Cała ta seria składa się z 4 materiałów:
1. Jak zbudować niesłychanie silną przewagę nad konkurencją?
– Kliknij Tutaj (video + wersja tekstowa)
2. Poznaj sekret sukcesu Adobe, Spotify i Netflix
– Kliknij Tutaj (video + wersja tekstowa)
3. Jaką GENIALNĄ rzecz zrobił Solorz (i dlaczego powinieneś zrobić to samo?)
– Kliknij Tutaj (video + wersja tekstowa)
4. Co robić, żeby Klienci wracali przez lata?
– Kliknij Tutaj (video + wersja tekstowa)
Czy wiesz jaka jedna rzecz może sprawić, że:
- będziesz miał regularne i przewidywalne wpływy do firmy
- ogromną lojalność wśród Klientów
- będziesz mógł go znacznie łatwiej i znacznie szybciej skalować?
A ponadto Twój biznes będzie odporny na recesje, kryzysy i spowolnienia gospodarcze.
Z tego rozwiązania korzystają już takie firmy jak Adobe, Orange, Play, Plus, NC+ i mam dzieję, że wkrótce także i Ty 🙂
Co to takiego ? Odpowiedź znajdziesz w materiale zamieszczonym poniżej. Zapraszam serdecznie do oglądania lub czytania, i komentowania!
Chcę się z wami podzielić dokładnymi szablonami, strategiami i ćwiczeniami, których używam w swoich projektach.
Nigdy wcześniej nie odsłoniłem do tego stopnia kurtyny, i nie pokazałem w najdrobniejszych szczegółach co robić krok po kroku, co, gdzie, kiedy i jak umieścić, aby mieć ponadprzeciętne rezultaty.
Poniżej nagranie z omówieniem komentarzy
Zapisy na kurs “Liczy Się Strategia”
ZAKOŃCZONE
Jeżeli:
1. Chcesz mieć stały strumień klientów, dla których cena nie jest najważniejszym czynnikiem przy zakupach.
2. Chcesz znacząco poprawić sprzedaż w swojej firmie (być może nawet o kilkaset procent!)
3. Chcesz, aby Twoja firma działała jak dobrze naoliwiona maszyna
.
Koncepcja abonamentów jest ciekawa, tylko muszę skończyć zaplanowane przeze mnie rzeczy,
czyli u mnie koncepcja na przyszłość, warta zapamiętania i wdrożenia, jak będę miał mocniejsze fundamenty.
Dzięki Bartek za tyle przykładów biznesów, które to wdrożyły.
Prowadzę firmę usługową w obszarze systemów zabezpieczenia mienia i przyznam, że tu mam ciągle problem z nieregularnością przychodów bo trudno firmy czy osoby prywatne przekonać do płacenia abonamentu za np. przeglądy a dodatkowo są agencje ochrony, które w abonamencie mają dodatkowo usługę grup interwencyjnych.
No właśnie, czyli oni robią coś, co ja proponuję, żeby konkurencję wyprowadzić w pole 😉 Tak naprawdę oni mogą mieć meta tanią instalację kamer, albo nawet mogą je instalować za free, bo zarobią na abonamencie za ochronę grupy interwencyjnej, która no umówmy się – w zasadzie niewiele może zrobić, bo to nie jest policja. Jedynie pełnią rolę straszaka.
Bartek, jak w mojej branży wymyślisz jak wprowadzić abonament to zacznę się do ciebie modlić xD Zajmuję się marketingiem nieruchomości, czyli pośrednictwem 2.0. Do dzieła:)
Pawle a komu prowadzisz ten marketing? Indywidualnym klientom czy biurom pośrednictwa nieruchomości , deweloperom?
Klientom indywidualnym, ale jak już będę PRO, zaoferuję się agencjom i deweloperom. Agencjom w sumie za niedługo.
W takim razie abonament mógłbyś zaoferować tylko klientowi,który ma kilka nieruchomości i potrzebuje stałego promowania. Albo dla klienta,który ma nieruchomość, którą trzeba długo promować. Ale w sumie mógłbyś mieć abonament na 6 m-cy i zaletą jest to,że kwota jest rozłożona w czasie…
No jest się nad czym zastanowić. Dzięki:)
Paweł a jak się teraz rozliczasz? Jak wygląda przykładowa współpraca? Ile trwa? Jak ktoś wchodzi w nieruchomości, to co chwilę ma nowe obiekty. Czemu nie miałby płacić stałej opłaty miesięcznej za pomoc?
Obecnie to jest standardowo, chociaż u mnie można wygrać sobie czynności jakie się chce. Klient płaci po transakcji. Współpraca trawa do skutku. Trudno w przypadku Kowalskiego proponować jakiś abonamenty bo to jednorazowa sprawa. Rzeczywiście da się w przypadku firm i inwestorów. Obecnie nie są moją grupą docelową.
