Tak, to już siódmy wpis z serii o procedurach. Dotarliśmy tak daleko. Smutna wiadomość jest taka, że to już ostatnia część tej serii…..
Ale, ale nie ma co ronić łez 🙂 To tylko koniec pewnego etapu.
We wszystkich poprzednich materiałach widziałeś analizę tego jak powinny wyglądać i funkcjonować procedury w Twojej firmie. Zwracałem uwagę m.in. na to jakie procedury ułatwiają nam pracę, jak dzięki nim poprawić współpracę z klientem, czy jak najlepiej podzielić obowiązki w firmie.
Wcześniejsze wpisy znajdziesz tutaj:
- 19 powodów, dla których powinieneś wprowadzić procedury w swojej firmie
- Jak stworzyć procedury w firmie i od czego zacząć?
- Jak podzielić obowiązki w firmie?
- Jakim programem robić w firmie procesy, procedury i instrukcje?
- Jakie procedury ułatwiają nam pracę?
- Chcesz zdobyć serce klienta? Poprowadź go za rękę!
Pewnie teraz myślisz:
„Wszystko pięknie, wszystko ładnie, ale jak się za to zabrać? To fajnie wygląda na papierze, ale jak to dobrze rozpisać?”
Spokojnie, nie zostawię Cię samego z tym problemem!
Jak pewnie zauważyłeś też jestem zwolennikiem praktycznych rozwiązań. Dlatego uważam, że dane zagadnienie najlepiej pokazać na konkretnym przykładzie.
W naszej firmie do tworzenia procedur używamy programu Lucidchart. Jest on szybki, prosty w użyciu – nauka jego podstawowych funkcji zajmuje dosłownie chwilę – a przy tym bardzo funkcjonalny. Można na nim w graficznej formie, łatwo przedstawić interesującą nas procedurę.
A co to nam da?
Przejrzysty dostęp do naszej rozpiski, możliwość szybkiej modyfikacji, dodania kolejnych punktów. To tylko kilka pierwszych z brzegu zalet.
Oczywiście tak jak wspominałem w artykule „Jakim programem robić w firmie procesy, procedury i instrukcje?” jest wiele sposobów na to, by skutecznie tworzyć procesy i procedury dla własnego biznesu. Od Ciebie zależy tylko, który z nich będzie najwygodniejszy. Czy będą one przedstawiane w formie graficznej, w formie tabelki, w formie tekstowej, lub może w jeszcze jakiejś innej.
Dla nas jak na razie najlepiej sprawdza się Lucidchart i dlatego na jego przykładzie pokażę jak sami od początku tworzymy wybraną procedurę.
Będzie to fragment kursu “Liczy Się Strategia”.
Wskazówka: w prawym dolnym rogu odtwarzacza jest mała zębatka. Po kliknięciu w nią możesz zmienić prędkość odtwarzania video.
To jest tylko wierzchołek góry lodowej. Znacznie więcej tego typu treści znajdziesz w kursie „Liczy się strategia”.
Zapisy na kurs “Liczy Się Strategia”
ZAKOŃCZONE
Jeżeli:
1. Chcesz mieć stały strumień klientów, dla których cena nie jest najważniejszym czynnikiem przy zakupach.
2. Chcesz znacząco poprawić sprzedaż w swojej firmie (być może nawet o kilkaset procent!)
3. Chcesz, aby Twoja firma działała jak dobrze naoliwiona maszyna
.
.
Czy wiadomo już jaka będzie cena?
Odezwij się na PW 😉
Świetnie napisany tekst o Zarze! Nie mogę doczekać się kursu.
Dzięki i zapraszam 😉
[…] serię zamknąć jeszcze w 2018 roku i tutaj wszystko poszło jak po maśle. Ostatnia część („Jak rozpisać prosty proces krok po kroku”) ukazał się 16 […]