodoba.

Kolejna rzecz to ustawienie ostrości i upewnienie się milion razy, czy rzeczywiście jest ustawiona na tym, na czym być powinna. Gdybyśmy źle ustawili ostrość, to obraz byłbym rozmazany przez cały czas.

To są tego typu rzeczy, które zawsze trzeba sprawdzić, by nie okazało się po pół godziny nagrywania, że jestem lekko zamglony, a jakiś punkt za mną jest wyostrzony.

Dalej mamy nagrywanie, czyli to, co tygryski lubią najbardziej. Sama treść. A na koniec zgranie materiałów na dysk. Oczywiście później jest jeszcze zawiezienie całości do montażu i wiele innych rzeczy, ale tutaj mamy tylko checklistę dotyczącą nagrywania.

Przechodzimy już do kolejnego przykładu. Kolejna procedura to montaż.

Przykład 2 – Montaż

Po przesłaniu plików do montażu powstaje pierwsza wersja. Krzysztof montuje ją i podsyła mi do podglądu. Wtedy możemy dać mu znać, czy coś trzeba poprawić, przyciąć, zmienić, dodać przybliżenie, albo zmienić kadr – na przykład na pulpit komputera.

Montaż video

Dalej jest współpraca z klientami, a więc jeśli mówimy o montażu dla kogoś z zewnątrz, to chodzi o naniesienie poprawek wskazanych przez klienta.

Później powstaje druga wersja, opcjonalnie kolejne poprawki, no i ostateczna wersja.

Pytamy, czy klient akceptuje materiał. Dajemy też znak, że kolejne poprawki są płatne. Chodzi po prostu o to, że zawsze możemy znaleźć coś, co można poprawić. Można znaleźć lepszą przebitkę, uciąć coś sekundę wcześniej, zmienić. Ale nie możemy pracować nad jednym materiałem w nieskończoność 🙂

Przejdziemy do kolejnego przykładu.

Przykład 3 – Webinar

Mamy teraz trochę nieco szerszy przypadek, bo jest to cała procedura dotycząca tworzenia dobrego webinaru. Mówię o tym obszerniej w kursie, ale póki co przejdziemy przez kilka punktów.

Przygotowania przed webinarem:

1. Sprawdzenie prezentacji. Prezentacja powinna być w formacie 4×3, zapisana w formacie pdf. Taka najbardziej pasuje do programu ClickMeeting, z którego wtenczas korzystałem (już nie korzystam).

2. Wyciszenie telefonów.

3. Ustawienie świateł i kamery.

4. Podgląd i podsłuch na drugim laptopie. Jeśli prowadzę webinar, to przy biurku obok usadowiony jest Kamil, który na bieżąco sprawdza, czy wszystko dobrze działa, czy nie przerywa dźwięku itd. Ma nadane prawa administratora na wypadek, gdyby trzeba było wyłączyć czat.

5. Backup dźwięku.

6. Nagrywanie na ClickMeeting. Musimy kliknąć właściwy przycisk.

7. Nagrywanie kamerki.

8. Linki w pliku *.TXT. Prowadząc webinar często dajemy informacje dodatkowe. Jeśli ktoś chciałby narzędzie do nauki matematyki, to może skorzystać ze świetnego kalkulatora dostępnego w internecie. Ta aplikacja nazywa się Poolicz.pl. Można na niej nie tylko otrzymać wynik, ale zobaczyć też krok po kroku jak dane równanie powinno być rozwiązane.

Odsyłamy więc ludzi do materiałów edukacyjnych, kanałów matematycznych lub własnych, starszych już materiałów, które są dostępne na YouTube’ie. Wiele rzeczy mam już przygotowanych, żeby nie tłumaczyć tego samego wiele razy. Odsyłam wtedy zainteresowanych pod właściwe adresy.

9. Call to Action – w przypadku kursu płatnego jest to zachęcenie do kupna, skorzystania z jakiejś oferty.

 

Przygotowanie przed webinarem

Szerzej o tym jak robić webinary mówię w kursie “Liczy Się Strategia”. Powyższa checklista dotyczy tylko przygotowania.

 

Zapisy na kurs “Liczy Się Strategia”

ZAKOŃCZONE

Jeżeli:
1. Chcesz mieć stały strumień klientów, dla których cena nie jest najważniejszym czynnikiem przy zakupach.

2. Chcesz znacząco poprawić sprzedaż w swojej firmie (być może nawet o kilkaset procent!)

3. Chcesz, aby Twoja firma działała jak dobrze naoliwiona maszyna

.

Udostępnisz dalej?

Mam do Ciebie prośbę na sam koniec.  Chciałbym, żebyś pomógł mi w szerzeniu tego materiału. Jeżeli możesz, to udostępnij go na Facebooku,  wyślij komuś mailem albo Messengerem.  Podeślij komuś linka z treścią: „Hej, to jest coś z czym moim zdaniem powinieneś się zapoznać!”.

Z góry bardzo, bardzo Ci dziękuję!❤❤❤

Jeżeli masz jakieś pytania, prośby, sugestie, albo po prostu chcesz napisać, że zrobiliśmy dobrą robotę, no to śmiało – nie krępuj się 😉

 

4.5/5 - (11 głosów)
Subskrybuj
Powiadom o
guest

12 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Przemek
Przemek
5 lat temu

Bartku jak prosisz o prośby to proszę o listę 50 elementów wg których przygotowujesz oferty 🙂

Michał
Michał
5 lat temu

Super lista. Bartek czy mógłbyś wrzucić procedury, według których przygotowujesz artykuły na bloga?

Olga
Olga
5 lat temu

Bartku dziękuje za wartościowe materiały.

Bartek Popiel
5 lat temu
Reply to  Olga

Proszę bardzo 🙂

Malgorzata
Malgorzata
5 lat temu

Bartku, jestem fanką list, więc dla mnie materiał b.przydatny. Wierzę również w procedury, zwłaszcza w sytuacjach krytycznych, gdy szarpią nami emocje. Gdy kierowałam firmą, najdotkliwiej bolały straty wynikające z faktu, że ktoś zapomniał o procedurze. Wśród moich znajomych dużo jest osób, które prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą. Napisz proszę, jakie są procedury minimum, które warto mieć dla siebie. Serdecznie pozdrawiam i dziękuję za teksty

Bartek Popiel
5 lat temu
Reply to  Malgorzata

W artykule https://liczysiewynik.pl/procedury-w-firmie-jak-zaczac/ poruszam tę kwestię, myślę, że tam znajdziesz dostatecznie dużo wskazówek 🙂

Jan
Jan
4 lat temu

świetny artykuł, po 3 latach pracy w https://www.gowork.pl/ mogę wszystko potwierdzić

Bartek Popiel
4 lat temu
Reply to  Jan

Dziękuję serdecznie! Takie rekomendacje wiele dla mnie znaczą!

trackback
Jak rozpisać prosty proces KROK PO KROKU? - Liczy się Wynik
1 rok temu

[…] Jakie procedury ułatwiają nam pracę? […]

trackback
Chcesz zdobyć serce klienta? Poprowadź go za rękę! - Liczy się Wynik
1 rok temu

[…] Jakie procedury ułatwiają nam pracę? […]