Zajmuję się marketingiem dla Firm i często mam tak jak mówisz z informatykami, którzy robią strony. Jest zlecenie x dostaję y pieniędzy. A potem jeszcze to… jeszcze tamto… jeszcze tutaj trzeba coś zmienić… Ale chyba już widzę tutaj rozwiązanie dla swojej Firmy 🙂
Też robię strony i sam tego nie stosuję, ale widzę u konkurencji (nawet w SPAMie), że niektóre firmy stosują strona WWW już od 50zł/msc, nie przyglądałem się temu, ale domyślam się, że trzeba bardzo konkretnie spisać co się w tej kwocie mieści, bo na pewno funkcjonowanie tej strony, jakiś procentowy uptime serwera i gwarancję na poprawne działanie strony, można dodać też jakieś mało pracochłonne zmiany, ale wydaje mi się, że musi to być ograniczone, bo za te powiedzmy 50zł klient nie może wymagać, że co miesiąc będzie miał inny kaprys na np. przebudowywanie szablonu strony.
Nie no jasne. Klient płaci 100zł-200zł miesięcznie i dostaje hosting, stronę / aktualizację WP i wtyczek, można za niego dodać tekst jak podeśle, wstawić jakieś zdjęcia i tak przez 12-24 miesiące, a potem odnowienie umowy.
Tomek, ale to Ty jesteś tym, który informatykom zawraca głowę o zmiany, czy to inni Ciebie proszą o zmiany?
Prowadzę sklep z alkoholami 24h. Dodam że posiadam stronkę na fb.
Ma ktoś jakiś fajny, oryginalny pomysł na abonemencik który można będzie wprowadzić? 🙂
Pozdrawiam
Prowadzę sklep z alkoholami 24h. Dodam że posiadam stronkę na fb.
Ma ktoś jakiś fajny, oryginalny pomysł na abonemencik który można będzie wprowadzić? 🙂
Pozdrawiam
Za 100zł/msc gwarancja, że poziom promili we krwi każdej soboty nie będzie niższy niż 0.5 😀
Wybacz mój humor 🙂
Pozdrawiam
abonament na cotygodniową dostawę piwka pod wskazany adres np. 4 perełki + 1 ekstra aby spróbować czegoś nowego/niszowego ?
To jest całkiem niezła myśl. Tak działa sporo fajnych biznesów subskrybcyjnych.
Wersja tekstowa pojawi się jutro (wtorek 31 marca) -> czy jutro nie jest piątek? piąteczek? piątunio? Zaraz ogłoszę to pracownikom 🙂 Bartku jesteś pozytywnie zakręcony 🙂 to jest to flow które nakręca cały biznes 🙂
Poprawione 😉
OK. wszystko fajnie jak masz biznes online i strefę klienta gdzie klient widzi swoje wpłaty i ect.
A jak Bartku byś rozwiązł probelm z rozliczaniem abonamentów np za tą kawę, czy kosmetyczkę? Jak klient ma sprawdzać ile mu jeszcze zostało środków do wykorzystania. Czy znasz gotowe rozwiązania do automatyzacji takich abonamentów? Nie wyobrażam sobie ręcznego rozliczania klientów, bo to by była ewidentna strata czasu.
Najsensowniejsze rozwiązanie z kosmetyczką, to albo stały przelew, albo płatność subskrypcyjna (np. poprzez paylane). Z kawą już prościej: ktoś płaci 150 zł na początku miesiąca i dostaje kartę z 30 kuponami. Jak przyjdzie, to mu odcinamy jeden kupon. To najprostsze rozwiązanie, bo zapewne da się też zrobić wersję z odbijaniem karty, ale na to bym poczekał, aż model złapie.
Gosia – wybacz autoreklamę, ale jeśli potrzebujesz takiego rozwiązania informatycznego to być może mogę Ci coś zaproponować. Jestem w trakcie pracy nad systemem, za którego użytkowanie również będę pobierał opłaty abonamentowe i wdrożę dla moich klientów szybkie płatności on-line, które mają dwie spore zalety:1) ułatwienie płatności klientowi – wchodzi na moją stronę, loguje się i widzi bieżące saldo, które jest automatycznie co miesiąc obciążane odpowiednią kwotę – jak chce klika “doładuj za kwotę x”, a zewnętrzna platforma obsługująca płatności (np. payU, tpay itd.) przenosi go do jego banku i robi resztę roboty, a pieniążki trafiają na moje konto2) automatyzacja –… Czytaj więcej »
Pomagam ludziom schudnąć. Tzn. sprzedaje kursy przez internet. W sumie może jest kilka sposobów na abonament, ale nie mam pojęcia jak to zrobić. Kurs trwa 1 miesiąc jest tam zawarta wiedza, którą później ktoś ma stosować. Jakieś pomysły?
Wiele osób nie tylko chce schudnąć, ale np. po osiągnięciu docelowej wagi chcą dalej pracować nad sobą i budować muskulaturę. Może warto iść w tym kierunku oferować jakąś konkretną ścieżkę, która zawiera ułożone ćwiczenia + indywidualne zmiany w diecie z miesiąca na miesiąc? Wtedy taki klient widzi efekty i wykupuje kolejne miesiące prowadzenia.
Magda, ale w miesiąc przekazujesz im całą wiedzę i co dalej? Z tego co czytałem ludzie najczęściej wyłamują się z diety / ćwiczeń w drugim, trzecim miesiącu. A co jak ktoś chce schudnąć 20kg? No przecież nie ma szans, żeby to zrzucił w miesiąc. Chyba, że odetnie sobie nogę 😀 Możesz zaproponować półroczną współpracę: ustalanie jedzenia, ćwiczenia, motywujesz w chwilach słabości, monitorujesz czy waga spada, robisz treningi przez internet jak “fit mama” itp. Przecież jak kobieta chodzi na fitness, to nie jest tak że pochodzi miesiąc, a potem już wie jak ćwiczyć, to może ćwiczyć sama w domu. No właśnie… Czytaj więcej »
uczę ludzi matematyki. Tutaj nie mam problemu z pomysłami na abonament, tylko z silną wolą, by to wreszcie wprowadzić.
Piotr, nie ma co czekać. Możesz wprowadzić abonamenty kwartalne, półroczne, albo roczne. A jak ktoś chce płacić co miesiąc, to będzie płacił trochę więcej. Zobacz jak wygląda cennik np. w getresponse: https://secure.getresponse….
W swoim biznesie trochę tego nie widzę. Chyba ,że jest ktoś kto np. opłacałby abonament 50 zł co miesiąc,który uprawniałby do wybrania dla swojego dziecka np. 4 par butów na każdy sezon. Gdzie jednorazowo klient musi wydać około 200 zł za buty.
Bartku Twoja odpowiedż na komentarze z poprzedniego nagrania jest extra bonusem. Tyle podpowiedzi…wow… Jesteś WIELKI.
Imponująca jest Twoja wiedza,milion książek chyba przeczytałeś…. I to by się zgadzało.. w końcu prowadziłeś kursy szybkiego czytania 🙂
Pozdrawiam
Alicja u Ciebie rzeczywiście ciężko o abonament, ale stawiałbym na budowanie relacji, przypominanie się, żeby faktycznie rodzice wracali do Ciebie po buty, a nie szukali po innych sklepach.
No i cieszę się, że moja odpowiedź może jakoś pomoże 🙂
Zajmuję się WordPressem, strony, motywy, wtyczki itp. U mnie głównym problemem jest podejście klienta na zasadzie “jak działa to za co mam Ci płacić”, czasem zmieniają podejście po tym jak się coś rozsypie. Na drugim biegunie są klienci który są zadowoleni, że dbam o ich strony, bo są one ważnym elementem ich biznesu. Oprócz opieki nad WP którą już realizuję, chcę wprowadzić up-selling rozbity na płatności ratalne. W sytuacji w której klient chce wydać np. 3000, chcę sprzedać usługi za 5000 i rozliczyć to w modelu 50% teraz – 50% w dłuższym okresie. Co myślicie o takim up-sellingu? Może widzicie… Czytaj więcej »
Maciek te pozostałe 2k moim zdaniem dobrze by było rozbić np. na 12 miesięcy. Wtedy klient w sumie nie czuje tego, nie musi nagle wyskakiwać z większej kwoty. Chyba, że zrobisz tak: abonament na rok 200 zł / m-c, albo 2k opłaty jednorazowej.
Proszę mnie wpisać na listę priorytetową 🙂 kreatorniazmian@gmail.com
Wpisałem już Twój mail, możesz edytować komentarz 😉
WOW! Świetnie omówiony temat i ogrom przykładów, rewelacja! Automatyzacja to coś o czym myślę od jakiegoś czasu. Ale kwestie techniczne mnie stopowały – znałam tylko paypala, który w Polsce nie jest zbyt popularny. Sprawdziłam dzisiaj paylane i faktycznie chyba mogę wdrożyć u siebie.
Taaadaaaa! Pięknie 😀
Super Material! Wprowadzam model abonamentowy od dwoch miesiecy i sa to dwa najlepsze, najstabilniejsze i najbardziej przewidywalne miesiace w mojej karierze:) Mniej stresu a wiecej czasu pozwala mi na poszukiwaniu klientow.
Po obejrzeniu video zrozumialem tez, co trzyma mnie na aktualnym poziomie. Jako, samozatrudniony wszystko robie sam, ewentualnie zlecam dzialania na zewnatrz ale nie buduje prawdziwego biznesu, nie buduje teamu. Wszystko to z obawy przed tym, ze strace to co lubie robic i bede musial rozwinac nowe dla mnie umiejetnosci jakimi jest zarzadzanie!
W tym przypadku zrozumialem ze jest to strach przed rozwojem i podejmowaniem nowych dzialan. Dzieki!
Dziękuję za potwierdzenie, że ten model to dobra rzecz 😀
Wojtek ja też musiałem nauczyć się zarządzać, cały czas się uczę. Ale dzięki temu, że mam zespół firma naprawdę się rozwija. Choćby wczoraj ja byłem w Krakowie w Radio Kraków, a Kamil opublikował info o nowym wpisie na faecbooku i wysłał mailing. W życiu bym sam tego wszystkiego nie ogarnął i nawet nie chcę sobie przypominać, jak to było, kiedy wszystko robiłem sam.
Dziekuje za odpowiedz Bartek. Kontunuujac mysl; w mojej branży (samozatrudniony trener osobisty na siłowni) norma jest sprzedaż abonamentu na 3 miesiące. Moje obecne wyzwanie to jak sprawić aby ludzie decydowali sie na dłuższe 6cio lub 12 miesięczne umowy.
Wiadomo ze tutaj pomógłby dobrej jakości content marketing, ale jak długo budować na nim pozycje experta do którego ustawiają sie kolejki i który ustala/narzuca zasady?
Wojtku nie do końca rozumiem to “jak długo?”. Jak już w to wchodzisz, to nie dajemy daty końcowej 😉 Ale możesz– założyć kanał na YT– założyć fanpage (ale warto zrobić testy nazwy- to ma ogromne znaczenie i żałuję, że o tym nie wiedziałem jak startowałem ze swoim) – pracować nad książką i potem warto to komunikować, że “Twoim trenerem będzie Wojtek z kanału SuperForma.TV, autor książki “Kto nie ma brzucha, ten się dłużej…;)” I to nie jest tak, że musisz mieć nie wiadomo ile nagrań, czy fanów, żeby w oparciu o to budować swoją pozycję, jako osoba, której warto zaufać… Czytaj więcej »
Masz racje, nie wyrazilem sie jasno ale trafiles z odpowiedzia w samo sedno! Dzieki wielkie, poza tym nie znalem tego tekstu ze ‘kto nie ma brzucha…’ 🙂 Jak wiadomo silownia na ktorej jestem, sprzedaje swoje miesieczne abonamenty, czy jesli przyprowadze osobe z mojej kampani reklamowej (czyli osoba nie jest czlonkiem) to powinienem zawrzec platnosc dla silowni w moim pakiecie i sciagac jedna platnosc, rozliczajac sie z silownia czy moze byc opcja tanszego czlonkostwa za silownie jesli osoba zdecyduje sie przystapic z mojej rekomendacji? Jedyne czego nie potrafie poukladac to jest to, ze silownia nie chce sie zgodzic na pakiety 6cio… Czytaj więcej »
Wojtek jak ten tytuł wymyśliłem w momencie odpowiadania na Twój komentarz, ale przyznasz, że dobre 😀
Moim zdaniem warto by było porozmawiać z menagerem. To też w ich interesie, żeby ludzie przychodzili.
“Czy zrobiłeś ćwiczenie z wideo nr 1?” – od razu mi się przypomniał Krystian Karczyński i eTrapez 🙂 Co ciekawe model się zgadza!
Brawo! Świetny materiał. Dużo wiedzy do przetrawienia!? Wiele przykładów, nie mniej nie umiem wśród nich znaleść czegoś dla mojej specyfiki działalności.
Autohandel, import samochodów z zagranicy.
Serwis klimatyzacji, tutaj już prędzej można by oferować abonament.
Ale czy taki model sprawdził by się dla serwisu klimy? Zwykle raz na sezon ktoś przyjeżdża na kontrole układu. Wątpię by ktoś chciał płacić za gotowość do serwisu co m-C.
Pomożecie? Wierze w Was ??
Adriana my chyba też spotkaliśmy się na konsultacjach, prawda? U was to bym mocno trzymał rękę na pulsie co się dzieje u klientów, bo ludzie po prostu zmieniają samochody, kupują żonie, synowi, córce. Jak nie dopilnujecie tego, to kupią gdzie indziej. Tym co kupili auto, proponowałbym odgrzybianie za free. Niech przyjadą za jakiś czas po prostu po to, żeby był z nimi kontakt. Pogadać, zapytać czy nie chcą nic jeszcze kupić. Z drugiej strony można mocno obniżyć cenę serwisu klimy tylko po to, żeby ściągać ludzi, brać od nich numery itp. I może się to wydawać dziwne, ale jak macie… Czytaj więcej »
Tak dokładnie? mieliśmy okazje spotkać się na konsultacjach. Dużo z Twoich wskazówek już udało się wdrożyć. Za co już teraz mogę podziękować, bo otworzyłeś nam oczy na proste, czasem zapomniane rzeczy.Zdecydowanie koszt pozyskania nowego klienta jest dużo większy niż utrzymanie obecnego. W zasadzie z powyższych rad już korzystamy od dawna, ba nawet nikogo nie trzeba specjalnie namawiać na obejrzenie co tam nowego na placu;) wielu klientów podsyła swoich znajomych, ale samochód to nie jest towar, który kupuje się często, to i tych powracających klientów nie da się namówić na zmianę auta co miesiąc;) System abonamentowy pozwala na przewidywanie przychodów, sytuacja… Czytaj więcej »
A gdyby tak klient nie kupował od was samochodu, ale płacił miesięczny abonament za możliwość korzystania z niego? 😉 Powiedzmy, że klient chce jeździć samochodem za 50 000 zł (taka by była wartość rynkowa). Jeździ w abonamencie – płaci np. 700 zł miesięcznie. Ubezpieczenie AC OC NW jest po waszej stronie, przegląd też. Po roku klient zapłacił 8400zł. Jak chce, to może odkupić auto dopłacając 41600zł, albo wynajmuje dalej. Skoro ludzie wynajmują mieszkania, to dlaczego nie samochody? Oczywiście w umowie trzeba twardo określić co z naprawami, uszkodzeniami itd. No i musielibyście być tańsi niż klasyczne wypożyczalnie i musiałaby to być… Czytaj więcej »
Bartek, czy nie napisałeś właśnie o leasingu? 😀
W leasing jeszcze włączony byłby bank, a tu dobrze by było tak podziałać, żeby ich obecność była zbędna 😉
No właście Materlease dokładnie coś takiego wprowadził. Wybierasz samochód z salonu, oni go kupują i Ci wynajmują. Po 3-4 latach możesz go kupić po wartości jaką już Ci deklarują na starcie jak sami go kupują, albo – oddać kluczyki i np. wziąć sobie nową furę z salonu 🙂 Nie mniej jednak nie jest to rozwiązanie najoptymalniejsze finansowo.
Co do mojego biznesu: nauka szachów (na żywo w Krakowie lub on-line). Podczas oglądania przyszło mi do głowy: ktoś wpłaca pewną ilość gotówki i po zajęciach jest mu odejmowana odpowiednia suma(to już właściwie robię chociaż inicjatywa była jednego ucznia, nie moja), program treningowy (co miesiąc wysyłana jest odpowiednia ilość materiałów do samodzielnego przerobienia).
Macie jakieś inne pomysły? 🙂
Moim zdaniem chyba ludzie wolą płacić częściej a mniej. Wtedy to tak nie uderza po kieszeni. Dawid u Ciebie mógłby być jeszcze 3 miesięczny kurs online, gdzie np. 2 x tygodniu Ty z kimś grasz / uczysz + dostają jeszcze materiały video 🙂
Niezła myśl, mógłby to być kurs czegoś konkretnego (z dziedziny szachów oczywiście). Taka rzecz mi się nasunęła – szachy wchodzą jako przedmiot do szkół, co myślisz o nakręceniu czegoś w stylu “szybki kurs zasad gry, dla dzieci”. Kupiłbyś coś takiego dla dziecka? 🙂
Nie wiem, bo skoro się mają uczyć w szkole, to po co kurs? 😉 raczej celowałbym w starsze osoby, które chcą się nauczyć grać.
W sumie racja. A tak ogólnie rzecz biorąc to czekam na więcej filmów/artykułów o Twoim biznesie – dużo tego jestem w stanie wykorzystać u siebie 🙂
Czy ja coś przeoczyłam, czy nie było przykładu ze szkołami??? Wszelkiego rodzaju, od żłobków po uczelnie wyższe, szkoły korepetycji pewnie też by się znalazły, szkoły języków obcych. Szkoły wszystkiego- jazdy konnej, jogi, śpiewu, rysunku, fotografii.
Pełna zgoda, wszelkie szkoły to nic innego jak biznes abonamentowy 🙂
Bartku, geniaaaalne nagranie! Wieczór spędzę nad uzupełnianiem arkusza 😀 Ale co jest dla mnie największych wyzwaniem? Absolutnie punkt 3 i zastanowienie się co zacząć robić, czego konkurencja nie robi !!! Akurat w branży w której działam (branża animacyjna) mam wrażenie, że tylko różnimy się osobami i animatorami- ponieważ patrzę na firmy konkurencyjne – to wszyscy mamy te same atrakcje. Nawet jak wprowadzam nowe atrakcje – ktoś już to ma. Często staram się obserwować firmy zagraniczne z tej branży, ponieważ wieloma się inspiruję i one wprowadzają nowości,które można wykorzystać. U mnie najbardziej pracuję nas sobą i moją pracownicą- bo wiem, że… Czytaj więcej »
Paulina pod kątem warsztatu może być to samo, ale to zróżnicowanie może polegać na tym, że masz np. inny marketing. Możesz robić live na facebooku i pokazać jak powstaje animacja, zaproś ludzi za kulisy, buduj markę osobistą jako animatorki, buduj listę adresową, jak się da, to co jakiś czas zrób video-tutorial, naucz czegoś początkujących, wystąp na jakiejś konferencji i opowiedz o swojej pracy, zdjęcia zamieść na stronie www – jak ludzie widzą zdjęcia, że inni Cię słuchają, to Twój autorytet rośnie. To tak na szybko 😉
Model abonamentowy jest bardzo dobry ze względu na poczucie bezpieczeństwa finansowego. Zajmując się serwisem i modernizacją maszyn bywa różnie bywa miesiąc luźniejszy a bywa taki że pot spływa po czole ale mając pewność że dana firma tak czy owak co miesiąc zapłaci ustaloną kwotę to jest się bardziej skłonnym do chwilowego “pójścia po kosztach” ze względu na wzajemną lojalność.Drugą kwestią jest “dojrzenie” danej firmy do tego aby korzystać z usługi w abonamencie. Wielu małych przedsiębiorców “boli” że mają płacić za miesiąc nawet jeśli nie było awarii lecz tylko sam przegląd.Jak mówi przysłowie “Chytry dwa razy traci.” Mam tu na myśli… Czytaj więcej »
Hej Marku,
Tak jak mówiłem w nagraniu, mój znajomy czuwał jako informatyk nad firmami. Jedna z nich uznała, że nic się nie stało dwa miesiące, przychodził właśnie tylko na jakiś przegląd, więc nie będą mu płacić. No i później jak się coś posypało i wystawił im fakturę za szybką interwencję, to stwierdzili, że jednak abonament nie taki zły 😉
Jak zawsze dobra robota.
Tego typu usługi są coraz popularniejsze w szczególności w Internecie. Skoro tak wiele firm przechodzi na ten model to oznacza, że coś w tym jest.
Czekać tylko aż firmy ze starej ekonomii zaczną przechodzić na ten sam model. Oczywiście te pierwsze zyskają najszybciej.
Tak samo jak ktoś wpadł, że trzeba do fryzjera się umówić a z ulicy to nie masz szans na strzeżenie i co okazało się, że jest to genialny model biznesowy.
I oczywiście cena za taką ekstra usługę skoczyła kilkadziesiąt procent i tym samym przybyło wielu klientów mimo wyższej ceny.
Ja zajmuję się rękodzielnictwem (biżuteria) i makijażem… chyba średni temat dla abonamentu? 😉
Ha, prowadzę “model abonamentowy” od dawien dawna. Ostatnio tak naprawdę zdałem sobie sprawę z tego, jaki jestem słaby w sprzedaży – bo od początku istnienia firmy może z 2-3 klientów odeszło, całą resztę jak raz pozyskałem to są cały czas. Nigdy nie musiałem sprzedawać, a nowi przychodzą głównie z polecenia tych poprzednich. Prawdziwe wyzwanie w tym modelu leży w tym, aby utrzymać wysoką jakość obsługi klienta, oraz trzymać koszty w ryzach.
Poprzedni komentarz napisałem jeszcze przed obejrzeniem materiału – fajnie otwiera oczy ten pomysł np. z kosmetyczką :). Abonament ma jedną świetną charakterystykę, chyba w każdym przypadku – tworzy bardzo zbieżny interes z klientem. Jak już nam on płaci ten abonament i jest nastawiony na długotrwałą relację to nie musimy inwestować w marketing, za to optymalizujemy, bo sami nie chcemy się przy tym za bardzo narobić. To prowadzi do maksymalizacji jakości i to nie takiej na pokaz, ale takiej naprawdę korzystnej dla klienta. Model ‘abonamentowy” o którym pisałem wyżej to nie żaden innowacyjny startup internetowy, tylko zarządzanie najmem nieruchomości. Ogólnie pominąłeś… Czytaj więcej »
Michał święta racja, ale gdybym chciał wymieniać wszystkie możliwe opcje z ich omówieniem, to nagranie trwałoby z dwie godziny. Dlatego pominąłem takie rzeczy jak właśnie uczelnie, korepetycje czy wspomniany przez ciebie wywóz śmieci 🙂 Ale jestem Ci bardzo wdzięczny za ten komentarz. Jeśli ktoś zapozna się ze wszystkim co tu zostało napisane / powiedziane, to nie będzie mógł spać po nocach 😉
Witam i dzięki za wartościowy artykuł. Abonament z powodzeniem można wykorzystać do blokady płatnej treści na stronie pod warunkiem, że jest to wartościowy content 🙂 Mam stronkę na WordPress, gdzie udostępniam matematyczną wiedzę w postaci abonamentu i mogę powiedzieć, że to naprawdę świetnie działa (w przeciwieństwie do SMSów Premium, czy jednorazowych płatności online).
Do tego abonament można fajnie wykorzystać do zbierania maili i budowania długotrwałych relacji z Klientami.
Być może komuś się przyda wtyczka Fast Micro Pay do płatności na WordPress.
Marek jaka reklama 😀
Reklama jak reklama… Ważne, aby nie nachalna 🙂 W filmie także wspominasz o płatnościach Dotpay, to mogę powiedzieć, że już w tej chwili można sobie skonfigurować PayPal z Dotpay. Odnośnie Transferuj i PayU jest też taka możliwość, aby uruchomić grupowe blokowanie postów na zasadzie abonamentu… Jednak na cykliczne pobieranie płatności z automatu trzeba jeszcze poczekać.
Przy takich sprawach jak transkacje abonamentowe niezwykle przydatną opcją jest moduł e-commerce, który pozwala mierzyć i skalować najlepsze źródła ruchu, skąd się pozyskuje Klientów… Wtedy można poświęcić większe środki i zasoby na konkretne źródło pozyskiwania ruchu, a w efekcie pomnożyć zyski.
Pozdrawiam
wiem. Muszę przestać jęczeć i zabrać się do roboty 🙂
Cześć :)!,
Prowadzę sprzedaż oleju opałowego i grzewczego.
W jaki sposób mogłabym wdrożyć tą metodę?
Kaśka
Witam ,
ja jestem grafikiem komputerowym . Więc myślę , że u mnie w branży można by było to wprowadzić bo nie widziałam aby graficy mieli taki system abonamentowy.
Jak zwykle mega wartościowa wiedza Bartku!
Moja firma oferuje instalacje fotowoltaiczne (darmowy prąd) dla domów, gospodarstw rolnych i firm. Oferujemy kompleksową usługę od projektu po serwis.
Jedyna opcja do wprowadzenia abonamentu to abonament serwisowy? Choć z drugiej strony pierwszy rok serwisu jest gratis, dopiero kolejne lata mogłyby wchodzić w grę…
Bartku są jeszcze jakieś opcje?
Pozdrawiam
Witam.Bardzo fajny i wartosciowy material ,wiec zastanawiam sie jak wprowadzic podobny system abonametowy w moim przyszlym biznesie?Jestem w sytuacji w ktorej zaczalem budowe malego osrodka wypoczynkowego tz.( buduje domki w stylu goralskim na wynajem)Bardzo prosze o wsparcie.
Pozdrawiam,
Jakub
O! Coś w podobnej branży! Ja prowadzę malutki pensjonat nad morzem, tylko w sezonie letnim. Raczej ciężko by było z wdrożeniem takiego systemu. Bardziej zastanawiałam się, co zrobić aby klient wrócił. Jednak w dzisiejszych czasach mało kto jeździ kilkukrotnie w to samo miejsce i po głębszych analizach jednak pozostaje ciągłe pozyskiwanie nowych klientów. Po obejrzeniu pierwszego filmu z serii, ciężko mi zrobić płótno strategiczne, gdyż jest wielka rozpiętość standardów willi, pensjonatów, pokoi gościnnych (bo często nazwa “apartament” to tylko nazwa; łatwiej jest z gwiazdkami w hotelach) i nie mogę porównywać się do wielkich hoteli. Mogę jedynie od nich podpatrywać. I… Czytaj więcej »
Gosia, Jakub. Tak rozwiazanie jest bardzo dobre. Nie wiem jak to by prawnie zrobic w Polsce. Jednak na zachodzie – szczegolnie w Hiszpanii i miejscach gdzie jest cieplo – stosuje sie tzw. Time Share. Pozwolcie, ze krotko wytlumacze na czym to polega. Kilka lat temu bylem w Hiszpanii na 4-5 dni na wakacjach i mialem 90 min prezentacje jak to dziala. Otoz dostalem oferte kupna pokoju w hotelu (Hilton chyba). Moge ten pokoj kupic na min 1 tydzien w roku. Oczywiscie moglem tez kupic na wiecej tygodni. Cena pokoju byla zalezna od tego w jakim okresie chcialbym przyjechac do hotelu.… Czytaj więcej »
Faktycznie ciekawy i działający sposób z tym abonamentem. Jak jednak wprowadzić takie rozwiązanie u producenta kosmetyków, którego Klientami są hurtownie? Zamówienia comiesięczne minimum przez rok (jako długość trwania abonamentu), z minimum logistycznym dzięki czemu hurtownie dostaną dodatkowy rabat? Co w przypadku, gdy pewnego miesiąca nie złożą zamówienia (zerwą abonament)?
mój fryzjer ma abonamenty Shake Your Head
ciekawe co byś podpowiedział psychodietetykowi:) Do dzisiaj wypracowałam model sprzedaży moich konsultacji w pakietach (od 6 do 12 tygodni), ale potem klient wychodzi z mojego biznesu. Czasem, jak kogoś lubię, to oferuję kontakt 1xm-c x 20 minut via phone x gratis, żeby móc towarzyszyć w zmianach, które klient już sam realizuje. Może tu powinnam wdrożyć abonament: dostęp do profesjonalnej, empatycznej rozmowy, kiedy potrzebujesz, droga klientko – alternatywa dla przyjaciółki, która albo przytakuje, albo narzeka?
Branża weselno-eventowa- jakieś pomysły? Ja myślę o modelu abonamentowym od długiego czasu jednak wesele jest zwykle raz w życiu. Zaś innych imprez człowiek nie robi, co miesiąc. Jak na razie nie widzę innej drogi jak jakość i rekomendacje plus ewentualnie jakieś rocznice czy okrągłe urodziny, z którymi ponownie wychodzi się z domu i organizuje z rozmachem. Szczególnie, że główną gałęzią jest obecnie obsługa muzyczna. Tutaj staram się rozszerzyć biznes aby klient kupił więcej usług. Jednak poza rekomendacjami za każdym razem klienta pozyskuje się na nowo od zera. Tym bardziej, że obecnie zwykle klientami są osoby nadające na podobnych falach i… Czytaj więcej »
Tomasz, z tego co piszesz, to glownie zajmujesz sie organizacja oprawy muzycznej na wesela/eventy. Czy moze robisz wszystkie co jest zwiazane z eventami? Na evencie jeszcze jest catering, wystroj wnetrza, wynajem sprzetu muzycznego, wynajem sali, dostawa kwiatow, fotografia, video. Mysle, ze jedna z tych rzeczy mozna spokojnie obrocic w abonement. Wlasnie pracowalem w Londynie w firmie, ktora dostarcza kwiaty na wesela/eventy. Nie widzialem, zeby az tyle kwiatow bylo na weselu w Polsce, jak tutaj. Ale co kraj to obyczaj. Co zauwazylem, ze firma ta ma umowy z firmami na dostarczanie kwiatow w wazonach do firm/restauracj/itp CO TYDZIEN. Kwiaty po tygodniu… Czytaj więcej »
wiadomo, że w niektorych branżach będzie łatwo znaleźć takie produkty czy usługi gdzie wprowadzenie modelu abonamentowego będzie łatwe. niestety nie zawsze sie tak da. Warto jednak zastanowić się chwilę i pomyśleć nad jakimś rozwiązaniem. Jesli uda nam się rozwikłać tą zagadke będziemy mięli dużą przewagę nad konkurencja.
Witam, tak ,mnie pochłonęło oglądanie i czytanie ,że nawet nie wiem jak minęły 4 godziny. Moimi największymi problemami jest obawa przed zatrudnieniem następnej osoby i delegacji wielu czynności które robiłem do tej pory tylko ja lub głównie ja, oraz przestanie robienia czegoś za darmo dla moich klientów za co powinni płacić. Doprecyzuje spisuje umowy na usługi telekomunikacyjne . Po spisaniu umowy chętnie pomagam klientom bo lubię to robić, raczej jestem uczynny i miły tak opisują mnie klienci pomagam np w konfiguracji telefonu itp itd. Ale wtedy się zaczyna raz pomogłem dlaczego później znów z czymś nie przyjść do mnie, a… Czytaj więcej »
Cześć, już spory kawałek czasu zajmuję się tworzeniem treści na potrzeby rynku farmaceutycznego. Pisanie sprawia mi radość, osiągam określone dochody z tego tytułu, ale od pewnego czasu zaczyna brakować mi czasu. Dzięki Tobie Bartku i Twojemu blogowi znacznie poprawiłem produktywność – kiedyś nie mając żadnych zobowiązań starczało mi czasu na przygotowanie 1-2 artykułów w tygodniu. Teraz piszę 2-3 materiały dziennie. Bardzo się z tego cieszę, ale mam wrażenie, że zaczyna się zaciskać się pętla na mojej szyi. Zaniedbuję rodzinę i domowe obowiązki. Czy ty Bartku oraz Wy czytelnicy macie jakieś pomysły jak przejść na kolejny “level” z moim zajęciem, zwiększyć… Czytaj więcej »
Chce założyć membership wiec, stratam się doedukwac w temacie.
Powodzenia z Twoimi działaniami. Napisz potem w jakiej branży planujesz wdrożyć taki model 😉